Obsahy(1)
Simonovi je sedm let. Cestou pařížskými ulicemi ho sleduje tajemný červený balónek až domů. Vášní Simonovy matky Suzanne (Juliette Binocheová) jsou loutky. Právě připravuje pro loutkové divadlo nové představení a je tak pohlcena svou tvůrčí činností, že jí běh všedního života přerůstá přes hlavu. Rozhodne se proto vzít si na výpomoc čínskou dívku Song Fang, která v Paříži studuje film a mluví dobře francouzsky, aby se starala o Simona a trochu i o domácnost. Let červeného balónku je první z filmů, jimiž chce vedení pařížského Musée dOrsay připomenout 20. výročí jeho založení. „Když mi lidé z Musée dOrsay navrhli, abych s nimi natočil film, hned jsem přijal a začal jsem o projektu přemýšlet,“ říká režisér Hou Hsiao Hsien. „Scházel jsem se s lidmi, četl knihy o Paříži a o francouzském filmu… a objevil jsem existenci snímku Alberta Lamorisse Červený balónek.“ Proslulý tvůrce tak dostal příležitost spojit objev atmosféry Paříže a legendárního Lamorissova filmu se svou zálibou v loutkách a různých typech loutkového divadla. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (12)
Verdikt: Pokud se Vám nelíbí filmy bez děje, bez emocí, bez hereckých výkonů, prostě bez filmy bez filmu, tak nemůžete dát vyšší hodnocení než tři hvězdy. Bylo to hodně slabé, nudné a kdo dává vyšší hodnocení, tak je to od něj suchá pseudointelektuální póza. Pro hezké obrázky či zážitky běžte do galerie nebo si zaleťte do Paříže, tohle je kino! ()
║Rozpočet €3miliónov║Tržby USA $461,674║Tržby Celosvetovo $1,027,794 ║ ()
Snímek je sice bez příběhu a jakékoliv znatelnější gradace, ale má tak neuvěřitelnou atmosféru a přesvědčivé herce, že to ani nijak výrazně nevadí. V čele je samozřejmě Binoche, která v dlouhých záběrech beze střihu předvádí něco neuvěřitelného. Výkony jsou ve filmu tak přirozené, že si až říkáte, že snad o té kameře nevěděli. Moc se mi líbili interiéry a opravdu na mě dýchla nostalgická atmosféra kouzelné Francie. A pro 4daPeace - není to z mé strany pseudointelektuální póza - mě ten film opravdu sedl a bavilo se mě na to dívat, možná je to taky tím, že mám slabost pro Francii - a bez okolků bych byl schopen se na něj podívat znovu. ()
Nemám nic proti poetickým záběrům na letící červený balónek. Zápletka: čínská studentka filmu se v pařížské rodině stará jako chůva o malého chlapce, jehož matka píše a mluví loutkové divadlo. A právě scény z loutkového divadla se mi líbily nejvíc. Nejspíš by stálo za to nechat Juliette Binoche namluvit nějakou postavu (nebo klidně několik) v animovaném filmu. ()
Pôvodným filmom som nedotknutý. Chouvej poetike ale Paríž sedí. Francúzi sú živelnejší a do určitej miery pôsobí film v jeho filmografií trošku sviežejšie. Ono je to vlastne zásluhou Juliette Binoche. Tá žena si hrá kade tade. U rôznych veľkých režisérov v ich veľkých, malých filmoch a vždy si to dáva na prvú ligu. Ona a jej scény to držia prudko v hraniciach pozerateľnosti. Samotný živý červený balónik je zaujímavým symbolom, ktorý ale na to, do akej miery sa snaží do filmu vtesnať osobitú poetiku, je trestuhodne nevyužitý. A tých pár scén, ktoré má, považujem skôr za scény na efekt. Koniec v múzeu síce interpretuje myšlienku filmu cez namaľovaný obraz a malý Simon tak má obrovské šťastie pochopiť, aký je svet dospelých a detí z prvej ruky, a bez zbytočného rozmýšľania. Kiež by sme mali všetci takúto možnosť. Je to medzi tromi a štyrmi hviezdami, ale nakoniec dávam tri. Hoci film ako taký nie je vôbec zlý. Len sa znova vraciam k tomu, čo som napísal takmer pri každom Chouovom filme. Jeho poetika mi 90% času skrátka niečím nesedí. Hoci oceňujem dlhé zábery a kameru, ktorá v tom jeho filmovom svete, všetko pozoruje. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (2)
- Tento film byl inspirován filmem Červený balónek. (melipa)
Reklama