Režie:
Rob ReinerScénář:
Justin ZackhamKamera:
John SchwartzmanHudba:
Marc ShaimanHrají:
Jack Nicholson, Morgan Freeman, Sean Hayes, Beverly Todd, Rob Morrow, Alfonso Freeman, Rowena King, Annton Berry Jr., Verda Bridges, Ian Anthony Dale (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Carter Chambers a Edward Cole jsou zcela odlišní. Jeden je černoch, druhý běloch, jeden je prostý automechanik, druhý bohatý vlastník miliardového obchodního impéria. Jeden prožil příkladný život s jedinou ženou, dětmi a přáteli, kterým vždy pomáhal, jak mohl. Druhý má za sebou několik krátkých manželství, má jedinou dceru, s níž se nestýká, a s oblibou terorizuje své okolí. Jeden chtěl být profesorem historie a je pyšný na své vědomosti, druhý chtěl vydělávat peníze a je pyšný na to, kolik jich má. Dvě věci však mají společné. Nepříjemnou zprávu o zdravotním stavu a nemocniční pokoj, do kterého je svede osud a Edwardovo rozhodnutí, že v nemocnici, kterou vlastní a málo podle něj vydělává, budou všechny jednolůžkové pokoje nahrazeny dvoulůžkovými. Přes všechny rozdíly se muži pomalu sbližují a jednoho dne Edward objeví zmačkaný papír, na který Carter začal psát, čeho chtěl v životě dosáhnout a co chtěl prožít. Přesvědčí ho, že by měl seznam naplnit, a přidá do něj několik svých položek. Potom na vlastní zodpovědnost opustí nemocnici a s pomocí Edwardova asistenta Tommyho vyrazí. Absolvují seskok padákem, automobilový závod, nechají si udělat tetování, zaletí si do Francie, dají si kafe na vrcholku egyptské pyramidy. Společná cesta kupodivu není jen sérií výstředních zážitků, ale má pro oba mnohem hlubší význam. Vede je k úvahám o smyslu života, sebezpytování a pokusu o napravení chyb, kterých se v životě dopustili. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (961)
Soundtrack Marc Shaiman: 1. Hospital Hallway - Marc Shaiman ,2. The Like Smoke Through a Keyhole - Marc Shaiman ,3. The Best in L.A. - Marc Shaiman ,4. The Really Bad News - Marc Shaiman ,5. La vie en rose, song ,6. The Hotel Source ,7. The Did You Hear It? ,8. The Flying Home ,9. The Homecomings ,10. The Life and Death ,11. The Mountain ,12. The End Credits ,13. A Seed of Grain, for chorus (for the film The American President) [Theme ,14. Theme ,15. A Wink and a Smile, song (for the film Sleepless in Seattle) [From Sleepl ,16. Blame Canada [From South Park: Bigger Longer & Uncut] ,17. Theme ,18. Printmaster, song (after John Barry's "Goldfinger") [Aka Printmaster] ,19. What Makes a Family, song (for the film Stuart Saves His Family) [Theme ()
TV/// Obsazení 9/10 Děj 8/10 Hudba 7/10 Prostředí 8/10/// +Jack Nicholson, radost na něj pohledět zvláště když si uvědomíme že to mohla být i jeho poslední role, Morgan Freeman zdárně sekunduje svému parťákovi, citlivý a lidský příběh, hezké prostředí, dobrá hudba, dojemný závěr -nevadilo by kdyby bylo delší/// Hodně jsem na to byl zvedavej a dlouho jsem se na tento snímek těšil. Škoda, že jsem ho neviděl už dříve nebo není delší, budu si jej muset pustit znovu. Líbili se mi proměny postav a jejich nahlížení na společné přátelství a jeho postupné upevňování. Hezký film s hereckou dvojicí, kterou už pohromadě asi neuvidíme./// Celkem 80%/// ()
Další z filmů o rakovině.... Tahle svině zatím nemá mezi doktory protivníka a tak hojně metastázuje i do umění a filmů... Film začíná skoro už klasickým schématem. Dva muži s definitivním verdiktem od lékařů se sejdou ve špitále. Po několika rozmluvách o tom zda strávit zbytek svých rychle se krátících zbývajících dnů ve sterilních pokojích páchnoucích chlórem, napojeni na hadičky a přístroje prakticky nesvéprávní - a nebo zda vypadnou ze špitálu, dohnat co se ještě dohnat dá a umřít jako chlapi se rozhodnou pro svobodu. Jinde je to kufr peněz, tady je jedním z hrdinú milionář. Účet je otevřený a neomezený a tak není problém splnit jakékoliv přaní sobě i parťákovi než si pro ně přijde ONA. Mám rád Nicholsona i Freemana a tak mi film i černý humor dobře sedl i přes závažné téma.... Přesto si myslím, že na komediích o rakovině je cosi zvráceného. * * * * ()
Než kopnu do tý bedny, tak bych určitě chtěl procestovat Thajsko, podívat se na vrcholky And, vydat se proti proudu Amazonky a spoustu dalších skopičin. Hlavně bych si však přál konečně vidět film kde by Nicholson neztvárnil svou stoprvou variaci nafrněného cynického morouse a Freeman by po dvaapadesáté nehrál moudrého rodinného dobráka. Pak bych nepohrdl vidět na vlastní oči finále mistrovství světa v kopané, ale klidně bych to obětoval za možnost, že se konečně po letech dočkám od Reinera dobře zrežírovaného filmu s nějakým vlastním nápadem a ne jen řemeslně odvedené rutiny. A ještě mě napadá, že vidět naší matičku Zemi z oběžné dráhy by taky byl pohled za všechny prachy. Rozhodně lepší než sledovat promarněnou příležitost v podobě střední pasáže tohohle filmu. Nepochybuji sice, že mým rodičům se to bude velmi líbit, ale ten nevyužitý potenciál a sázka na tuctovou jistotu z toho smrdí na míle daleko. A přitom stačilo tak málo. Třeba prohodit obsazení dvou hlavních rolí a sehnat režiséra, který není za svým zenitem a nebál by se tomu dát koule. Jo a ještě mě napadá, že bych chtěl vidět pyramidy s takovou viditelností jako mají ti dva lazaři. Při mé návštěvě byla několik dní (respektive již let) trvající neprostupná hradba smogu nad celou Káhirou s viditelností sotva na pár desítek metrů. ()
Rekapitulace života, bilancování, smiřování se smrtí a umírání po hollywoodsku - prefabrikovaně, předvídatelně a lidsky laskavě. Film, na jehož počátku víte, že vykoupení, smíření se a odpuštění se jistě dostaví a vy budete na konci plakat dojetím, respektive, že byste na konci měli plakat dojetím. Vždyť Hollywood neumí brát naději. A když se pláči nedaří, tak nejste hodný člověk a dáte ** hvězdy. Protože jste suchar, kterému bláznivé utrácení našetřených prachů za blbosti připadá divné a nedokážete to nazvat "žitím naplno". Protože vás nedojímá návrat k rodině, o kterém již na začátku filmu víte, že přijde. Kde je morální poselství, které v sobě má třebas Kurosawovo Žít? Kde je tíživá psychologie, již lze nalézt v Bergmanových Šepotech a výkřicích? Tady ne, tady je jen pohlazení, které vás v okamžiku, až vám bude někdo umírat, až vy budete umírat, nechá na holičkách. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Skutečný syn Morgana Freemana (Carter), Alfonso Freeman (Roger), hraje ve filmu jeho syna. Alfonso Freeman se poprvé objevil v malých rolích ve filmech svého otce Vykoupení z věznice Shawshank (1994) a Sedm (1995). (Matty)
- Režisér Rob Reiner i herec Morgan Freeman (Carter) si oba nezávisle na sobě v roli Edwarda představovali Jacka Nicholsona. (Mr. Filuta)
- Film měl rozpočet 45 milionů amerických dolarů. V USA vydělal 93 milionů dolarů a v zámoří něco přes 80 milionů dolarů. Celkové tržby byly 174 milionů dolarů. (Rodriguez)
Reklama