Režie:
Frank DarabontScénář:
Frank DarabontKamera:
Rohn SchmidtHudba:
Mark IshamHrají:
Thomas Jane, Marcia Gay Harden, Laurie Holden, Andre Braugher, Toby Jones, William Sadler, Jeffrey DeMunn, Frances Sternhagen, Nathan Gamble, Alexa Davalos (více)Obsahy(2)
Režisér a scénárista Frank Darabont, známý především filmovým zpracováním románů Stephena Kinga Vykoupení z věznice Shawshank a Zelená míle divákům nyní představí další zpracování povídky Mistra hororů. Výtvarník David Drayton (Thomas Jane) se společně se svým synem Billym (Nathan Gamble) a nepříjemným sousedem Nortonem (Andre Braugher) ráno po neobvykle silné bouři vydávají do nedalekého městečka nakoupit zásoby. Krátce po jejich příjezdu supermarket obklopí hustá a tajuplná mlha, která, jak se zdá, v sobě ukrývá cosi vražedného a děsivého… Ještě větší zlo se ale ukrývá v duších obyčejných lidí, kteří jsou postaveni tváří v tvář zoufalé situaci. Hrůza se pozvolna ale jistě prodírá na povrch... (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (1 908)
Frank Darabont má cit a k navození pořádné atmosféry používá osvědčených postupů, mlha a atmosféra je tedy pořádně hustá. Digitální potvory jsou obstojně zpracovány a neruší, i když některé bych si představoval jinak, ale na druhou stranu sem nečetl knižní předlohu, což musím napravit a tedy nemůžu nadávat na fantazii autorů. Konec jsem moc nepobral, ale byl jiný a originální, opět nemůžu porovnat s knihou. Jako hororový fanoušek jsem však spokojen 8/10* ()
Režijní křeslo zahřívá Frank Darabont a já už netrpělivě sleduju minutu po minutě další velmi očekávanou filmařinu. Režie je brilantní a z nízkorozpočtového snímku Darabont vytváří Sci-Fi podívanou, před kterou se Spielberg se svým rozpočtem krčí v rohu. Velmi silný příběh a hodně lekaček v mrazícím prostředí až hororového kroku do neznáma. Chapadla mě chytala za nohu a táhly do děje čím dál silněji. Závěr je velmi strhující (nehnutelný pohled). Po druhém projektu zvedám hodnocení. ()
Tak jsem viděla The Mist. Nó, dík konci dám teda za 4*, ale většinu času jsem se považovala za oběť šprťouchlat. Příšerky nebyly to podstatný, ale tomu, kdo se bez nich neobejde, je Darabont neupřel. Je to trochu jako v Sublime - strach je to, oč tu běží. A konec mě fakt potěšil. Jak by asi vypadal film, ke kterému patřil ? ()
NESKUTEČNEJ MASAKR! Největší distribuční zrada na českém filmovém divákovi posledních let. Mistrovský, psychologicky úžasně propracovaný hororový monstrfilm, který diváka soustředěně dvě hodiny "ničí". Když dají na chvíli pokoj příšery, pere to do vás náboženská fanatička, které byste už na začátku nejraději zakroutili krkem. A bude hůř, mnohem hůř. Vedle Kubrickova Osvícení asi jediná skutečně vydařená hororová adaptace Stephena Kinga. ()
Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet leží jeden supermarket a v něm... Darabont a Kingova látka počtvrté (pokud budeme počítat i Ženu v pokoji). Zůstává mi záhadou, proč se Darabont po šestileté odmlce vrací na plátna s adaptací zrovna téhle mírně nadstandardní Kingovy novely. Argumenty předkládající odpovědi typu "uzavřená nesourodá skupina v extrémních podmínkách jako nastavené zrcadlo společnosti" či "v nejlepším duchu klasických sci-fi béček z počátku let padesátých" prostě neobstojí. Tím se Stephen King zabývá často a většinou lépe. Tato adaptace je dobrým filmem s výjimečně působivým koncem (ač raději mám ten z předlohy). Jenže mezitím jsou dobře dvě hodiny, kterým by výrazné pokrácení šlo jen k duhu. Ono totiž to co funguje v rámci psaného textu vyprávěného v první osobě nemusí nutně fungovat jako filmový odosobněný záznam událostí. Snad nic se tu nevyjadřuje obrazem, ale kecáním. Odstraňte vizuál a máte plnohodnotnou rozhlasovou hru. A to u filmu nikdy není dobře. Výjimkou je závěrečná půlhodina a hned jde o nejlepší pasáž Mlhy. Náhoda? Bohužel to vypadá, že se z vypravěčského génia Darabonta za ta léta od posledního "velkého" počinu stal rutinér. A aby to nebylo málo, tak sympatický nápad s pseudodokumentární kamerou (resp. celou atmosférou) zde těžce nezafungoval a spolehlivě zašlapává do země jakékoli náznaky atmosféry. Naopak zvuk i design monster jsou velké klady (CGI zpracování těch v mlze sice trochu pokulhává, ale v tom problém není). Prokletí adaptací dle Kingových horrorových předloh tedy trvá i nadále, jakkoli tohle je ve výsledku solidní film, ne že ne. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (31)
- Herečka Frances Sternhagen (Irene Reppler) hrá už v druhej adaptácií Kingovho románu, prvá bola Misery nechce zomrieť (1990). (MCPython)
- Darabontovou podmínkou před začátkem natáčení bylo, že studio Dimension nesmí zasáhnout do konce filmu, ať bude jakýkoliv. (Rodriguez)
- Frank Darabont si s myšlenkou na adaptaci stejnojmenné Kingovy knihy pohrával již na konci osmdesátých let. Dlouho chtěl právě tento příběh natočit jako svůj debut pro kina (do té doby režíroval jen televizní projekty). Nakonec však dříve zadaptoval dva jiné Kingovy příběhy - byla z toho úspěšná dramata Vykoupení z věznice Shawshank (1994) a Zelená míle (1999). (DaViD´82)
Reklama