Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejen starobylá šlechtická sídla či odlehlé hvozdy skrývají děsivé hrůzy a krvelačná monstra. Jedním z charakteristických žánrů osmdesátých let byly rodinné, potažmo dětské snímky, které zahrnovaly hororové prvky. Vedle dnes ikonických filmů jako Gremlins, Rošťáci nebo Stůj při mně tento trend pronikl i do televize v podobě populárních seriálů jako Příběhy ze záhrobí, Neuvěřitelné příběhy či The Twilight Zone. Zatímco pro většinu známých i dnes již zapomenutých režisérů, kteří dávali těmto snímkům vzniknout, se jednalo o žánrové zakázky, pro jednoho tvůrce se staly ideálním naplněním jeho autorských ambicí. Joe Dante miloval laciné béčkové horory a sci-fi z 50. let, které se vyznačovaly úsměvnými mechanickými efekty, přepjatým herectvím a absurdními premisami. Svou filmařskou kariéru započal příznačně v proslulé továrně na brakové sny New World Pictures vedené Rogerem Cormanem, ale až ve spolupráci se Stevenem Spielbergem, potažmo jeho produkční společností Amblin Entertainment dostala jeho fascinace brakem ideální vyústění v projektech jako Gremlins nebo Vnitřní vesmír. Lidé z předměstí vznikli na konci osmdesátých let, když bohužel pro Danteho móda brakově či hororově rámovaných fantaskních filmů pro celou rodinu ustupovala z diváckého zájmu. Snímek je v zásadě koncipovaný jako delší epizoda seriálů typu Příběhů z hrobky a v hávu osmdesátkové rodinné komedie spojuje slapstickový humor s požitkářskou poctou prvkům starých hororů. Vyprávění o předměstské komunitě, do níž se nastěhuje tajuplná rodina, již starousedlíci podezřívají z nejbizarnějších démonických aktivit, divákům připomíná, že staré naivní horory publikum nejen strašily, ale také bavily. Hlavní role zmatkářského středostavovského tatíka, který se proti své vůli dostává do nepříjemných situací, se skvostně zhostil Tom Hanks. Dnes je znám především jako hvězda oscarových melodramat či distinguovaných romantických komedií, ale jak dokládá mimo jiné i tento film, v osmdesátých letech byl jedním z nejtalentovanějších komediálních herců. Hanksovi skvěle sekundují další dobové hvězdy jako Bruce Dern, Rick Ducommun, Corey Feldman a Carrie Fisherová, která ve zdejší roli racionální manželky dokázala alespoň na chvíli uniknout stínu své role z Hvězdných válek. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (109)

Raziel_cz 

všechny recenze uživatele

"Remember what you were saying about people in the 'burbs, Art, people like Skip, people who mow their lawn for the 800th time, and then SNAP? WELL, THAT'S US. IT'S NOT THEM, THAT'S US! [...] WE'RE THE ONES WHO ARE ACTING SUSPICIOUS AND PARANOID, ART! WE'RE THE LUNATICS! US! IT'S NOT THEM! It's us." Joe Dante to má se mnou těžké, protože do svých věcí promítá svou lásku k Looney Tunes a ty já moc nemusím. Ale dva jeho filmy naprosto nekriticky miluju. Gremlins 2 a The 'Burbs. To druhé ještě trochu víc. Syntéza hororu a střelené komedie funguje perfektně, od začátku vás to hodí do děje a tak dokonale to buduje napětí a atmosféru stupňující se paranoie, že se od toho nedá odtrhnout a má to velmi technický a tedy velmi vypointovaný a pro mě tedy velmi uspokojivý scénář. A to obsazení, hudba a nečekané gagy jsou pure gold. K téhle nadsazené předměstké Twilight Zone se budu rád vracet. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dante opäť nesklamal, spolu so scenáristkou pripravili viacero veľmi slušných scén a film obsahuje viacero dobrých vizuálnych nápadov a fórov. Prvá hodina ma ale upútala viac než dojazd filmu, respektíve po návšteve u nových susedov v mojich očiach prestali byť The Burbs napínavé a prešlo sa viac k akcii. V závere sa dočkáme nejakých zvratov, ktoré sa ale len navracajú k prvotnému predpokladu ako sa veci majú a nič prekvapivé na nich nie je. Ale stále ide o slušnú a dobre nakrútenú zábavu s Tomom ako konformným Američanom, až ma napadali isté paralely s Homerom Simpsonom. ()

Reklama

zdenny 

všechny recenze uživatele

Roztomilý horůrek z idylického předměstí pro celou rodinu. Na předměstí se nastěhuje rodina velmi podivných lidí a několik starousedlíků si řekne, že jim musí přijít na kloub, ať to stojí, co to stojí. Zde něco z maloměšťáctví. Pravdou ale je, že na malém předměstí prostě chcete vědět, co váš soused dělá. Vlastně to berete jako svou povinnost. Nevědění berete jako velký handicap, který je pro vás noční můrou. Tři ženatí muži se tedy rozhodli, že se do domu dostanou stůj co stůj a že strašidelné tajemství rozlousknou. Zde o klučičí povaze dospělých mužů. Oni se prostě vrací do svých dětských let, kdy vše bylo tajemné a nebezpečné. V tom spočívá roztomilost tohoto snímku. Totiž každý chlap má někdy touhu alespoň na chvíli odhodit všední starosti dospělého života a vrátit se do světa, který nemá žádné hranice. Proto hodně dospělých chlapů hraje počítačové hry. Manželky sice zuří, ale jako ženatý chlap mohu zcela zodpovědně říct: "Neberte nám naše království". Pěkná scénka, která z těchto mužů dělá malé chlapce, je ta, ve které ostatní dva přemlouvají manželku Toma Hankse, aby jej s nimi pustila ven. Opravdu kouzelné, protože v kontextu děje by jej třeba na pivo pustila naprosto bez řečí. Film je natočen v nádherných osmdesátých letech, která mu dodávají neskonalého půvabu. Když navíc přičtu tajemno a mysteriózno, dostaneme nádherně atmosférický film, který nám na dlouho uvízne v paměti. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Mnozí vědí, že na počátku 90. let bodoval s Philadelphií a Forrestem Gumpem a že předtím sehrál s Meg Ryan cosi romantického v Seattlu. Přitom o dekádu dřív Tom Hanks bodoval coby slušný komediální herec. Občas to byla křeč, ale často (Velký, Žbluňk!, Dům za všechny peníze) solidní energické oddechovky. Tentokrát jeho hrdina řeší namísto běžných sousedských třenic nové sousedy, kteří prakticky vším vybočují. Z jejich domu se ozývají podivné zvuky, sotva vycházejí a evidentně se tam děje něco, co lidi z předměstí děsí. Velká škoda, že do toho podobnými látkami prověřený Joe Dante víc nešlápnul a nebyl víc nápaditý. Navrch dal dost prostoru poměrně otravným vedlejším postavám. A tak ty tři (docela dietní) hvězdy tomuhle dobrodružství sluší asi nejvíc. Potěší hravý soundtrack od Goldsmithe. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Sympatická "hororová" komedie pěkně vytěžuje (ne)idylku a vroucnost (vlezlost) sousedského předměstí, jenže krom povedených – hravých i (filmovo)parodických – hlodů a pomrknutí hodně situací přepaluje do fyzické hysterie. Úžasná Goldsmithova hudba hrdinně drží nad vodou i vadnoucí scénky především v druhé půli, které už veškerou šťávu z prostého námětu vyvařily. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (20)

  • Jerry Goldsmith v některých částech hudby paroduje svou dřívější tvorbu. Například Tenkrát na západě nebo Patton. (Terva)
  • Natáčeno od 19. května do 3. července 1988. (Stocki)
  • Soundtrack má 13 songů. De Luxe verze má 31 songů. (Terva)

Reklama

Reklama