Reklama

Reklama

Carter Chambers a Edward Cole jsou zcela odlišní. Jeden je černoch, druhý běloch, jeden je prostý automechanik, druhý bohatý vlastník miliardového obchodního impéria. Jeden prožil příkladný život s jedinou ženou, dětmi a přáteli, kterým vždy pomáhal, jak mohl. Druhý má za sebou několik krátkých manželství, má jedinou dceru, s níž se nestýká, a s oblibou terorizuje své okolí. Jeden chtěl být profesorem historie a je pyšný na své vědomosti, druhý chtěl vydělávat peníze a je pyšný na to, kolik jich má. Dvě věci však mají společné. Nepříjemnou zprávu o zdravotním stavu a nemocniční pokoj, do kterého je svede osud a Edwardovo rozhodnutí, že v nemocnici, kterou vlastní a málo podle něj vydělává, budou všechny jednolůžkové pokoje nahrazeny dvoulůžkovými. Přes všechny rozdíly se muži pomalu sbližují a jednoho dne Edward objeví zmačkaný papír, na který Carter začal psát, čeho chtěl v životě dosáhnout a co chtěl prožít. Přesvědčí ho, že by měl seznam naplnit, a přidá do něj několik svých položek. Potom na vlastní zodpovědnost opustí nemocnici a s pomocí Edwardova asistenta Tommyho vyrazí. Absolvují seskok padákem, automobilový závod, nechají si udělat tetování, zaletí si do Francie, dají si kafe na vrcholku egyptské pyramidy. Společná cesta kupodivu není jen sérií výstředních zážitků, ale má pro oba mnohem hlubší význam. Vede je k úvahám o smyslu života, sebezpytování a pokusu o napravení chyb, kterých se v životě dopustili. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (960)

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Marc Shaiman: 1. Hospital Hallway - Marc Shaiman ,2. The Like Smoke Through a Keyhole - Marc Shaiman ,3. The Best in L.A. - Marc Shaiman ,4. The Really Bad News - Marc Shaiman ,5. La vie en rose, song ,6. The Hotel Source ,7. The Did You Hear It? ,8. The Flying Home ,9. The Homecomings ,10. The Life and Death ,11. The Mountain ,12. The End Credits ,13. A Seed of Grain, for chorus (for the film The American President) [Theme ,14. Theme ,15. A Wink and a Smile, song (for the film Sleepless in Seattle) [From Sleepl ,16. Blame Canada [From South Park: Bigger Longer & Uncut] ,17. Theme ,18. Printmaster, song (after John Barry's "Goldfinger") [Aka Printmaster] ,19. What Makes a Family, song (for the film Stuart Saves His Family) [Theme ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Rekapitulace života, bilancování, smiřování se smrtí a umírání po hollywoodsku - prefabrikovaně, předvídatelně a lidsky laskavě. Film, na jehož počátku víte, že vykoupení, smíření se a odpuštění se jistě dostaví a vy budete na konci plakat dojetím, respektive, že byste na konci měli plakat dojetím. Vždyť Hollywood neumí brát naději. A když se pláči nedaří, tak nejste hodný člověk a dáte ** hvězdy. Protože jste suchar, kterému bláznivé utrácení našetřených prachů za blbosti připadá divné a nedokážete to nazvat "žitím naplno". Protože vás nedojímá návrat k rodině, o kterém již na začátku filmu víte, že přijde. Kde je morální poselství, které v sobě má třebas Kurosawovo Žít? Kde je tíživá psychologie, již lze nalézt v Bergmanových Šepotech a výkřicích? Tady ne, tady je jen pohlazení, které vás v okamžiku, až vám bude někdo umírat, až vy budete umírat, nechá na holičkách. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Nebýt dokonalého obsazení, kdy si v rolích dvou smrtelně nemocných dědků neumím představit nikoho vhodnějšího, na 4* by to asi nebylo. Morganovi Freemanovi jsem tu laskavou (už zase) chodící encyklopedii žrala i s navijákem a Jack Nicholson (Jacku, nežer tolik!) měl charakter taky ušitý na míru - snad nikdo jiný by tak přirozeně nezahrál svérázného, neurvalého cynika (už zase). Dvojice páprdů, jeden zazobaný majitel nemocnice a druhý nepříliš movitý černý automechanik, skončí v jednom nemocničním pokoji se stejnou diagnózou: pár měsíců života. Rozhodnou se netrávit ten vzácný čas v sebelítosti, hodlají si to pořádně užít, splnit si sny: skočit si z letadla, vidět pyramidy, Himaláje, nechat se tetovat a podobně:-). Stopáž je tak akorát a přece se mi film zdál zbytečně natahovaný... přitom nevím, kterou pasáž konkrétně vytknout. Pár dobrých sarkastických hlášek a vtipných momentů, kupa nepřevratného moudra a hromádka moralizování; na orosené oči jsem čekala marně, jakkoliv po tom scénář volal. Příjemný film, ovšem potenciál byl možná o něco větší. 75% ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Souhlasím, že tento film je pouze oddechovkou, ale nádherně udělanou. Když dáte na nemocniční lůžko nejlepšího bílého a nejlepšího černého herce vůbec, tak ve vás zatrne! Ještě že to byl jen film. Ale krásný film. Americká variace na Klepání na nebeskou bránu mne zaujala mnohem víc, možná díky charismatu obou hlavních protagonistů. Jedno oko nezůstalo suché ;-) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Miluji vůni chemoterapie po ránu“ Dva pány pokročilejšího věku přivedl osud do jednoho nemocničního pokoje. Oba mají rakovinu a prachbídné životní vyhlídky. Mohou buď pasivně čekat, než si pro ně přijde, konejšit své blízké planými řečmi a sepisovat závěti, anebo sebrat zbytky sil a na stará bolavá kolena si ještě trochu užít. Jelikož nemáme co do činění s dánským psychologickým dramatem, první možnost odpadá. Tihle dva staříci ještě neřekli své poslední slovo. Námět Bucket Listu slibuje pěkný film o umírání. Takový, při kterém se budete střídavě usmívat a dojímat, ústřední dvojici si oblíbíte a jen neradi ji budete na konci opouštět. Ano, Bucket List je přesně takovým filmem. Do posledního puntíku. Jack Nicholson hraje dalšího prostomyslného ďábla. Morgan Freeman hraje dalšího dobromyslného mentora (nechci napsat rovnou Boha). Protiklady se přitahují – každý se naučí něco nového od toho druhého, doplní díky tomu chybějící dílky ve skládačce zvané „život“ a spokojeně umře. Jestli to vyznívá moc cynicky, vězte, že ve skrytu duše smutním. Mít herce takového kalibru, slátat pro ně stokrát recyklovanou historku a tu následně vyšperkovat nechutně lacinými digitálními triky (když nemám peníze na výlet do Egypta, tak bych holt měl být schopen vymyslet vhodnou alternativu) – to je stejné barbarství jako nalít kopi luwak do plastového kelímku. Na faktu, že před sebou máme místo zážitku roku jenom neurážející hlazení po srsti bez jediného nečekaného ozvláštnění, má zkušený Rob Reiner zhruba stejnou zásluhu jako nezkušený Justin Zackham (nepochopím, jak může „ani ne čtyřicátník“ napsat scénář o posledních měsících dvou „více než sedmdesátníků“). Aniž bych tím chtěl poukazovat na zdravotní stav hlavních hrdinů, k filmu nejlépe pasuje adjektivum „neživý“. Ani dva sebegeniálnější herci, kterým scénář nedává takřka žádný prostor k předvedení nových hereckých poloh, vedoucí dialog o tom „co bude, až tady nebudem“ jednoduše nemohou utáhnout devadesátiminutový film. Ne, škodí-li jim režisér svým snadno zanedbatelným vkladem. Tempem připomíná Bucket List osmdesátiletého sklerotického staříka na procházce parkem. Neustále si vypomáhá dvěmi kvalitními francouzskými holemi a sem tam zapomeneme, kamže má vlastně namířeno. Když se nakonec dobelhá ke svému cíli, nejspíš nad ním lítostivě uroníte pár unavených slz a pro spravení nálady si pustíte nějaké dánské psychologické drama. Apendix: Z množství citátů o smrti a umírání, které se v souvislosti s tímto filmem nabízejí, bych vyzdvihnul Wildeovo „Spousta lidí dnes umírá na chronický zdravý rozum a když už je pozdě, pak teprve přijdou na to, že to jediné, čeho člověk nikdy nelituje, jsou vlastní prohřešky“. 70% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Yoss ()

Galerie (57)

Zajímavosti (25)

  • Zrcadlové brýle, které má v jedné scéně na očích Jack Nicholson (Edward), nebyly ve scénáři. Režisér Rob Reiner je zakomponoval do děje poté, co si je na plac přinesl samotný Nicholson, jenž má vlastní zkušenosti s pobytem v nemocnici. (Matty)

Reklama

Reklama