Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Výborné Krimi/Drama, vypilovaný scénář do posledních detailů, skvělé herecké výkony Casey Affleck, Ed Harris a klasicky Morgan Freeman. Dobře zvolený je i soundtrack, filmu přidává na prožitku, celkově je snímek napráskaný emocemi a taky slovíčko ,,fu*k,, často uletí (nevadí). Gratuluji Benovi Affleckovi, v životě bych to do něj neřekl a myslím že by měl radši zůstat za kamerou, než si hrát na herce. 9/10* ()
Affleckova adaptace románu Dennise Lehanea je nesporně zdařilá, perfektně zahraná, atmosférou irského předměstí Bostonu pohlcující a především v nočních scénách zcela strhující. Casey Affleck v roli "sousedského" soukromého detektiva pozásluze útočí na nejvyšší herecká ocenění, stejně jako mnozí herci v rolích vedlejších. Zdánlivě perfektní kriminálka. Je tu ovšem jedno nemalé ale. Po scéně se ztečí baráku a jedné následné konverzaci je naprosto jasné "kdo, jak a proč". Ovšem následuje zdlouhavá půlhodina rádoby překvapivého odhalování. Ne, že by to nějak moc vadilo, herecky snímek právě v těchto scénách kulminuje, ale jako celek to zbytečně ztrácí šťávu. Alespoň, že úplný závěr s dozvuky jistého rozhodnotí je opět tam kde většina filmu. Tedy na kvalitativním vrcholu žánru. Přesto je třeba po celovečerním režijním debutu Bena Afflecka zpozornět. Svou střídmou a jistou režií, která na sebe nestrhává pozornost, se velmi podobá Clintu Eastwoodovi. Doufejme, že mu to vydrží a že se již nebude promenádovat před kamerou. Jak pro své, tak hlavně pro naše dobro. ()
Kdybych byl zlý, napsal bych, že Gone Baby Gone je chytrý film pro průměrného diváka, ale průměrný film pro chytrého diváka, protože mezi "ty lepší" nepřináší nic moc nového. Ben Affleck používá celkem ohraných postupů citového vydírání, kdy k hlavnímu hrdinovi přílepí hned od začátku milou přítelkyni, která ho doprovází doslova všude, jen proto, aby ho závěrečné dilema bolelo co možná nejvíc + unešená holčička je přesně ten typ s dlouhými blonďatými vlásky a medvídkem v ruce, který si o únos vyloženě "říká"... Ale proč to filmu vlastně vyčítat? Není to zápor, jen fakt. Film sice používá ohraných, ale za to dobře fungujicích prostředků. Kvalitní dialogy diváka spolehlivě zabaví i donutí k zamyšlení a také se mi líbila klidná kamera (zejména záběry během západu slunce a ten úplně poslední záběr), která ruku v ruce ladila s poklidným vystupováním Caseyho Afflecka. 8/10 ()
Parádní thriller, člověk by ani nevěřil, že je něčeho takovýho Ben Affleck vůbec schopnej, ale jak to tak vypadá, tak režijní talent určitě má. Co se týká samotnýho filmu, tak k němu nemam prakticky výtky, jen je škoda, že Affleck nedokázal příběh o něco víc ucelit a líp zdůraznit důležitý scény, protože se mi chvílema stávalo, že sem tu a tam tápal v ději a nevěděl sem co se vlastně stalo a přitom se příběh odvíjel dál jako bych všechno věděl a chápal a přitom ty situace byly hodně matoucí, krom toho celej film je hodně zamotanej, ale na druhou stranu musim říct, že Affleck jinak docela složitej děj zvlád už ukočírovat fakt bravurně a konečnou pointu zamaskoval taky víc než solidně. 4*+ ()
S Gone, Baby, Gone mám spousty problémů: 1, Graduje tam, kde by neměl, a tam, kde by měl, je jen jemně pompézní. 2, Zlom v půli přišel kvůli rozvolněný vazbě a zahálčivosti scénáristy vniveč. 3, Ed Harris nevyužívá svojí potence (holt Ben Affleck nadržuje svýmu bratrovi, který tak paradoxně v charismatu Eda poráží). 4, Vrcholem zmaru je detektivka, ženská postava, zahraná Michelle Monaghan, což je jeden z nejhůře napsaných charakterů, který jsem kdy viděl - podloubí emancipace a nutnosti ženský hrdinky, feministickej diktát, kterej zde přerostl do fašismu bez koulí. Proč jen slepě následuje Caseyho – bez opozice, bez relace – a co pět minut štěkne jednu bohulibou větu, když Casey ze sebe valí přímo chuchvalce sdělení? 5, Ben Affleck se dále chová jako nemalý pokrytec, jelikož svůj film zabydlel na jednu stranu zrůdama (počáteční pětiminutovka, hospoda, záporáci jak z Dějin ošklivosti od Eca) a na druhou stranu klasickým přebytkem z módních žurnálů (hl. hrdinové). 6, V závěru se agitka na děti opotřebuje a otravuje. Není divu, Affleck se podobně jako Redford nebo Eastwood etabloval do role amerického humanisty, silně poznamenaného vírou... do sametový extáze tedy filmu cosi chybí, nebo spíš přebývá, ale do 4 hvězd tak akorát. Nebudeme se tu nakonec přít o hnidy, že jo – jako ti jedinci, kteří si na Sunshine brali Matematicko-fyzikální tabulky pro střední školy a celý film v nich rejdili a hledali nedostatky. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
- Ben Affleck si měl původně střihnout hlavní roli Patricka Kenzieho sám, ale měl pocit, že už toho i s režií má moc, a tak oslovil svého bratra. Casey Affleck s radostí roli přijal. (Pumiiix)
- Hoci veľká časť dialógov je doslovne prebratá z knihy, Ben Affleck povedal, že ak by román poriadne neorezal, film by trval sedem hodín. (Arsenal83)
Reklama