Reklama

Reklama

Andělé slunce

  • Česko Sluneční andělé (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Život dospělých začal pro negramotnou, chudou brazilskou venkovanku Marii až příliš brzy. Ve dvanácti letech ji vlastní otec prodal kupci „bílého masa“ Tadeuovi s tím, že se musí porvat o lepší existenci coby služebná. Jenže představa spokojené budoucnosti se rozplynula poté, co se dívka dostala k farmáři, který ji nejprve zbavil poctivosti a poté poníženou a zneuctěnou Marii „přenechal“ svému synovi, aby s ní nabyl prvních sexuálních zkušeností. Tím ale pro Marii noční můra teprve začíná. Následuje cesta do zapadlého, špinavého bordelu v Amazonii pro kopáče na zlatých polích, jemuž vládne tyranský a brutální pasák Saraiva. Nikoho zde nezajímá, že Marie je vlastně ještě dítě, lidská bytost, která má svoje city. Stává se z ní otrok sloužící upoceným tělům bez nejmenší naděje na lásku a lepší zítřky. Ta svitne až poté, co se dívce podaří utéct do Ria de Janeira. Jenže některé osudy už prostě nelze změnit. To říká režisér Rudi Langemann a zvedá zaťatou pěst žalující na neutěšenou realitu dětské prostituce v současné Brazílii. Za syrové a smutkem prosycené drama, náležející k nejlepším brazilským filmům roku 2006, obdržel hned šest cen na filmovém festivalu Gramado. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (97)

elanius 

všechny recenze uživatele

Hocako kruté zobrazené skutočnosti nestačia na dobrý film, keď ten od začiatku pôsobí ako brazílska telenovela. Kamera, hudba, herci otras! Celý výsledok absolútne žiadnej gradácie príbehu bol ten, že ma absolútne nezaujímalo čo sa tým chúdiatkam týraným stane, možno mal pán režisér skorej točiť dokument...3/10 ()

giblma odpad!

všechny recenze uživatele

Ach, ten kalkul! Už jenom název Andělé slunce je synonymem patosu. Divákovi přímo říká, že uvidí něco o mladých nezkažených dívkách a bude krásně rozesmutnělý z krutosti světa. Je to přesně tak a nezbývá než sledovat jeden vyhrocený "oh" moment za druhým, v jehož podtextu se neskrývá víc, než co by mohla průměrně inteligentní sextánka nadhodit v čajovně někde mezi debatou o hladovějících afrických dětech a vegetariánství. Problémem snímku je to, že samotné téma a prostředí jsou zdánlivě dostatečně nosné, ale jednoznačnost postav film sráží hluboko do midkultu. Když už snímek implicitně pokládá otázku: "Jak je možné, že se něco takového děje?", tak chci vidět , jak hlavní hrdinka prostředím obhroubne a přizpůsobí se. Hlavně ale chci prostřednictvím jednotlivých hrdinů vidět alegorii váhavé společnost, která si sama před sebou své uvědomnělé selhání omlouvá. Ono totiž polopaticky nevyřčené a neukázané má mnohem větší efekt a tah na bránu. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak nějak si člověk dokáže představit, jaká zvěrstva se na světě dějí, a přesto mě tenhle typ filmů vždy znepokojí. Zajímavé je, že naturalistické brutality se téměř nedočkáte, o to působivější snímek je. Z bláta do louže, z nevěstince do nevěstince. Ať se snaží člověk utéci kamkoliv, jako by se vždy vrátil na počátek cesty. Utéci zkrátka není kam. Záběry krásné přírody doprovázené podmanivou hudbou se střídají s téměř statickým obrazem chodby, ze které vedou dveře do pokojů mladičkých vězněných prostitutek. Jen pohyb světla a překrývající se záběry zákazníků dávají tušit tu nevýslovnou hrůzu...Temná strana světa, ve kterém žijeme. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Silné téma, ne až tak kvalitní zpracování. Obchod s dětmi a nucená prostituce je zřejmě pro mnohé šokujícím zjištěním. Ale tento druh obchodování a živnosti se odehrával vždy a bude se odehrávat i nadále. V určitých formách se to děje nejen v Brazílii, ale všude po celém světě. I v Evropě, i v té střední, i u nás. Mnohé české reálie by byly jistě i více šokující. Ale zavíráme oči a nevíme, co všechno se u nás odehrává. Tam kde existuje poptávka a tržní ochota, tam musí zákonitě existovat nabídka. A pokud lze díky vzájemnému vztahu a přímé úměře mezi poptávkou a nabídkou, vydělat zajímavé finanční obnosy, nejvýznamnější motor lidského konání, tak musí existovat i tento způsob obchodu. Pochopitelně pro oběti, které navíc většinou nepochází z dobrých poměrů, je to začarovaný bludný kruh, ze kterého není úniku. Jakákoliv možnost naděje na zvrat a vysvobození se nakonec projeví jako lichá. Navíc v tomto případě je problém už v samotném základu. Žádná osvěta, žádné vzdělání, nuzota, ochota prodat vlastní děti, ochota podílet se na tomto obchodu a snaha o zbohatnutí většiny aktérů. Výsledkem je finanční odměna pro obchodníky a beznaděj pro mladé dívky. Hlavní postavou příběhu je Maria (Fernanda Carvalho), nešťastně zjišťující neexistenci cesty do bezpečí a návratu do dětství. Z dalších rolí: majitel červeného domu v pralese Saraiva (Antonio Calloni), vzdorovitá Inés (zajímavá Bianca Comparato), laskavá Celeste (Mary Sheila), bohatý statkář Lourenço (Otávio Augusto), kuplířky Vera (Darlene Glória) a Nazaré (Vera Holtz), a překupník Tadeu (Chico Díaz). Silné téma, zasloužilo by si lepší zpracování. ()

Khalesi 

všechny recenze uživatele

V tomto snímku sa nedá práve hovoriť o nejakých hereckých výkonoch a žiaľ ani príliš o atmosfére, čo je veľká škoda. Moje hodnotenie sa tak odvíja od hlavnej myšlienky a od toho čo sa vlastne film snaží divákovi priblížiť. Je smutné, že ešte aj v 21. storočí sa dejú takéto veci tým najbezbrannejším a že ani ich vlastná rodina nie je schopná tieto deti ochrániť, žiaľ práve naopak. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Hlavní protagonistce bylo v době natáčení filmu teprve 11 let. (Pesosek)

Reklama

Reklama