Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (803)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Někdy člověk při sledování filmu zaleze tak hluboko do své ulity, že se bez přestání bouchá do její čepice (to jsem měl naposledy u Mary a Maxe). Jenže ulita Čísla 9 smrdí po výparech z továrny, nemůžu se v ní ani o píď otočit a navíc to všudypřítomné dusno... Líbí se mi, že Shane Acker se pořádně opřel do tématu: lidi versus stroje, kdo vyhraje? Jasně, že prvním byl Cameron se svým Terminátorem, ale je pravda, že až nyní mi došla myšlenka, že něco podobnýho se fakt může stát. Jenže druhá teze je taková, jestli na to už není pozdě. Sakra, hodně těžký film na sledování! Těch otázek! Je paradoxem, že zatímco se jiné filmy snaží o hlubokomyslnou debatu mezi divákem a režisérem, přijde animák, který má poloviční stopáž, ale jeho stopa je hlubší než u kdejakýho spektáklu. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Spoiler komentář: Byli stvoření svým... stvořitelem (!). Aby zachovali jednotlivé aspekty lidské.. povahy (?). A proto je každý jen jednou z esencí člověka (?) Cesta k jejich.. cíli (?) vede skrze jejich zničení (?) - alespoň některých z nich. V čemž se jim snaží zabránit (?) Stroj, který se živí/ zbavuje (??) jejich duší. Za otazníčky si doplňte scénáristické díry. Postapokaliptická atmosféra mi nosem prolétla málokdy a mozek zaměstnávala hlavně otázka ''proč jako''. Slůvko potenciál slyšíte průběhem filmu často pouze šeptem, ale někdy řve přímo před vámi a hlasitě mává rukama. Že by ale jen pokývalo hlavou a spokojeně si odfrko, se snad v žádné části, krom prvních pár minut, nepovedlo. Většinou statické jednotlivé záběry ,,kamery'' ve stylu oldschool adventur taky vlastně nevim jeslti bavily nebo vadily. To nemluvím o skoro nehezké kvalitě textur objektů v pozadí. Chjo. Potenciááááááááááál.. hvězda navíc za knihomoly (2,5*) ()

Reklama

JFL odpad!

všechny recenze uživatele

Podobně jako u nedávno hodnoceného německého válečného filmu "Most" (2008) nevyjadřuje mé hodnocení technické kvality díla, ale jeho ideologickou rovinu. Akční sekvence jsou spektakulární, atmosféra postapokalyptického prostředí hutná a celý svět lidsky se chovajících panáčků a mechanických bestií nápaditý, až takřka originální. Ale co je to platné, když báječnou vizi z režisérova stejnojmenného krátkého animáku znásilňuje scénář prýštící hrubozrnnou křesťanskou agitkou o zhoubnosti strojů a čistotě lidské duše, jež zaručuje spasení, narozdíl od intelektu, který přináší smrt a zmar? ------ následují argumentační příklady, které se bohužel neobejdou bez zásadních SPOILERŮ ------ Příběh pojednává o konvertování hrdiny se jménem Devítka, který postupuje jako moderní člověk - tedy spoléhá se na intelekt, úsudek a ověřené poznání. Jenže jeho konání přináší smrt jeho souputníků (příznačně první umírá panáček, který je ve skupině hlavní vědátor, vynálezce a obdivovatel technologie). Nakonec ale vše vyústí v jeho prozření a přijmutí duchovního přístupu. Další příznačnou postavou je Jednička v podobě kněze, který zbaběle schraňuje své ovečky v kostele, místo aby šel do boje vůči zlu, ale který se ve finále sebeobětuje pro vítězství dobra a především posvětí hrdinovo konání. Definitivní stvrzení křesťanské linie přichází na konci, kdy místo toho, aby byly duše padlých panáčků přeneseny do náhradních těl (což by zavánělo "cizími" náboženstvími vyznávajícími reinkarnaci, nebo dokonce kyberpunkem) se všechny hezky s úsměvy na tvářích odeberou do nebíčka. Tradicionalistickou linii pojišťuje trapně konzervativní konec, kde z popela nesourodé skupiny vzejde tradiční heterosexuální rodina se dvěma dětmi (Proč ve světě hadrových panenek musejí být postavy genderově specifikované?). Inu, technologie je nástroj zla, všechny ty internety by se měly zakázat a hlavně, jak se praví v úplném závěru filmu, "je to náš svět a je na nás, co s ním uděláme". ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Nemůžu říct, že by pro mě bylo Číslo 9 zklamáním, když jsem od toho nic nečekal. Animace a hudba byly pěkné, svižně to ubíhalo a 79 minut je akorát. Jenže na mě to působilo prázdně a zmateně. Jako by se nám ten film snažil něco říct, ale někde v půli cesty si to rozmyslí. Nenapadá mě žádný důvod, abych to musel vidět znovu. A doufám, že jiná devítka mě nezklame tak, jako tohle. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Perfektní jednohubka, smím-li to tak říci vzhledek ke stopáži filmu. 70 minut je divák držen jednoduchým příběhem, kterak to lidstvo pos..lo a tak na naší planetě prakticky zanikl život. Očíslování hlavních hrdinů mi přišlo originální, výtvarná práce vynikající a k větší spokojenosti chyběl snad jen mírně promakanější příběh. Na animovaný snímek se film vyznačuje také solidní akcí. PS: Tohle není rozhodně není rodinnný animák. 90% ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Číslo 9 je iba druhým animovaným filmom štúdia Focus Features. (HelenOfTroy)
  • Herec Alan Oppenheimer si zahral vo filme vedca, ktorý bol zodpovedný za zničenia sveta. Nie je teda náhoda, že v skutočnosti je bratrancom J. Roberta Oppenheimera, ktorý je známy aj ako "otec atómovej bomby". (MikaelSVK)
  • Severoamerické tržby dosáhly 31,7 milionu amerických dolarů, celosvětové 48,4 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama