Reklama

Reklama

Obsahy(1)

První díl minisérie podle stejnojmené komiksové předlohy. Vysokoškolský student Light Yagami se chce stát policejním důstojníkem stejně jako jeho otec a prosazovat právo a spravedlnost. Proto když nalezne zápisník 'Death Note' s jehož pomocí lze zabít kohokoli jen se znalostí jeho jména a tváře, bere to jako příležitost očistit svět od kriminálních živlů jednou provždy. Masová úmrtí kriminálníků se brzy začnou spojovat s nadpřirozeným zabijákem Kirou (podle anglického 'killer') a po jeho stopě se vydává geniální detektiv L. Bude L schopen dopadnout Kiru dřív než ten uvidí jeho tvář a přijde na jeho pravé jméno? (Genryuusai)

(více)

Recenze (157)

Maki89 

všechny recenze uživatele

hoci to vyzera ako TV film s lacnymi efektami, tak mi to pride celkom podarene... snaha o prerobenie vyborneho anime do podoby filmu sa mi sice trosku bridi, no aspon to spravili japonci, cize to zostalo takpovediac "doma".... tento film je rozhodne pozeratelny, aj ked zachytava vo velmi rychlom slede a hlavne pomerne povrchne udalosti anime... obsadenie celkom verne predlohe, napatie na spravnej urovni.... ale nieco tomu chyba...6/10 ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

Oceňuji hlavně zachování kompletního dabingu v rámci seriálu. Jinak film má mnohem lepší spád, líbila se mi změna s Naomi, akorát fotřík je trochu zabedněnější. Light je tu ještě zrůdnější než v seriálu a postava Ryiuzakiho prostě vystoupila z plátna a došla si pro dortík na obrazovku. Výborná adaptace, otevřená výzva k boji na konci seriálu. Vrcholem pro mě bylo míchání přeslazeného kafe lízátkem. ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

Zaujímavá hra s témami kultového seriálu. Za chybu považujem, že hlavný hrdina je od začiatku vykreslený ako magor s čiernym zošitom - úplne sa vytratila polemika či je srávne zabíjať zločincov alebo nie. Scenár šikovne upgraduje seriálové scény a v konečnom dôsledku bolo nevyhnutne, aby scenáristi použili časť príbehu, kde je Light doma sledovaný kamerami, ale dosť to filmu uberá na tempe... Finále pôsobivé, ale ešte viac zabíja (podľa mňa) myšlienku seriálu... ()

BMAJTZ 

všechny recenze uživatele

Byla to blbost. Bylo to japonske. A hlavne to bylo podle anime. Jinak receno co jsme mohli cekat. Pro lidi co zerou anime to nemusi byt uplne spatne. Musim ovsem pripustit, ze namet nebyl uplne spatny. Bohuzel provedeni zase nebylo skoro vubec dobre. Ale tak pominme to. Film se nese v klasickem asijskem beckovem stylu. A kdyz rikam asijskem tak myslim opravdu novou pricku beckoveho stylu. Mno dobra pro nekoho to urcite bude naprosta bomba pro me prumer. Mno a co zminit na zaver? Snad jen to ze postava L je neskutecny uchyl a asi jedina ktera mi zde vadila uplne nejvic. Snad jeste varovani, jako pravy barbar jsem to videl s ceskym dubbingem a ten to teda srazi na kolena uplne nejvic, takze se mu na sto honu vyhnete. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

70%. I keď anime seriál mi prijde pochopiteľne hlavne z hľadiska vykreslenia postáv oveľa precíznejší, tak na hranú verziu je to stále obstojná adaptácia komixu, ktorá mi miestami dokázala evokovať pocity napätia a zvedavosti podobné ako pri sledovaní anime verzie. Ovšem uznávam, že bez znalosti komixovej predlohy, či anime verzie je samotný film (hlavne prvá polovica) občas príliš skratkovitý na úkor zrozumiteľnosti. To ovšem vôbec neuberá na mojej zvedavosti vidieť druhý diel s podtitulom "Last Name". ()

Galerie (68)

Zajímavosti (4)

  • Mezi filmovým zpracováním a původním anime seriálem lze najít několik rozdílů. V seriálu se například Light (Tatsuya Fujiwara) zbaví Naomi Misory (Asaka Seto) tím, že z ní vyláká řidičský průkaz, a to ve chvíli, kdy jí řekne, že je z vyšetřovacího týmu zabývající se Kirovým případem a že by s ním rád spolupracoval, ale že potřebuje průkaz totožnosti. Ve filmu se dále agent, který pronásleduje Lighta (Tatsuya Fujiwara), jmenuje Raye Iwamatsu, ale v anime je o Raye Penber. Ryuk současně v seriálu nezapíral, co se stane s člověkem, který zápisník využil. (Shley)
  • Jak je uvedeno v seriálu, pravý důvod, proč se chtěl Ryuk dostat do lidského světa, je ten, že se chtěl pobavit. (Shley)
  • Zápisník smrti byl prvním filmem v japonské filmové historii, ve kterém bylo k natočení scény použito metro. (Shley)

Reklama

Reklama