Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 1

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (176)

movieband 

všechny recenze uživatele

Po existenciální jedničce, Oidipovské dvojce přichází časovaná bomba v podobě bosse Mila v třetím díle Refnovi temné sociální studie. Trojka pusherovské trilogie je nejpreciznějším, nejvytříbenějším a nejlepším dílem. Už jen díky Milovi, kterého perfektně ztvárnil Zlatko Buric. Refn byl tehdy ve zlatém rozkvětu, který mu otevřel dveře do filmového světa.Stejně jako Requiem za sen, tak Pusherovská trilogie je skvělým filmovým přínosem na téma drog a podsvětí. Po Drive a Valhalla Rising asi nejlepší Refnův počin. PS: Refn si kladivo ve svých filmech vyloženě oblíbil. Závěr jen pro silné povahy. 92% ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Tretí Pusher je z celej trilógie najlepší. S drogovou závislosťou bojujúci srbský mafián Milo je týpek, s ktorým sa človek ani na okamih nenudí, jeho hlášky a nadávky v rodnom jazyku nemajú chybu, takisto ako jeho svojské reakcie na rôzne situácie a to, že práve on je ústrednou postavou tretieho pokračovania vnímam nadmieru pozitívne. Frank z jednotky bol slaboch, Tonny z dvojky beznádejný skrachovanec, no Milo, to je stará zločinecká škola a v neľahkej situácii, keď sa ho nová gangsterská generácia z Turecka a Albánska snaží vytlačiť z hry je iba otázkou času, kedy vzplanie jeho balkánsky naturel a časovaná bomba sa sama odpáli. Potešil ma aj síce krátky, no o to efektívnejší návrat Milovej niekdajšej pravej ruky Radovana na scénu. I'm the Angel of Death je zakončením trilógie ako sa patrí... ()

Reklama

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Epilog dánské kmotrovské trilogie se věnuje té nejnesympatičtější postavě ze všech, a to gangsterskýmu bossovi, Milovi, který byl v prvních dvou dílech (stejně v jedničce Tonny) vedlejší postavou. Refn kupodivu opět překvapuje naprosto přirozeným vtažením do vykreslení postavy srbského drogového barona, jenž připomíná něco mezi dnes již zesnulým podnikatelem Peterem Kovarčíkem a producentem Františkem Janečkem, a ukazuje nám jeho druhou (rodinnou) tvář. A právě scény, kdy se na Milovy projevují pohnutky svědomí, jsou těmi nejlepšími momenty filmu. Závěrečná jatka (doslova) jsou jen třešničkou na dortě Refnovy bezskrupulózní série. Série, která je protipólem současného rozmělněného sebeadorujícího Refna, který má hlavu zaraženou pěkně hluboko ve svý vlastní prdeli. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nie je to odpadový film, ale ani dobrý film. Je to najmä nepotrebný film. Režiséri filmov tohto typu majú zúfalú potrebu niečím zaujať, ohromiť, aby si aj otrlí vyznávači žánru všimli, čo ho odlišuje od množstva ostatných. To sa podarilo. Záverečná zabíjačka prekonala Viktora čističa aj Hannibala Lectera. Ale to boli filmy, kde brutálne scény dokresľovali atmosféru a nemali ambíciu byť čerešničkou na torte. Dalo by sa písať o dobre vykreslenej a zahratej postave Mila, o hudbe, ale načo, keď rejža sa tak spoliehal na kladkostroj. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Příprava a následná oslava dceříných narozenin snad nikdy nebyla bizarnější. Vrchol dánské trilogie se zameřuje na sympaťáka Mila a jeho trable. Opravdu už jsem měl trošičku strach, když se sebou nechal můj oblíbenec takhle rýt, že ty albánské a turecké svině ho staví do nepříjemných situací a on s tím nic nedělá. Naštěstí v závěru pomůže Radovan a finálový úklid se stává nechutnou, ale zatraceně působivou třešničkou na dortu. Pamatuj si. Nikdy nic nedělej bez rukavic. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Všechny scény byly točeny chronologicky. (antonchigurh)
  • Lidé na protidrogových setkání byli skuteční narkomani. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama