Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parta mladých filmařů natáčí nízkorozpočtový hororový film. Je již pozdě večer, a tak štáb i herci začínají být unavení. Zaručeně je však probudí zpráva z rádia o tom, že mrtví nezůstávají mrtvými. Někteří skeptičtí herci však těmto nesmyslům nevěří, a tak se unavení vydávají domů. Štáb pro dnešek ukončí natáčení a vydá se také zpět do civilizace. Filmaři zjistí, že je situace vážná až tehdy, když je na silnici překvapí šerif. Ten však není mrtvý ani živý. Tímto Deník mrtvých začíná... (jamesjimbo)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (462)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Přemrštěný střih a drtivá třepot kamery je záměrem autentičnosti reálného záběru (found footage), ale už mě nebaví v tomhle žánru. Velké herecké jména jsou v titulcích vidět, ale ve filmu jen chladno lemují bez povšimnutí. Chování postav není tupé, ale předvídatelné. Zombie horory mám rád, jsou tu vychytané scény (kosa, koupelna), ale na mě DENÍK MRTVÝCH nezapůsobil jako třeba Snyderův ÚSVIT MRTVÝCH. Proto zůstávám u popcornového hodnocení 3 hvězdiček. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Zombie film od Romera točený ruční kamerou alá Blair Witch?? Kurva, to musí bejt nářez, pomyslíte si. A nemusí... nemusí! Tenhle deník jsem otevřel a po hodině a půl zavřel bez jediného leknutí, záchvěvu, mrazení v zádech. Rovněž mě mrzí absence emočních aspektů, prostě jsem se k postavám vůbec nedostal, nic k nim necítil, žádná lítost, žádné deprese. I když je ale pravdou, že film určité poselství nese, a to rozhodně růžové není. Zombíci se klátí, jakoby právě skončili celodenní exkurzi v lihovaru, ještěže jsou masakrováni v mnoha přímých záběrech. V těchto scénách film posbíral nějaká ta bonusová procenta, zejména pak pasáže: luk a šípy, rozleptaná hlava, kosou do palice nebo půlení hlavy brokárnou. Ruční kamera měla dodat na působivosti, tíživost situace, která na mně ulpěla např. při sledování Cloverfieldu, se zde bohužel nedostavila. Až zase někdy Romero napíše něco do deníku, rád se na to podívám, ale nic extra už neočekávám. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Romero přepisuje minulost a celý zombie subžánr, na kterém se výrazně podílel svojí NIGHT OF THE LIVING DEAD z roku 1968, protože LAND OF THE DEAD byla sociálně-politickou kritikou, která od undergroundové pulpovosti měla blíž ke klasické nostalgičnosti._____ Kde mu v debutu sloužila média v podobě televize a rozhlasu jako nositelé špatných zpráv a dovolil si přijít s kladnou černošskou postavou, tam mu v jeho posledním filmu vystačí internet, digitální kamery a silná ženská hrdinka. Jako je v závěru NIGHT narušena hranice mezi fikcí, kdy v titulcích se upomene na "fašistické" policejní represe, v DIARY Romero říká, že nastává doba, kdy "se nám filmy dějí"._____ Syžet je romerovsky promyšlený do nejmenšího detailu a drží se žánrových pravidel, nijak se nevyhýbáme otevřené brutalitě a pulpovnosti (nemocnice, amenita...); výrazný odklon přichází ve filozofizujícím závěru, který se dá pokládat za uzavřený a vybízející nikoliv k činu, ale přemýšlení ("Are we worth saving?")._____ Přes CLOVERFIELD, který se kvůli své originalitě musel adaptovat na žánrová pravidla katastrofických filmů a REC, který byl působivější kvůli náznaku příiběhu a zaznamenávání živě se zde setkáváme se spojením obou předchozích, mnohem rafinovanější vypravěčskou strukturou a osamostatnění těchhle "šoufl filmů" s promyšlenou kompozicí, vsázejících na infarktových zvukových efektech. Romero se tak tímto řadí k filmařům typu David Cronenberg či David Lynch, kteří jsou před ostatními o pěkný kus napřed. Přijemná žanrová intenzifikace. :-)_____ Jenom bych chtěl poznamenat, že Rob Roy, Silas a Scrytcher jsou p.če. Děkuji za pozornost... I Ty, Visáčko,stryko? :-( ()

juta 

všechny recenze uživatele

Možná je tohle ukázka toho, jak snadné je někoho zabít. Je tu na můj vkus málo zombíků, ale vůbec to nevadí. Žádná pořádná akcička tu taky není, je to spíš takový pohled na to, co se děje v prvních dnech nákazy a jak se s tím lidé vypořádávají. Jsem si myslel, že to bude má premiéra, ale už jsem to jednou viděl :-) ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Absolutně nechápu tak vysoký hodnocení od hororových expertů, tohle je do Romera totální amatéřina ve který ukázal, že novým trendům se nedokáže vůbec přizpůsobit a to co jinde funguje, u něj je trapná nuda. Dokumentární styl v jeho podání je hodně nepřesvědčivej a vůbec nepůsobí autenticky, nechápu ten sestříhanej styl, kdy se používaj dvě kamery, do toho mobily a ještě hlídací kamery a všechno to je sestříhaný jako dokumentární film, kterej ale nedokáže vůbec zapůsobit, postrádá jakoukoli atmosféru a lekačka je tady jen jedna a ta mě mírně rozrušila jen kvůli tomu, že mě ten film už uspával. Stejnětak samotný zombící jsou zamrzlý a působí jako z filmů 40 let zpátky a herce a jejich dialogy snad ani nemá cenu rozebírat, tak jak sem si liboval u REC a u Monstra, tak tady jsou herci nepřesvědčivý a dialogy hodně slabý a tim negativa bohužel ještě nekončí protože on totiž celej scénář je naprosto chatrnej a někdy až směšnej, když zombáci projdou těsně kolem kameramana a útočí jen na lidi bez kamery. Jediný v čem se Romero vytáh je slušná dávka brutality a pěkný efekty rozstřílených zombáků,ale jinak je to fakt děsná amatéřina a jen kvůli tomu, že je to od Romera tomu teda vysoký hodnocení dávat nebudu. Je mi líto, ale starýmu mazákovi Romerovi totálně nakopal prdel o genreci maldší Jaume Balagueró se svým REC. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Dokument uvnitř filmu se nazývá "The Death of Death". To je také název čtyřdílné minisérie od stejného režiséra. (Musak)
  • Když Debra prezentuje jednu z kamer na které bylo natáčeno, mluví o HVX-200 high definition kamera. Ve skutečnosti ale drží v ruce kameru DVX-100A. (Musak)

Související novinky

Nemrtvý, kam se podíváš

Nemrtvý, kam se podíváš

08.10.2008

Chodící shnilotiny jsou pořád v kurzu. Máme pro vás tři projekty, které se zombíky jen hemží. Táta Romero chystá další mozkově-střevní hostinu, Woody Harrelson se musí probojovat skrz Zombieland a 28… (více)

Reklama

Reklama