Kamera:
Laurent BarèsHudba:
François-Eudes ChanfraultHrají:
Béatrice Dalle, Alysson Paradis, Nicolas Duvauchelle, Tahar Rahim, Aymen Saïdi, Ludovic Berthillot, Dominique Frot, Nathalie Roussel (více)Obsahy(2)
Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (586)
Po dlouhé době horor, který mě neklidnou hudbou, která doprovází celý film donutil k tomu, že jsem byl v ohromném napětí a každou chvilku čekal, co se stane. Zvraty, krev, krutost, násilí, strach a skvělá atmosféra strašidelného domu, která působí naprosto obyčejně je perfektní. Už dlouhou dobu jsem neviděl horor takového stylu na tak vysoké úrovni. Na to, že film má pouhých 83 minut byl skvěle dějově zpracován a ani chvilku vás nenechá vydechnout. Sice trošku pomalejší rozjezd, ale velmi rychle se zvedne a pak se Inside nezastaví. Jsou horory, které mají 2 hodiny a nic se v nich neděje. Tady režisér dokázal, že stačí pouze 83 minut na pořádný nářez... 10/10 = 100% ()
Z první řady dabing úplně nehorázně trapnej, jak kdyby to dabovali lidi co k tomu přišli poprvé. Za druhé je to nechutný a zase takovouhle blbost nemusím, prostě to šlo hodně mimo můj vkus. Jistý strach z filmu je cítit a neodrazuji od sledování, ale je mnohem povedenějších hororů. S bídou za jednu hvězdu, div jsem se nepřiklonil k odpadu. ( Hodnocení: 1/10 ) ()
Další vynikající francouzský horor, který se může zcela jistě chlubit naprosto výbornými prvními dvěma třetinami, jež se vinou v rámci thrillerového home invasion. Posléze se film promění ve finální jatka, která sice hrají v globálním gore měřítku prim, nicméně místy mě v této pasáži film kudlil jistou dávkou dějové nereálnosti. Tato výtka je ale opravdu velmi minoritní a týká se víceméně pouze jinak naprosto skvělé šavlozubé záporačky a jejího master skillu ve vybíjení skvadry policajtů. "Inside" scény a samotné zakončení jsou pak velmi stylové, takže po druhé projekci po velmi dlouhé době zvedám na slabší plnej kotel. V rámci žánru, kvůli originalitě a tomu špičkovému gore je tohle povinnost. 90% ()
Zajímavý námět utopený v hektolitrech krve a bezúčelné brutalitě, která má snad zamaskovat nulovou psychologii a nevýrazné charaktery obou hlavních aktérek. Snaha skloubit dohromady exploitation, giallo, slasher a francouzskou úchylnost možná na pozadí krvavých jatek a nepříjemné atmosféry pěkně splývá a nenechává diváka vydechnout, ale žádná ze složek sama o sobě negunguje tak, aby se mohl konat opravdu silný zážitek. Sarah je od pohledu divná a nesympatická a zabití jí nepřejeme opravdu jen proto, že je těhotná. Její postava je navíc ve filmu asi pouze proto, aby si s jejím tělem mohli pořádně pohrát maskéři, a nějaký pokus o sblížení nebo bližší seznámení s její minulostí naprosto neexistuje. To samé platí i o vyšinuté návštěvnici, která má sice jasný motiv, ale její jednání je nepochopitelné a přehnaná brutalita působí chvílemi až směšně. Přitom filmařská kvalita tu je, zvraty přichází neočekávaně a několik záběrů mělo skutečný hororový nádech. Bohužel ve výsledku je to šíleně přepísknutý a samoúčelný snímek, který, jak bývá v poslední době u Francouzů zvykem, zůstane v paměti jen díky své šokující brutalitě. 45% ()
Už úvodná scéna autonehody je snímaná záberom na plod dieťaťa tehotnej šoférky, ktorý je nie len efektný ale aj potrebný vzhľadom na záverečnú veľmi dobrú pointu. To čo sa odohráva medzi tým je hodne krvavá záležitosť, ktorá sa s blížiacim záverom stupňuje a záverečná scéna bola dosť drsná i na mňa. Okrem páru logických kixov nemám voči filmu výhrady, je to poriadne drsný francúzsky horor a vynikajúci debut dvoch nádejných režisérov ktorých vizuál sa náramne hodí k novému Hellraiseru. „Chlapci buďte silný, nedajte sa zvalcovať od hollywoodskych producentov a priveďte na svet konečne kvalitný remake. Máte na to.“ ()
Galerie (20)
Photo © La Fabrique de Films
Zajímavosti (5)
- Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
- V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
- Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
Reklama