Recenze (1 916)
The Den (2013)
Web browser thriller meets "oběti internetu" mockument. Začíná to hodně nadějně - napětí funguje a narůstá, herci jsou dostatečně přesvědčiví a prostřednictví desktopu dává smysl vzhledem k tomu, že se hlavní postava zavázala být neustále online. Nicméně to, co se zpočátku jeví zajímavě a relativně neotřele (s přihlédnutím k době vzniku), se posléze přetaví v něco velice nezajímavého, neoriginálního a tupého.
Dívka v řece: Cena odpuštění (2015)
Přihodil bych pátou, kdyby byl dokument o něco delší a víc se pobabral ve zrůdných, středověkých společenských normách těchhle světových končin. Každopádně i tak jde o maximálně účelnou jednohubku.
Substance (2024)
Jako když avantgardním umělcům v závěru koncertu jebne a začnou hrát pravověrný grindcore. Substance je tedy především hrozitánsky pozérská, povrchní a od samého začátku předvídatelná, což bych jako záměr pochválil maximálně tak u úderného krátkometrážního filmu. Na druhou stranu, celou dobu je na co koukat (nejen díky zachovalé Moore a vytuněné Qualley) a je to prostě zábava. Jen jsem zrovna nečekal, že tak prostou definici použiju u díla tohohle typu.
Šílenství Debory Loganové (2014)
Nadějný námět a jeden (dnes už bezmála legendární) zneklidňující výjev ve filmu, který svou roztomilou hloupostí budí dojem, že ho natáčeli třináctiletí filmoví fanoušci dospěláckého hororu.
Subservience (2024)
Na první pohled celkem ucházející AI blbina, jež padá hubou do bláta především díky nulové nápaditosti - celý film poctivě opisuje od svých (lepších) vzorů a nedělá to příliš inteligentně, díky čemuž je otravně předvídatelný a místy ještě otravněji tupý. Casting člověku připomíná softporno, ale ve finále je OK (umělohmotná Megan, lol).
Zaklínač (2019) (seriál)
The Witcher: LAME & SLIME. Bezksichtý, trendům lacině podléhající a jakékoliv čaro postrádající kripl na poli fantasy. Jedna hvězda za Cavilla, jehož zákulisní nerdství prosakuje až na obrazovku a člověku je líto, že se musí prosekávat skrze trapné CGI mastodonty a humanoidy, kteří patrně vypadli z katalogu New Yorkeru. Odpočívej v pokoji, Geralte. Tohle sis nezasloužil.
Díra 2 (2024)
Když vás korporátní (či jaký) pámbu nainstaluje do potravního řetězce a následně v něm začne náhodně přehazovat šuplíky, máte dost malou šanci stát se vrcholovým predátorem. Jeden den žerete kaviár, druhý den máte hovno. Z potravního řetězce se rázem stává řetězec nakrknutých zákonodárců a rebelujících barbarů, kteří si z hladu dávají přes držku. Některé věci se sice v téhle Díře odehrávají zkratkovitě, společenské metafory se s lopatou můžou přetrhnout a proti jedničce je nejen zvědavost diváka malinko otupena, ale pořád je to sugestivně natočeno, mystérium adekvátně přežívá, casting se postaral o prvotřídní oksichtování a film skončí dřív, než by jeden dostal hlad. Rád do Díry spadnu i potřetí, předem děkuju.
Svatyně zla (2013)
The Sacrament bude snesitelnější pro ty, kteří v životě neslyšeli o událostech v Jonestownu - film z nich totiž bohatě čerpá. Dělá to ovšem neumětelsky, nehlídá si detaily a kreativity má pomálu. K tomu podivná rozhodnutí postav, mizivé napětí a smrad žánrových klišé - asi nejvíc do očí bijící je převod obskurně zvráceného Jima Jonese do rádoby charismatického fanatického děduly. Škoda, tohle téma mělo / má obří potenciál.
Legenda o vášni (1994)
Přeromantizovaný velkovýprodej kvalitního kýče, který patrně milují všichni, kdo ho viděli v raném mládí. A dodnes to všechno (a všichni) parádně vypadá.
Trumbo (2015)
Talentovaný a nežádoucně úspěšný scenárista, k jehož životopisu napsal scénář někdo podstatně méně talentovaný. To jsou mi teda trendy! Na druhou stranu, černobílý a velkoryse zjednodušený příběh je díky zábavné realizaci a kvalitnímu ohercování náramně atraktivní a má šanci přitáhnout k temné kapitole americké kultury i lidi, které by jindy zastavil leda tak tRambo.