Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (586)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Téma krize rodiny a svobodných matek zřejmě nikdy nebylo zpracováno brutálněji. Postava Sarah je klasickým případem dítěte, vyrůstajícího v neúplné rodině (setkáváme se pouze s její matkou, o otci nepadá zmínka) a následně kopírujícího tento model. Pro vyznění příběhu není podstatné, jakým způsobem její přítel zmizí z jejího života; důležitá je fatalita, se kterou k tomu dochází - jako by dětem z nefunkčních rodin bylo předurčeno, že se později v roli rodičů nevyhnutelně ocitnou v totožné situaci. Vzhledem ke zklamání, jakým pro Sarah zjevně její dosavadní rodinný život byl, je logické, že se k vlastní matce staví až odmítavě (odvoz do nemocnice si zařídí raději u kolegy z práce, kterému svěří i klíče od svého domu = chová k němu větší důvěru a pravděpodobně v něm nachází absentujícího otce). Sama má sklony k izolaci, film opět toto žene do extrému a nechává Sarah doma samotnou na Štědrý večer (kdy jindy by měla být rodina pohromadě, ať už jsou vztahy jakékoli), kde jí dělá společnost jen místní policejní patrola. ____ V úvodní scéně na lavičce míří hrdinka fotoaparátem na šťastnou, kompletní rodinku a opakovaně tiskne spoušť. Foťák je v tuto chvíli zbraní/pistolí, skrze kterou si Sarah vybíjí svoji frustraci a zároveň ikonizuje něco, o čem ví, že sama nikdy nebude mít. V průběhu filmu využívá fotoaparátu ještě dvakrát a pokaždé znovu jinak. Nejprve jako detektivní nástroj, nakonec jako baterku. ____ Těhotenství Sarah děsí především na tělesné úrovni; dítě vnímá jako vetřelčí zárodek. Ve chvíli, kdy se ona/její dítě dostává do ohrožení, není jasné, do jaké míry se brání, protože je v nebezpečí i ona sama. Je to ale až fyzická bolest, která aktivuje ochranitelskou, pudovou reakci. ____ Na svého bývalého partnera vzpomíná v čistě erotické rovině; chybí jí mužské fyzično, nikoli postava konkrétního otce. Muž v její fantasii je nahý a nemá tvář, je tedy zaměnitelný. ____ Inside ku své škodě obsahuje i velké množství samoúčelné řezničiny, která vyplňuje valnou většinu snímku. Alespoň že se jedná o vydařený gorefest v artovém stylu. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Právě jsem viděl ten nejbrutálnější a nejdrsnější film ve svým životě. Tomuhle se prostě nevyrovná absolutně nic, všechno neskutečně realistický a neuvěřitelně krutý násilý, častokrát sem ani nemoh uvěřit co se to tam děje za neuvěřitelný věci a to mam za sebou fakt pěknejch pár ultrabrutálních filmů, ale tohle je přímo rozdrtilo na krvavou kaši a to všechno ještě zabalený do vynikajícího a hodně napínavýho příběhu s výbornou hudbou. ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Home invasion patří mezi mé oblíbené žánrovky již od doby, co jsem prvně jako kluk shlédl Sám Doma. Zde je sice dívka také sama doma, ale to a blížící se Vánoce je zhruba jediné, co mají tyto dva filmy společné. Frantíci jsou však v tomto ohledu mistři! Osobně nejsem zvyklý, že by snímek zaměřující se na takto brutální záběry, mohl mít i takto slušně budovanou atmosféru, rozjetou až do konce. Ale, voilà. Chválím především volbu záporačky, jenž vypadá jako členka satanistické sekty a s nůžkami se vážně umí ohánět. Zmíněné krejčovské nůžky asistovali u všech klíčových momentů tohoto filmu. Ať už se jednalo o pouhé zabouchání na dveře, od prohlídky tělních dutin, tracheostomii a dokonce až po císařský řez. Musím přiznat, že některé záběry byly i na mě trochu moc, ale s výsledkem jsem rozhodně spokojený. Finální vysvětlení situace je také obstojné a i když se zde opět policie projeví jako banda kreténů, tak jediné co mi trochu vadilo byl poněkud přehnaný konec. I tak to byl stále dech beroucí zážitek a další skvělý vánoční filmeček. Nechávám 4*. 75% ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Mateřské inferno. Atmosféra funkční na 666% - stará se o to kombinace bezkonkurenčně démonického zjevu Béatrice Dalle, dlouho nejasné příčiny všeho zla a extrémně nepříjemné brutality. Několik vizuáních nápadů je vyloženě lahůdkových (žena objevující se a zase mizící v temném prostoru dveří). Jediná škoda, že finální pointa na vysoko nastavenou laťku úplně nestačí, nemluvě o narůstající debilitě v závěru ("respawn" policajta). ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Když si z celého toho "vynikajícího hororového thrilleru" po pár letech pamatujete jenom scénu souboje mezi partou mimořádně přitroublých policajtů a lampou (!!!), je něco silně v nepořádku. Dvě hvězdičky za zpočátku bezchybnou atmosféru, která jde ovšem s nástupem Cruchotových učedníků spolehlivě do háje. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama