Režie:
Ang LeeKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tony Leung Chiu-wai, Joan Chen, Leehom Wang, Wei Tang, Anupam Kher, Akiko Takešita, Yan Su, Hui-Ling Wang, Lisa Lu, Rodrigo Prieto, Jacqueline Zhu, Lawrence Ko (více)Obsahy(1)
Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař). (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Při sledování jsem se ze začátku místy ztrácel, protože děj skáče mezi časovýma rovinama, není lehký se orientovat v postavách, a zdálo se mi, že se film vleče. To ale s přehledem vyrovnají jiný kvality v čele s hereckýma výkonama hlavních představitelů. Ty se mi i dva měsíce od zhlédnutí pořád občas vybaví a spolu s nima i vzpomínky na podmanivou hudbou podkreslený intenzivní scény (nemyslím ty erotický, i když ty byly intenzivní taky) a celkovou dobovou atmosféru válečné Šhanghaje a Hong Kongu. Takový ten film, co člověka na první dobrou moc nechytí, ale pak na něj ještě roky vzpomíná. ()
Že je to plytké, chladné a nudné? Možná to tak někdo vidí, na druhou stranu, někdy dokáže podstatu věci vystihnout jen ten nejjemnější náznak, protože pod tíhou doslovnosti by se sesypala jako domeček z karet. Ang Lee pojednává nejen o době, o které se ve školách nesmí učit, ale i o velmi zvláštním vztahu dvou hlavních postav, hraničícího mezi nenávistí a posedlostí, s neskutečnou obratností. Není divu, že si Wei Tang vysloužila místo na černé listině, spíš mě překvapuje, že tam nehodili celý štáb. Brilantní Tony Leung, odzbrojující Wei Tang a jako vždy geniální Ang Lee... ostatně, nikdo jiný by podobné téma tak mistrnně zvládnout ani nemohl! ()
Poslední film Ang Leeho je o lásce, zradě, nenávisti, touze a v poslední řadě i opatrnosti, jak ukazuje už samotný název filmu. Asijská tvorba mi není nejbližší, moc filmů jsem neviděl, ale její úroveň bych přirovnal k evropské scéně, která je kvalitní, jen valná většina z nás dává přednost továrně na sny. Důvod je i ten, že neumím čínsky ani slovo, a jsem odkázán pouze na titulky. Kdyby Se, jie točil samotný Hollywood (on samozřejmě Lee má zkušenosti), dopadlo by to určitě jinak, bylo to velkolepé (bráno jako velkofilm), vznášelo by se to nad zemí, situace by byla jinak vykreslená, zajímavěji a osekaná o spoustu detailů. Přesto, ani tohle se neobejde bet výtek. Pomalé tempo neodsuzuji, ale v první hodince se vůbec nic neděje, akce žádná, erotická scéna trvající tři sekundy a spousta nejasností. Ta druhá už nabírá rychlost a po cca dvaceti minutách frčí a nabízí úplně všechno, co se od něj čeká. Z pomalu plynoucí dramatické romance přichází na řadu tvrdý thriller o smíšených pocitech hlavní hrdinky, která se pomalu ale jistě začíná ztrácet i sama v sobě. Určitě to není špionážní retro, i když se o to všichni snaží, éterická hudba mi připomínala melodie z Bonda, jinak se to neslo v čínském stylu a zpěv samotné hlavní aktérky byl příjemným zpestřením. Ang Lee prostě umí. S hodnocením si nejsem úplně jistý, ze začátku mezi dvojka až třema, ke konci čtyři až pět. Hodně dobré tři, nakonec. ()
Zdlouhavé, plytké, nudné, nezajímavé... Nechci pokračovat. Po dlouhé době jsem se odhodlal ke svému neoblíbenému režisérovi, ale oblíbenému herci (Tony Leung) a litoval jsem. Více jak dvě a půl hodiny ztraceného času, který mi nevynahradili ani dvě tři sexuální scény, v kterých bylo vidět o decimetr více než obvykle. Režisér, který opět nedokázal prostříhat film, jak by bylo potřeba a jestli někdo po tomto filmu touží, měl by být opatrný, aby neusnul a nelitoval jako já... Dvakrát měřte, jen jednou se podíváte...a třeba si na mě pak vzpomenete. ()
Silná směs mnoha prvků, národností i obyčejů. Máme tu jako základ Šanghaj v roce 1942, ale nechybí ani jiné lokace a časově to celé také není limitované jediným rokem, což je dobře. A vzhledem k tomu, že tento korpus koprodukují čtyři země a jako exotický bonus je tu navíc ve vedlejší roli oblíbený indický herec Anupam Kher, je skutečně co vstřebávat. Včetně soundtracku, který nešetřil dobovkou Marlene Dietrich. Výprava, kostýmy a samotné hraní mahjongu jsou určitě pastvou pro oči... S čím mám ale zásadní problém, je zobrazení sexuality a politické divadlo. ()
Reklama