Režie:
František DanielScénář:
František DanielKamera:
Alois JiráčekHudba:
Wiliam BukovýHrají:
Vladimír Menšík, Gabriela Vránová, Felix le Breux, Marcela Martínková, Eva Miláčková, Josef Kemr, Libuše Havelková, Aida Glosová, Věra Tichánková (více)Obsahy(1)
Vše začíná ve chvíli, kdy do ústavu přicházejí dva muži. Pan Houdek, který se jde podívat na malého Honzíka Slavatu, nemanželské dítě své kolegyně, které chce adoptovat, a mladý Standa Hurych, který tu nastupuje na místo řidiče. Hezká ošetřovatelka Magda považuje omylem za otce Standu a jeho reakce ji rozzlobí. Když si však paní Houdková vynutí, že k adopci nedojde dřív než bude znám pravý otec dítěte, nabídne se Standa Magdě, že otce vypátrá. Hned se také do nelehkého úkolu pustí. Začíná témeř detektivní pátrání v němž nechybí řada komických zápletek, situací plných zmatků, bláznivá honička s policisty a překvapivé rozuzlení celého případu, samozřejmě s nezbytným "štastným koncem". (oficiální text distributora)
(více)Recenze (40)
Nenápadný film, ve kterém se klube na svět ona optimistická poetika 60. let a pražského jara. Sice se zde objevují teze o společenské výchově nechtěných dětí, ale na druhou stranu aktivně řešené adopce nejsou zvykem ani dnes. Co film pozdvihuje, kromě oné až nakažlivě optimistické atmosféry, jsou herecký výkon Vladimíra Menšíka a především prvky jak z crazy komedií. Zvláště duu příslušníků železniční policie Sovák - Brodský nelze nic vytknout. Film ovšem oplývá dalšími podobnými scénkami a občas až netušenými špílci ("Hajaja"). ()
"Proč jste obelhala nádražní orgán železniční správy, přeběhla koleje a pronikla do nástupního prostoru bez jízdenky. Proč jste fotografovala nádraží." Bróďova rolička nádražáka je nejlepší z celého snímku. Film je obsazen velmi dobře, co role nebo rolička, tak skvělý herec nebo herečka. Příběh o hledání tatíka jednoho dítěte z kojeneckého ústavu je ale dost naivní a hodil by se spíše jako pohádka pro dospělé. Hlavní pátrající dvojice Vláďa Menšík a Gabriela Vránová se k sobě dobře hodí. ()
Menšík řekne šestkrát (6 x) „pro Krista Pána“. Dále Menšík řekne čtyřikrát (4 x) „Ježíš“. Jestli s Marjá nebo bez Marjá je už jedno. Próóóč??? Komunisté přece oficiálně hlásají, že Bůh neexistuje! Rebel Menšík si to tam propašoval sám a cenzura už nestačila zasáhnout? Nebo toto je nějaký ilegální film, který cenzuře pronikl mezi prsty? Cenzura zaspala! Příběh s debilnim rozuzlenim. Zednářská symbolika: 32:36 – Menšík: merkel sign; 52:32 – další znak, něco podobného; 1:00:03 – merkel sign. ()
Jeden z mnoha filmů, které svou přítomností zachránil Vladimír Menšík. Ale poměrně zdařilým způsobem se tady prosadila i mladičká Gabriela Vránová. Příběh nemá úplně špatnou zápletku, i když místy děj trpí hluchými místy. Zajímavý způsob natočení ale disponuje momenty, kdy zjistíte, že se víc soustředíte na dění v pozadí než na dialog v popředí (scéna rozhovoru Vránové s Kemrem v zázemí restaurační kuchyně). Mladší diváci budou mít asi problém s pochopením dobových reálií, například co se týče urputného dodržování fotografování na nádraží. Vyvrcholením je bezesporu policejní vyšetřování v primářské pracovně, které se zvrhává v nadmíru vtipnou konverzační frašku s uplatněním velkých herců v epizodních rolích (Sovák, Brodský, Janžurová). Škoda že tenhle famózní nájezd na happy end je vzápětí pohřben smutně nostalgickým probuzením do reality a čítankovým závěrem s podtextem socialistické morálky. ()
Filmová komedie, která si co chvíli pohrává se smíchem, ale přitom zachovává vážnou tvář. Ani ryba, ani rak. Plejáda populárních i začínajících hereckých veličin v čele s nezadržitelným Menšíkem a určitá dokumentární forma, přibližující reálie a prostředí první poloviny šedesátých let, propůjčují filmu alespoň drobnou nadčasovost. ()
Galerie (4)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (2)
- Natáčelo se v Praze a ve Velkých Sezemicích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
- Když se Standa (Vladimír Menšík) a Magda (Gabriela Vránová) vrací večer autem do kojeneckého ústavu a odbočí ze silnice na úzkou polní cestu, která do ústavu vede, je ze záběru zabírající vůz vidět, že je venku úplná tma. Z dalšího záběru z vnitřku vozu je ovšem vidět, že vůz jede po nasvíceném městském bulváru a kolem se míhá velké množství lamp pouličního osvětlení. (spiritus)
Reklama