Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 278)
Scénář: Ben Affleck, Aaron Stockard .. Na prvotinu každopádně dobré, přesto nejsem bez výhrad. Pocta městu, prostředí, jeho komunitě - nikoliv však ze světlé, oslavné stránky, ale z její odvrácené - nezodpovědnost, drogy, zmizelé děti. Scénář Ben Affleck napsal opět více než solidní, plný povedených dialogů, přesahů a tak podobně. Vyšetřování je ve filmu vykresleno ve dvou rovinách - polovina „zmaru“ a polovina „úspěchu.“ Polovina zmaru je rozhodně zajímavější, protože ta druhá část brzy vyloží karty na stůl a docela zdlouhavě se dopracovává k vykreslení následků jistých, v tu chvíli nejspíš lidsky správných, rozhodnutí. Nemálo potěší, jak je režie svěží, ale také rozladí některé momenty, kdy jsem ztrácel nit, souvislosti mnoha postav v ději a nehledě na události a jejich chod nedrželo vše tak hladce pohromadě, jak by mohlo. Při závěrečné scéně je veškerý dilemat a dopady rozhodnutí bezeslovně působivý, klikatá cesta k němu nikoliv. Ben Affleck režisér má ještě velký prostor, kam dopilovat svůj nepopiratelný um. 70%. ()
Ono je mať dobré nejaké vnútorné morálne štandardy. No keď ich je príliš, prichádzajú rozpory. A tento film je ich plný. Príklad: na jednej strane oddanosť právu a oficiálnej, zákonmi písanej spravodlivosti - oproti tomu na strane druhej spravodlivosť vykonaná osobne formou popravy zmrda, či využívanie kamošov z drogovej scény na prehliadku domu úchylákov. Trvanie na spolupatričnosti biologickej rodiny versus zjavná neochota a drogou narušená neschopnosť ľahtikárskej matky postarať sa o potomka je druhou konfrontáciou zvláštne nastavených pravidiel. Nekompromisné trvanie na spravodlivosti, ktoré je silnejšie ako fungujúci vzťah je treťou rozpornou vecou v rámci jedného filmu. Je ich ešte viac a vlastne takto vo filme vďaka za ne. Pretože dokážu po pozretí podnietiť diskusiu. A to je len dobre. A ako kriminálna dráma tiež uspokojivé. Takže za štyri hviezdičky. ()
Výborný scénář s přesahem jako kráva v kombinaci se slušnou (vážně bych to zase tolik nehrotil) Affleckovou režií? Ano, Gone, Baby, Gone je chytrá detektivka se zápletkou, která vás prostě zaujme ať chcete nebo nechcete, ale dojem mi poměrně dost kazily dvě věci - 1) značně pomalé tempo v první hodině, 2) stereotyp při řešení ústředního případu. Neříkám, že bych nutně potřeboval osvěžující akční smršť, ale mezi tou salvou dialogů z hospodských výslechů a vysvětlováním z úst "záporáků" by se určitě jedna dvě akčnější scénky neztratily. ()
Mladý soukromý vyšetřovatel s partnerkou hledá ve spolupráci s policií unesenou 4-letou Amandu, dceru narkomanky z rizikové bostonské čtvrti. Film končí zhruba načtyřikrát a pokaždé se znovu rozjede s novým rozuzlením, což poněkud snižuje napětí. Netradiční kriminálka sice vyřeší případ, ale nechává úmyslně otevřených spoustu morálních otázek k dalšímu zamyšlení. Především scény bostonského podsvětí a návštěva u pedofilů jsou vykresleny velmi solidně a naturalisticky - tam jsou si debutující režisér Ben Affleck i jeho bratr Casey v hlavní roli velmi jistí :) Trailery: http://www.csfd.cz/film/226199-gone-baby-gone-gone-baby-gone/videa/ ()
Zneklidňující inteligentní thriller s provokativním námětem a ještě provokativnějším vyústěním, který staví proti sobě právo a spravedlnost, resp. trestní zákoník a morálku. Dokonce zkoumá hranice etického chování, když relativizuje pojmy dobra a zla. Jeho hrdinové nejsou černobílí a jsou navíc vystavení mezním situacím, které vyžadují opravdu zásadní a těžká rozhodnutí. Chytrý scénář přináší několik podstatných zvratů v pohledu na postavy a jejich počínání a dá se to film se dá sledovat nejen jako brilantní detektivka, ale i jako výborné psychologické drama. Navíc je film skvěle obsazený a profesionálně zrežírovaný i zahraný. S pěti hvězdičkami v tomhle případě nemám nejmenší problém. Celkový dojem: 95 %. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Dennis Lehane, autor knihy podle níž byl stejnojmenný film Gone, Baby, Gone natočen, vycházel z vlastních zkušeností, kdy několik let jako terapeut pracoval se zneužívanými dětmi. Ostatně tyto zážitky se promítly i v jeho románu Tajemná řeka. (Rodriguez)
-
Statistiky o pohřešovaných a zneužívaných dětech:
- 85 až 90% pohřešovaných osob nahlášených policii jsou mladiství.
- Americké ministerstvo spravedlnosti nedávno oznámilo, že v průběhu jednoho roku bylo pohřešováno více než 797500 dětí.
- Zhruba 26% z nich bylo obětí únosu jedním z rodičů.
- Ve stejném roce se uskutečnilo zhruba 204000 únosů cizími lidmi.
- Odhaduje se, že ve Spojených státech budou jeden z osmi chlapců a jedna ze čtyř dívek sexuálně zneužíváno.
- 58% nahlášených pohřešovaných dětí jsou dívky a 33% jsou černoši.
- V roce 2005 policie označila 16897 případů jako „v ohrožení“, což znamenalo že se předpokládá, že je zadržuje nebezpečný dospělý.
- 99% pohřešovaných dětí se policii podaří naleznout. Přibližně 10000 případů ale zůstává nevyřešených. (Bart)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
Reklama