Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Když pominu fakt, že absolutně nevím co si myslet o Casey Affleckovi, tak mě GONE BABY GONE dostal ke kýženému morálnímu zamyšlení s verdiktem, že Patrick Kenzie je pyčus. // Beztak je to ale kus dobré filmařiny, zdá se že Dennise Lehane je dobrý materiál pro film (viz. Mystic River, Shutter Island). ()
depresivní film, od začátku až úplného konce. Možná trochu pomalý, a podivně rozdělený jednou odbočkou od hlavního příběhu (opravdu mně ten zvrat už po hodině filmu překvapil, ale musí se uznat, že ta odbočka byla výborná a taky nejméně korektní - a hlavně, i když se zdála mimo k filmovému příběhu, do jeho tématu zapadla velmi dobře a jen ukázala další smutný dílek ponuré současnosti), ale skvěle zahraný, hlavně Morgan a Ed Harris zase excelují na plné čáře, Casey je pak fajn divný, a možná trochu naivní, no striktně se snažící prosazovat spravedlnost. Což se pak naplno ukáže v excelentně vypointovaném závěru, kde je před něho předložena dilema, kterou bych nikdy nechtěl zažít. B. Affleck natočil perfektní, mrazivý snímek, a ukazál všem svým odpůrcům prostředníček. Po technické stránce je to také klenot. PS: Town potvrdil jeho talent. ()
Kdyby mi někdo v dobách Pearl Harboru řekl, že Affleck za pár let natočí jednu z nejlepších kriminálek posledních let, tak bych se mu asi vysmál. Opak je ale pravdou, protože Affleck to umí za kamerou mnohem lépe než před ní a předvádí nám strhující kriminálku, která nenudí ani na chvilku. Celý je to perfektně napsaný (taky Benova zásluha), celé je to svižné a některé scény jsou opravdu mrazivé a koukal jsem na to s otevřenou pusou. Jeden z velkých kladů také je, že se úplně vžijete do hlavního hrdiny v podaní Caseyeho Afflecka. Nejenom, že je postava výborně zahraná (a to Caseyeho jinak nemám moc rád), ale hlavně výborně napsaná a prožíváte s ním přesně ty samé pocity a chtěli byste udělat podobné věci. Celé to vrcholí tím závěrečným dilematem, ve kterém bych se imho rozhodnul jinak, ale to už záleží na každém člověku. Trochu mi to v tomto směru připomínalu 8mm, ve kterém jsme Cageovi také věřili každý pocit a fandili mu, ať ty parchanty dostane. U tohodle jsem se cejtil podobně. I ostatní herci jsou ale skvělí, v hlavě vám utkví hlavně Ed Harris. Prostě Affleck všem vyrazil dech, natočil profesionálně odvedenou práci a teď už se mu jen tak někdo smát nebude. ()
Affleckova adaptace románu Dennise Lehanea je nesporně zdařilá, perfektně zahraná, atmosférou irského předměstí Bostonu pohlcující a především v nočních scénách zcela strhující. Casey Affleck v roli "sousedského" soukromého detektiva pozásluze útočí na nejvyšší herecká ocenění, stejně jako mnozí herci v rolích vedlejších. Zdánlivě perfektní kriminálka. Je tu ovšem jedno nemalé ale. Po scéně se ztečí baráku a jedné následné konverzaci je naprosto jasné "kdo, jak a proč". Ovšem následuje zdlouhavá půlhodina rádoby překvapivého odhalování. Ne, že by to nějak moc vadilo, herecky snímek právě v těchto scénách kulminuje, ale jako celek to zbytečně ztrácí šťávu. Alespoň, že úplný závěr s dozvuky jistého rozhodnotí je opět tam kde většina filmu. Tedy na kvalitativním vrcholu žánru. Přesto je třeba po celovečerním režijním debutu Bena Afflecka zpozornět. Svou střídmou a jistou režií, která na sebe nestrhává pozornost, se velmi podobá Clintu Eastwoodovi. Doufejme, že mu to vydrží a že se již nebude promenádovat před kamerou. Jak pro své, tak hlavně pro naše dobro. ()
Originální scénáře stále žijí, aneb Affleci se do toho pustili s vervou. Na tomhle filmu podle mě tvůrcům záleželo, protože dopad jednotlivých scén na diváka (mě) je přesně takový jak by si to podle mě přáli. Ben Affleck si ošéfoval fakt všechno od nenuceně podané ghetto atmosféry, až po casting (ta pedofilní držka byla fakt odpuzující). V čele dvě vycházející hvězdy s ochotnickou první ligou v zádech a opravdu inteligentní morální dilema nakonec. Nikdo asi neví jestli se hlavní hrdina rozhodl správně, ale finální minidialog o jméně panenky napoví hodně. O tomhle filmu si chci pokecat s kámošema. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Chris Evans sa zúčastnil konkurzu na rolu Patricka Kenzieho (Casey Affleck). (Arsenal83)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
- Jill Quigg získala malú úlohu Dottie celkom náhodne, a to keď sa začala nahlas hádať s filmovým štábom, ktorého produkčné bariéry jej bránili prejsť a vyzdvihnúť svojho syna zo školy. Ben Affleck bol tak ohromený jej hlasným nadávaním, že ju požiadal, aby sa vo filme objavila. (Arsenal83)
Reklama