Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (896)
║Rozpočet $150miliónov║Tržby USA $62,189,884║Tržby Celosvetovo $142,634,358▐ Tržby za predaj DVD v USA $20,937,611 //počet predaných kusov 1,193,415 ║ Príbeh, herci a samotná réžia za moc nestoja ale čo tu najviac zaujme sú triky a masky, v tom ohľade ide o dosť dobrú prácu, plusom je že tvorcovia masiek moc neexperimentovali a zachovali vlkolaka v podobe ako bol zo 40.rokov + samotná dejová kostra, takže sa to dá brať ako taký "priemerný" remake, aj keď nehorázne predražený. /60%/ ()
Scenáristický slepenec snad třiceti autorů, který neví, jestli chce být akční řežbou odkazující na slavný originál, anebo téměř filosofickým zamyšlením na téma "kde končí hranice mezi člověkem a zvířetem, potažmo jak tuto hranici identifikujeme," v němž se má navíc odehrát velká, ne-li snad největší romance všech dob. Není divu, že jako celek Vlkodlak vůbec nefunguje a ve výsledku jen překlikává mezi jednotlivými styly, aniž by se člověku dostal trochu pod kůži. Chemie mezi Del Torem a opravdu mizerně hrající (leč stále pohlednou) Emily Blunt navíc neexistuje (ještě aby ano, když je jejich vztah založen na dialozích z třetí cenové), Hopkins se i přes svoje maniakální pohledy abstinujícího feťáka svému Van Helsingovi z Draculy ani nepřibližuje a Weaving pro jistotu recykluje agenta Smithe v každé druhé scéně. Vlkodlak je vlastně takový odvar. Jako by se onen nespočet tvůrců, který na filmu po léta pracoval, nedokázal shodnout, co vlastně chce, a tak do něj každý napral, co se mu zamlouvalo, aniž by bral ohledy na vyváženost produktu. Aspoň že vykradačský soundtrack (Coppolův Dracula hadr) odvádí atmosferickou práci na jedničku, stejně jako Johnston v případě vizuálu a nápadité akční řezničiny. Tolik upadnutých hlav jsem dlouho neviděl. 5/10 ()
70%. Tesil som sa na tento film a ignoroval som priemerne hodnotenia na CSFD, ale teraz uz chapem, preco su tie hodnotenia take, ake su. Ani ja som nebol az tak nadseny, ako som to ocakaval podla traileru a uz teraz viem, ze mi tento film o par mesiacov utkvie len tak matne v pamäti, co je skoda. Nie ze by sa mi to nepacilo, to by som nemohol dat 70%, ale strucne povedane po scenaristickej stranke to bolo slabe. Sceny premien boli sice super a niektore zabery boli dost brutalne, krvou sa tiez nesetrilo, takze nic pre slabsie zaludky, aspon to bolo pre mna v tych chvilach napinave a zaujimave. Benicia Del Tora som si zapamätal hlavne z filmov TRAFFIC - NADVLADA GANGU (2000), 21 GRAMU (2003) alebo z filmu SIN CITY - MESTO HRICHU (2005). Ale kto by to povedal, ze si po dlhej dobe zahral komercnom filme aj Art Malik, ktoreho poznam ako hlavneho teroristu z Cameronovych PRAVDIVYCH LZI (1994), ktora bola jeho asi zatial najväcsou ulohou. Vo vlkodlakovi bol zamaskovany skoro ako Bin Ladin, takze nebude tazke ho rozpoznat :-) Reziser Joe Johnston ma za sebou par fantasy filmov, ako napriklad CO JE MALY, TO JE HEZKY (1989), JUMANJI (1995) alebo JURSKY PARK 3 (2001), takze ani podla jeho filmografie nemozem od neho ocakavat ziadne zazraky. Pre zabavu to ujde, je tam par zamernych lakaciek, je to tak na jedno pozretie... 24.02.2010 _______ Po piatich rokoch teda zvysujem o hviezdicku navyse, predsa len to bolo slusne natocene... 16.04.2015 _______ Benicio Del Toro - (Lawrence Talbot) +++ Anthony Hopkins - (Sir John Talbot) +++ Hugo Weaving - (Abberline) +++ Emily Blunt - (Gwen Conliffe) +++ Art Malik - (Singh) +++ Geraldine Chaplin - (Maleva) +++ Simon Merrells - (Ben Talbot) +++ Cristina Contes - (Solana Talbot) +++ Produkcia: Benicio Del Toro +++ Hudba: Danny Elfman +++ (Videl v kine 23.02.2010) +++ ()
Tak moc lidí tenhle film neocenilo, ale mně se to hodně líbilo, sice to používá celkem starej příběh, nějaká inovace tu moc nehrozí a zajímavá zápletka taky ne, ale já mám vlkodlaky docela rád a tenhle přáběh je asi ten nejdrsnější a nejkravější, co jsem měl tu čest vidět, mnohdy jsem nestačil čumět kolik urvaných hlav a končetin se tam objevuje, navíc Benicio Del Toro je tradičně nehorázně charizmatickej a dodává Wolfmanovi tu správnou tajemnou tvář, nicméně je fakt, že ostatní, snad možná jedině krom Hokinse, jsou tu vcelku nevýrazný a zbytečný ()
Chápem tento film ako poctu klasike - klasickým hororovým námetom, vizuálom, spôsobom i obsahom rozprávania aj zakončenia. Má krásne prepracovanú atmosféru, ale myslím, že bez pochopenia zámeru a štylizácie by samostatne ako moderný horor neobstál, lebo súčasný divák bez reflexie (napr. ešte nerozkukaná mladá generácia) ho nepochopí a neprijme - príliš pripomína kúsky ako Mary Reilly alebo Slonieho muža. Musím podotknúť, že maska vlkodlaka na štýl starého Hollywoodu sa mi nepáčila. Iné kontroverzné pocity dobre vystihol v komentári tron. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Vlčí design Benicia Del Tora vytvořil maskér Rick Baker, držitel Oscara za film Americký vlkodlak v Londýně. Baker má mimo jiné na svědomí přeměnu Michaela Jacksona v jeho filmu Thriller. (mahler)
- Jedná se o druhou roli, kdy Benicio Del Toro hraje vlkodlaka, poprvé to bylo v roce 1988 ve filmu Big Top Pee-wee. (TomikZlesa)
- Úvodní logo studia Universal Pictures se shoduje s logem, které bylo použito i v původním filmu z roku 1941. (R´Hell)
Reklama