Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (353)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis JE geniálny scenárista a rovnako dobrý režisér. A keď má poruke výborne hrajúcich a typovo presne obsadených hercov, vznikne vynikajúci film. Iste, Elah nie je žiadna strhujúca jazda. Za miernu rozvláčnosť je však odmenou komplexná a skvostne košatá "detektívka o irackej traume", ktorú sa oplatí sledovať a oplatí sa o nej rozmýšľať. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Paul "Crash" Haggis si vybral jako svůj další film na americké poměry docela kritické dílo. Tommy Lee Jones se jako bývalý voják vydává hledat pravdu o smrti svého syna a potkává nekompromisní Charlize Theron, která opět svůj krásný obličej a tělo vyměnila za mnohem méně půvabné rysy policejní detektivky v džínách. Příběh je pomalý, ale herecké obsazení stále divákovy má, co ukázat a ten se příliš nenudí. Bohužel to je asi vše, protože kritika i kdyby byla oprávněná tak je stále příliš krotká, aby něco změnila a nebo výrazně upozornila. Paul Haggis, který také napsal scénář, je na snímku velmi a dodává celému filmu klid a smysl v dialozích. Pro ne-amerického diváka, který si neprošel a nevnímal boj v Iráku, jako ti, kteří tam měli své děti možná nikdy nedokáže docenit váhu a vnitřní hloubku tohoto citlivého snímku a to se přesně týká mě. ()

Reklama

Payushka 

všechny recenze uživatele

Puvodne me tenhle film dost nudil, porad jsem cekala na nejakou tu akci, ktera by me vytrhla z Haggisova stereotypu. Ovsem konec me poradne prekvapil. Konecne vyplula pravda na povrch, ale hlavne - bylo polozeno tak moc otazek, na ktere je tezke odpovedet... Nuti to k filozofovani, ale zase ze by to bylo neco, co bych chtela videt podruhe...mozna jako knizka by to melo vetsi efekt. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Vztah otce a syna je osnova, na kterou když se navěsí jakýkoliv příběh, předem už získává body. Zde se to však vydařilo opravdu nadmíru. Pořád si tak trochu utahujeme z Američanů a z jejich halasného a vypjatého nacionalismu, ale zde předvádějí, že se dokáží pořádně kousnout do vlastního ocasu, až teče krev. Neumím si představit, že bychom ještě dnes dokázali natočit tak upřímný a kritický film o odsunu Němců po válce, jako dokázali Paul Haggis natočit a T. L. Jones zahrát film o svých chlapcích ve válce v Iráku. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Nedává to smysl. Neodešel by, aniž by nám něco řekl.“ - „Najdu ho.“ Otec, bývalý seržant-vyšetřovatel pochopí, že hledání pravdy o synovi bude těžké. A ačkoliv se setkává s domnělým respektem a empatií, pomáhat mu začne jen policistka, které všichni ostatní akorát házejí klacky pod nohy. Ale oba se nehodlají vzdát…Není těžké začít fandit otci, který se setkává jen s neochotou a nezájmem. Tím spíš, když se musí krom ztráty vyrovnávat i s pravdou o synovi, který nebyl ani zdaleka tak čistý jako okvětí bílé lilie. Jenže pouze sympatie s hlavními hrdiny a solidní herecké výkony jejich představitelů nemusí tak úplně stačit, když je celý příběh místy hrozně naivní. Už jen to, jak je Hank připuštěný k vyšetřování a chvílemi si dělá, co chce, příliš uvěřitelnosti nevyvolává. A ono americké trauma z Iráku, které se line na pozadí, mi zde přišlo docela odosobněné a vzdálené. Ospalé tempo pak člověku moc nepřidá. Celkově dávám pouze lepší 3*. „Později někdo řekl, že jsme přejeli dítě. Tomu nevěřím. Podle mě….jsme přejeli psa. Zabili jsme psa!“ ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)

Reklama

Reklama