Reklama

Reklama

Cimrman v říši hudby

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Původní partitura byla v žalostném stavu: noty nedbale znamenány, linky porušené, papír samá šmouha. Věnoval jsem rekonstrukci tu největší péči: šmouhy jsem vygumoval, linky podle pravítka obtáhl, bříška čtvrťových not začernil, k osminkám a šestnáctkám přidělal ocásky. Myslím, že dnešní podoba díla obstojí i před nejpřísnějšími měřítky. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (156)

svik 

všechny recenze uživatele

Divadlo je neuvěřitelná věc. Skvěle zorganizováno, ikdyž se mi více líbila 2/2 z představení, kde jsme se ponořili do inženýrské opery (plukovník Coolonel v bílých šoortkách, řekne...... ) no prostě paráda. v tomto díle Cimrmana byl nejlepší Pavel Vondruška, když představoval tlumící kabinu, to sem se zasmál zvlášť u čísla 13.. Můj obdiv všem učinkujícím. ()

RafaKrakal 

všechny recenze uživatele

Další z geniálních kousků Divadla Járy Cimrmana. Hlášky jako "Pivo dodá síly, Plzeň zdraví Díllí, "Chceš-li být však virtuosem – a to ty jistě chceš – musíš vše, co jsi dosud hrál smyčcem před kobylkou, hráti za kobylkou", "To jste divný chodec, když Vám chybí bodec" a další prostě nikdy nezestárnou, stejně jako celá tato brilantní hra ()

Reklama

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Páni začínajú tým, že je to osvetový večer. V ich podaní je osveta to správne slovo a v ktorejkoľvek hre. Pohladenie pre dušu. Výstupy hercov založené na najmenších detailoch. Som rada, že som túto hru videla medzi poslednými a už som sa len tešila z jednotlivých výstupov. Pre mňa to bolo maximálne uspokojenie, vôbec nie ich slabší počin. Pristúpila som na ich hru. „Učí se dobře, jen v počtech trochu pokulhává. (Hudba). To byl asi reparát.“ „Třetí věta symfonické básně Kovář Jursa, ta je pozoruhodná tím, že se nedochovala“. „Norský badatel Skansen ve své knize: Kam se poděla třetí věta...“ Vyvrcholenie prednášky, prečo má Dr. Hraběta na uchu číslo 13, musí oblažiť dušu každého projektanta kabín. Úspěch českého inženýra v Čechách – je perfektná paródia! „Kdybyste na to laskavě mrkl, mělo to výrábět cukr“. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

"Rozmysli si, Jíro, rozmysli. Na své štěstí dobře pomysli. Ty v domečku máš svatý klid, můžeš chodit do hospody, karty mastit, pivo pít." Musím říct že jsem rád, že konečně vychází na DVD, protože operu Úspěchy českého inženýra v Indii jsem donedávna nikdy neviděl . Přestože patří spíš mezi ty slabší hry, na moc vtipnějších věcí stejně v půjčovně nenarazíte. "V chaloupky stínu dobře... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... dobře.... NÁÁÁMM!" ()

Melios 

všechny recenze uživatele

Cimrman v říši hudby je pre mňa osobne veľmi nešťastný výber pre divadelnú hru. Seminár nevtipný natiahnutý na 3/4 celej hry. Hra zvláštna bez štipky citu. Zhudobnenie Cimrmanovi moc neprospelo. Hra je natoľko krátka, že si nedokážete vytvoriť s postavami dostatočné citové puto, aby vás vôbec zaujímalo, čo sa deje na javisku. Profesor Brukner ako Nemec "Zucker" je posledný záchranný čln pre humor tohoto diela. Chápem kam tým tvorcovia mierili, ale skrátka sa to vôbec nevydarilo. Pre Cimrmanológov to bude mať určite nejaký skrytý význam, ale pre ten zbytok to bude len dlhý seminár s trápnou výplňou. Možno je to len tým, že som videl divadelný záznam a nie živé vystúpenie, ale to už nedokážem potvrdiť. Možno urazím celý český národ, ale zastávam názor pána Stroupežnického: Nech sa Cimrman od operiet a opier drží, čo najďalej... ()

Galerie (10)

Zajímavosti (14)

  • Od roku 2002 se Cimrman v říši hudby hraje vždy se Zdeňkem Svěrákem v obsazení. Jeho alternant Jaroslav Weigel se role plukovníka Colonela (kterou se Zdeňkem Svěrákem jako jediný v historii této hry alternoval) vzdal, protože představení již neuzpíval. (mnaucz)
  • Původně se opera hrála z pásku a ne s živými muzikanty. Nakonec to však zaměnili. Miloň Čepelka o tomto řekl: „...ale pak jsme si řekli, že to je lepší s živou hudbou. Za prvé to vypadá líp a zadruhé když někdo v opeře udělá chybu, tak si s tím dirigent poradí, kdežto pásek ten jedu furt dál a celá opera může jít... rovnou do háje. Jediná možnost je začít znova od místa, kde ta chyba nastala“. (mnaucz)

Reklama

Reklama