Letecké katastrofy - Série 22 (2022) (série)
Obsahy(2)
5. dubna 1975. Čtyřiačtyřicetiletý kapitán Harvey Gibson se právě vrátil z nejhoršího letu své kariéry. Jeho svědectví vyslechl zástupce Federálního leteckého úřadu. Kapitán Gibson, původně letecký akrobat, pracoval pro Trans World Airlines 16 let. Palubní inženýr Gary Banks sloužil u letectva, ve společnosti působil desátý rok. Posádka měla přesně ty zkušenosti, které byly u sedmsetdvacetsedmičky potřeba. Letěli proti větru o rychlosti 180 kilometrů za hodinu. Kapitán chtěl do vyšší letové hladiny. Řidší vzduch klade nižší odpor, a to se může projevit zvýšením cestovní rychlosti. Sedmadvacetiletý Mark Moscicky byl vedoucím palubního personálu, se třemi dalšími kolegy se toho dne starali o 82 cestujících. Letěli úzkotrupým Boeingem 727, po pětačtyřicetiminutovém zdržení v New Yorku měl let do Minneapolis trvat tři a půl hodiny. Když měli cestující po jídle, Moscicki se chtěl sám navečeřet. Sotva se posadil, letadlo se začalo prudce otřásat a nebyly to turbulence. Letoun se nečekaně naklonil prudce doprava. Kapitán se pokusil letadlo zpomalit, aby se lépe ovládalo. Stroj však nereagoval. (Česká televize)
(více)Recenze (4)
Staré časy...i v kokpitu no ;) . 78%. ()
Jedna z tých častí, kedy od začiatku viete, že to dopadlo dobre, no napriek tomu napätia nechýba ani kúsok. Čo sa stalo presne sa asi už nikdy nedozvieme, ale traja frajeri to pekne posrali. ()
Pilot by zasloužil přes držku, vyjíměčně šlendrián údržby zachránil kapitánovi , posádce a hlavně cestujícím život. Ti piloti by zasloužili sebrat nejen pilotní licenci, ale i řidičák na tříkolku. ()
To jsou zase idioti v pilotní kabině to se musí nechat...! Navíc výmaz černé skříňky to už samo by zasloužilo vyhazov... Jediné co je omlouvá je rok 1975... ()