Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (802)

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Vizuálně zajimavý technologický skoro horor v solidním 3D kabátku, který ale více než film připomíná rychlou videohru. Pro samou akci nezbývá místo na emoce a Číslo 9 tak zůstává i na ploše celovečerního filmu pouhým demem, stále ještě trestuhodně skromnou ukázkou skutečného potenciálu světa, který vytvořil Shane Acker. Design některých zrůd je ovšem k posrání... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Navzdory perfektní atmosféře, krásné výtvarné stránce a nabušené akci jede "Devítka" na půl plynu. Hlavně vinou stereotypně vystavěného příběhu, který navíc sází na dost agitační a moralizující notu. S tím by se člověk vyrovnal, kdyby alespoň podání tak neskřípalo chtěností a nezvládnutou dramaturgií. Ani postavičky nejsou ničím jiným než prvoplánovými a nezapamatovatelnými náčrty s hvězdnými hlasy. Je trochu problém, když scénáristka napíše slaboduchou křesťanskou pohádku a režisér ji odvypráví jako surový apokalyptický horror. Ale už pro ten bizarní svět na pomezí 1. světové války a cyberpunku to za vidění stojí... Zejména pokud máte rádi Bioshock nebo Fallout. :o) [70%] ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Zips, gombík, šnúrka ako ratifikačný "dressed code". Ihla, sponka, lyžica to jest náčenie pre úžitkové narábanie. Beštia a strojové monštrum versus jednička, dvojka, trojka, štvorka, päťka, šestka, sedmička, osmička a ČÍSLO 9-omylný "voo-doo hero", ktorému slušia spasiteľské predsavzatia v post apokalyptickom kolorite spustošeného bojiska. Kiež by sa mohol viac činiť a nemusel vyvažovať deravé (dramaturgicky nezvládnuté) dejstvo. Bábkové podobenstvo s lákavým dizajnom, ťuknuté pseudo chrabrým duchovenstvom a lemované reakčnou "move up" pohyblivosťou (pozn. prebrané z videohier). Kúzelnú patinu kraťasu to teda nemá, ale keď pominiem tú skrytú propagandu, tak mi títo prešívaní "Anjeli & démoni" až tak nevadia. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ackerovo vizionářství se bije s podprůměrným scénářem, který za jeho bujnou fantazií notně vlaje, a výsledek tak zoufale volá po nekompromisnějším dramaturgovi, jehož péče by zabezpečila více, než jenom kompletně renderovanou variaci na posledního Terminátora. Protáhnout původních 11 minut o hodinu, nedodat ději ani kapku přidané hodnoty a doufat, že ‚se to nějak utáhne samo‘ je na ránu. Dát těmhle zazipovaným pytlíkům šanci se ukázat pořádně už na papíře, byl by to nejoriginálnější animák široko daleko. Ač je zde cítit talent na metry, přesto ruce pryč od Tima Burtona, ten chlap vyvařil už sám sebe a evidentně mu to nestačí. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Střídavě strhující (akce!) a "strojově sterilní" povídka, které do statutu strhujícího filmu zbývá zaplnit spoustu mytologických (s velkými uvozovkami) děr. Přiznávám, že i přes ten vyvanulý scénář bych chtěl nášup - svět je to tajuplný (i když trochu nekonzistentně tajuplný) a v jistém ohledu pojí to nejlepší z poetiky Planescape: Torment s tím, na co se dobře kouká ve filmech s obřími naštvanými roboty. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Svätyňa kam Číslo 1 (Christopher Plummer) zavedie ostatných do úkrytu, je v skutočnosti chrám Notre Dame v Paríži. Hodiny na nej sú zastavené na čase 9:09. (HelenOfTroy)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 30 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Tvorcovia filmu pracovali vo filmových štúdiách v Los Angeles, Toronte a Luxemburgu. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama