Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Natočeno na základě závěrečného vyznání Adolfa Eichmanna mladému izraelskému vyšetřovateli Avner Lessovi. Eichmann, který byl hlavním hitlerovským architektem konečného řešení židovské otázky, tak činí těsně před svou popravou v Izraeli. Chycen zpravodajskými agenty v Argentině 15 let po druhé světové válce je nejhledanější muž světa pokořen a pravda odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Eichmann byla vcelku zajímavá figura, která toho měla na svědomí fůru. Přitom zločiny páchal podepisováním papírů, vytvářením seznamů a razítkováním... Takový státní zločinec moderní doby. Jeho život za války je zajímavý. Jeho útěk a život v anonymitě je zajímavý. Jeho únos je velice zajímavý. Tenhle film ovšem zajímavý není. Chybí mu v podstatě cokoli, co by ho takovým mohlo udělat. Střídají se tu v podstatě tři situace. Nezajímavý izraelský policajt a ničím nepřínosná linie s tím, jak si doma stěžuje. Lacině natočené vzpomínky na válku. A pak rozhovory s Eichmannem, kde mu policajt vždycky ukáže lejstro a Eichmann ho popře. Tak nějak nevím, proč vlastně tohle někdo točil... Zrovna o tomhle tématu a dokonce i tomhle člověku se toho už natočilo docela dost... a skoro všechny ty filmy jsou lepší a přínosnější. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Tváří v tvář vykonavateli zla. Dokonalý příklad chladnokrevné, mrazivé, lstivé a vychytrale prolhané podoby osobnosti. Člověka, který na povrch působí, že je tvrdý jako kámen. Vystupuje krutě, nepřístupně a neporazitelně, ale uvnitř je zbabělcem, slabochem a neuvěřitelně malým člověkem se svým vlastním strachem a nočními můrami. Při určitých záběrech kamery na Eichmanna, při pohledu na jeho šílenou a přitom tak klidnou tvář, na jeho nepřítomné oči za velkými brýlemi, mi připadal podobově srovnatelný s fotkami ruského kanibala, přezdívaného "The Rostov Ripper" Andreje Chikatila. Thomas Kretschmann musel být v minulém životě mužem pochodujícím v holínkách, oblečeným v uniformě a zvedajícím pravici. Jinak si nedovedu vysvětlit jeho časté, a tak strhující herecké ztvárnění pohlavárů Třetí říše. Troy Garity skvěle ztvárnil vyšetřovatele, jemuž při postupných návštěvách "šéfa" konečného řešení, zůstaly jen neuvěřitelně prázdné oči. Není možné, aby se člověk setkal s různými formami zla a jakési geniální šílenosti, aniž by tím nebyl jakkoli poznamenán. Je to snad jakási zvrácená fascinace smíšená s odporem, která přitahuje člověka ke zlu, jeho formám a nekonečné prázdnotě. Podobným příkladem byť snímky 8 mm, Mlčení jehňátek a Půlnoční vlak. Film mi svým specifickým barevným nádechem a celkovým zpracováním příběhu, připomínal podobně zaměřeného Vraha od Green River. "Ukázal nám naši velikost tak, jako nikdy předtím", "Setkal jsem se s ním během státní návštěvy Palestiny, ale nebyli jsme si blízcí, on obdivoval Hitlera, ne mně", "Ten člověk nás rozdělil, úplně ti vzal duši..." ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Sympatický T.Kretschmann opäť v nemeckej uniforme, to už človek musí naozaj počítať. Ale tie postavy mu sedia, bez debaty. Dráma o jednom z najväčších vojnových zločincov, síce až takou drámou nie je, ale je to aspoň malé oboznámenie s tým, kto to bol a ako skončil. Vojnové scény nečakajte, pár zastrelených židov tu síce bude, ale ide viacmenej o dokreslenie deja a ide prevažne o niekoľko sekundové zábery.Väčšina filmu sa odohráva v cele, kde je spovedaný a flashbackmi sa v deji vraciame späť. Režisér akosi nedokázal navodiť napätie medzi dvoma zhovárajúcimi sa mužmi v cele, hoci všetci vieme, že tieto rozhovory by mali byť korením filmu.Ťažko povedať kde nastala chyba. Dialógy sú hodnoverné, herci slušní, hlavne Kretschmann, ktorému plešina a okuliare slušne pomohli k tomu, že sa Eichmanovi na dobových fotkách vážne podobá. Film nenudí, hlavne by nemal nudiť všetkých, ktorých 2.sv.vojna zaujíma. Bohužiaľ výsledok je iba priemerný. A ani neviem, či si tento film zaslúžil taký krásny hudobný motív. Film 6/10. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Průměrná rekonstrukce výslechů Adolfa Eichmanna, které vedl kapitán Avner Less. Čekal jsem něco více životopisného, ale tady nešlo ani tolik o Eichmanna, jako spíše o kapitána Lesse, o tom jak to prožívala jeho rodina a on sám - a nutno dodat, že to bylo silně nezáživné. Třeba jsem vůbec nechápal tu vlnu nenávisti, která se proti Lessovi zvedla. Pořád jsem si říkal "Sakra, tak on ho chce usvědčit a pověsit, tak proč ho terorizujou?". Navíc lessův představitel byl pro mě totálně necharismatický a vůbec mi nesedl. Naopak výborný byl Thomas Kretschmann jako Eichmann - ukázal ho, podle mě, přesně takového, jakým tenhle parchant byl a i vizážisti odevedli skvělou práci - kdo zná dobové fotografie, tak mi dá za pravdu. Nicméně čekal jsem podstatně víc. 50% ()

Okara 

všechny recenze uživatele

Historická postava poskytující půdu pro příběh až podezřele příliš vzbuzuje zvědavost a zájem; proč tedy film nesoucí jeho jméno je o jakémsi židovském vyšetřovateli? Člověk by čekal, že se děj ponese v duchu výslechů z jeho úhlu pohledu - nikoli jako snímek, který zachycuje strasti zmíněného policisty. Neříkám, že to někoho nemusí zajímat, ale člověk bez informací o Áďovi II. si z tohoto filmu o něm v podstatě nic neodnese. A to je mu Kretschmann setsakramentsky podobný. Svojí postavu cynického funkcionáře, kterému se přímo přisuzuje největší genocida moderních dějin, ztvárnil perfektně, ale nedostal se mu potřebný prostor aby ukázal, jak jí ještě podá. Eichmann byl z dochovaných dokumentů rozenej psychopat, co v mysli dokázal přeskočit z drakonickýho komandéra na servilního přizdisráče a ještě u toho svést židovku. Z Hitlerový smetánky dost možná nejpozoruhodnější osobnost, které se ještě úspěšně dařilo 15 let žít v utajení. Soudní proces, mediálně nejvýživnější od Norimberku, s tímto člověkem by si podle mě zasloužil zcela jiné režijní pojetí. Kor když se jedná o jediný celovečerní film třetího tisíciletí na toto téma. Vypadá to tedy, že jsem po zhlédnutí zklamanej, ale opak je pravdou. Tmavošedý vizuál spolu s tísnivým prostředím vyšetřovací cely s přítomností největšího masovýho vraha dokáže celkem efektivně i ve své letargičnosti diváka strhnout a vzbudit i nějaké ty emoce. Pro příště ale zkuste třeba film nesoucí jeho jméno natočit o něm. Subjektivní vsuvka na závěr - proces byl největší fraška. Obhajoba Já jen plnil rozkazy! mohla fungovat u Hesse a spol., ovšem nikoli u Eichmanna, který je sám vydával. Divím se tedy, že tyto slova z jeho úst nezpůsobila soudci a přítomným implozi hlavy. A když Izrael před rozsudkem zruší trest smrti tak to byla od začátku jen jedna velká medializovaná uhlazená vražda. Čemuž se nedivím, ale aspoň tomu nemuseli říkat "proces". 70 % ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Scéna zasazená do počátku dubna roku 1945, v níž se Eichmann (Thomas Kretschmann) zmiňuje zástupci Červeného kříže o transportu židů do Osvětimi, nedává v kontextu reálných událostí smysl. Osvětim byla osvobozena v lednu 1945. (vangobseck)
  • Ve filmu několikrát zazní jméno Hauptsturmführera Dietera Wislicenyho, na přiložené fotografii je ale znázorněn jeho bratr Obersturmbannführer Günther-Eberhardt Wisliceny, který neměl s vyhlazováním židů ani norimberskou výpovědí, která se je taktéž zmíněna, nic společného. (vangobseck)
  • V jedné ze scén je možné všimnout si na stěně kanceláře mapy Evropy s aktuálním rozdělením bývalého Československa, Jugoslávie nebo SSSR, které neodpovídá době, kterou snímek představuje. (Max_FX)

Reklama

Reklama