Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (7 016)

plakát

The Puppetman (2023) 

Námět je vlastně docela dobrý. Holku s pohnutou minulostí ovládá démon, který nutí páchat sebevraždu všechny, kteří se mu znelíbí. A pekelníkovi je třeba přiznat, že má celkem fantazii, takže vraždy jsou vesměs originální a zábavné. Jen se jimi na můj vkus až moc šetří a nic jiného kromě mordů film nenabízí. Casting je nevýrazný, napětí neexistuje, o nějakou temnější atmosféru tu člověk nezakopne a pokud se zrovna neumírá, táhne se to jak smrad, ve kterém nesympatické postavy plkají o nezajímavých věcech. Christensen sice není žádná žánrová hvězda, ale už má na kontě lepší kousky. Tak snad příště. 30%

plakát

Občanská válka (2024) 

Ve Státech vypukla občanská válka. Proč, to moc nikdo netuší a pro režiséra, narozdíl ode mě, to nebylo asi moc důležité. Důležitá je parta novinářů, která si vytkne za cíl udělat rozhovor s prezidentenm, který rozhovory neposkytuje a navrch v D.C. střílejí lidi od tisku na potkání. Žurnalisté do  Washingtonu přesto vyrazí a cestou fotí, fotí a fotí, přičemž občas narazí na burany s bouchačkama. Nějak jsem nepochopil, co tím chtěl básníík říci. Jestli to má sloužit jako ukázka novinářské práce pod palbou, tak dejme tomu, ale už jsem na tohle téma viděl mnohem lepší filmy. Pokud to má být odraz Států blízké budoucnosti, tak je to zcela nedostatečné. No a moc to nefunguje ani jako road movie a to i proto, že to prostě a jednoduše nedrží pohromadě. Ale abych jen nehanil. Technická stránka věci je dobrá, závěrečná akční sekvence dokonce výborná a sledování některých scén skrze objektivy mělo něco do sebe. Nemůžu nic říct ani proti hercům s Kirsten Dunst na čele. Ale i přesto z toho víc jak průměr nevypotím. 50%

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Rudolf Höss vyhlašuje, že pokud budou členové SS trhat šeříky způsobem, který poškozuje keře, stihne je zasloužený trest. Jeho manželka zatím ukazuje mamince, co jí všechno roste na zahrádce a důležité je i to, že si děti mají kde hrát. A v pozadí soustavně hučí pece krematoria. Tvůrci si dali za cíl ukázat kontrast mezi hrůzami Osvětimi a rodinnou pohodou tamnějšího velitele a to se jim bezezbytku povedlo. Jen to z mého pohledu neudělali divácky vděčným způsobem. Netvrdím, že se tu nenajdou silné momenty, ve kterých fantazie pracovala na plné obrátky, ale vesměs se film sestával z rodinné rutiny, která i v protikladu s děním za zdí pomalu uspávala. Vlastně nejdramatitější moment přišel ve chvíli kdy dostal Höss rozkaz k převelení, což se paní Hössové hrubě nelíbilo. Něco do sebe to mělo, ale k superlativům rozhodně sklouzávat nemohu. 60%

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Pořád platí, že znovuoživení světa Planety opic mi připadá naprosto zbytečné, ale tenhle díl se celkem dal. Svým způsobem je to rodinný animák o tom, jak  hodné opice trpí pod kuratelou zlých opic, do čehož je zařazeno několik motivů z původní klasiky. Ale vizuálně je to hezké a opice mi tady přišly opět o něco povedenější, než v předešlých dílech. Nicméně na tu sáhodlouhou stopáž se toho tady děje opravdu málo a film víceméně stojí na sledování opic, které se chovají a mluví jako lidé. No a závěr vyvolal víc otázek, než odpovědí. Herecky to asi nemá moc cenu hodnotit, ale vypíchnul bych povedeného orangutana, který "zahrál" na výbornou. 55%

plakát

Tatér z Osvětimi (2024) (seriál) 

Film o hrůzách holokaustu, výčitkách svědomí, syndromu přeživších a neposlední řadě o velké lásce. Jsem si vědom nějaké té autorské licence, ale v kostce se ten příběh takhle stal a to ja úžasné. Nemám, co bych vytkl. 100%

plakát

Opičí muž (2024) 

Indickou tvorbu vesměs ignoruji, pokud nepočítám pár hororů, ale v tomhle případě jsem udělal výjimku, protože od Patela jsem přeci jen čekal řekněme západnější pojetí. No a výsledkem si nejsem úplně jistý. Ono je fajn, že se Patel hlásí k Otčině i k tradičnímu náboženství, ale na mě ten mystický nádech vůbec nefungoval a navíc tu toho bylo z mého pohledu moc. Samotný příběh je klasickým povídáním o osobní pomstě, kterou doplňuje korupce na nejvyšších místech a boj proti útlaku chudých. Takže taky nic, z čeho bych si sednul na zadek. Takže to mělo být o akci, ale tak, byť má několik fajn momentů, mě taky nenadchla. Kombinace příšerných filtrů a splašené kamery byla místy smrtící a bohužel ne v tom správném slova smyslu. Herecky to bylo vlastně jen o Patelovi, který se sice snaží, ale na akčního hrdinu to úplně není. Nic moc. 35%

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Knížku jsem četl a i když v rámci špiónského žánru patří sotva k průměru, film by se z toho dal vykřesat výborný. A Vaughn na režisérské stoličce mi dal důvod věřit, že to bude pecka. Jenže......... . Film nemá s knihou vůbec nic společného, pokud nepočítám jméno a úplně poslední titulkovou scénu. Místo celosvětové naháněné s Rusy, prahnoucích po Jantarové komnatě, se tu motá obtloustlá spisovatelka, jejíž romány jsou tak důvěryhodné, že po ní pase supertajná zločinecká organizace. A samozřejmě je tu agent bez bázně a hany, který musí panenku ochránit. Bylo to tak zoufale blbé a nevtipné, až mi bylo za všechny zúčastněné trapně. Ani rozmanitá akce, což je Vaughnova nejsilnější stránka, za moc nestála a to i proto, že občas vykrádal sám sebe. No a rozpaky jsem cítil i u herců. Rockwell byl ještě v pohodě, ale vyžraná Byce Dallas Howard byla naprosto příšerná a to zdaleka ne poprvé. Fakt by mě zajímalo, na koho a co ta holka ví, že jí pořád někdo obsazuje. Jinak Cavill neměl moc co hrát a co je Dua Lipa jsem si musel vygůglovat. Takhle fakt ne. 15%

plakát

Boy Kills World (2023) 

Barevná přehlídka absurdních rubaček. Někde vzadu se skrýval nějaký ten příběh, ale ten je ve finále stejně šílený, jako celý film. A mě to sedělo. Krvavých cákanců a létajících končetin jsem si tu užil dosytosti, děj má šílený spád a navrch mi to sedělo i herecky, přičemž dívat se na Michelle Dockery v pro ní ne úplně tradiční roli mě jednoduše bavilo. Navíc částečně překvapil i závěrečný zvrat, což se u podobných záležitostí zase tak často nestává. Jen jsem si občas říkal, jestli toho není trochu moc. Ten sled neutuchající akce se občas sléval v jediný monotónní chaos a tvůrci ne vždy odhadli moment, ve kterém do toho měli hodit vidle. Ale to se dalo v pohodě přežít. 75%

plakát

Shardlake (2024) (seriál) 

Za mě asi jedna z nejlepších knižních adaptací, co jsem kdy viděl. Tvůrcům se ve čtyřech dílech podařilo zachovat ducha knihy tak, že nepůsobily zkratkovitě, ale naopak přehledně a ocenit musím i solidní tempo vyprávění. Chybu neměla ani dobová atmosféra, která diváka úplně v pohodě přenese do sychravého prostředí Anglie 16.století. Asi největší obavy jsem měl z obsazení, protože po pěti přečtených dílech jsem měl celkem jasnou představu o tom, jak Shardlake s Barakem vypadají. Ale i když jsem si je v hlavě vymodeloval jinak, nemůžu říct proti castingu ani popel a ani mi nevadilo, že hlavní hrbatý hrdina tu oproti knihám postrádá tu špetku nadhledu a sebeironie. Naopak. Arthur Hughes byl skvělý. A tak jediná výtka míří opět k úlitbě pokrokářům a jejich cpaní barevných herců do rolí, do kterých nepatří. Na druhou stranu nebylo to zase tak hrozné, aby to pokazilo celkový dojem. Tak sem s dalšími řadami a doufám, že to dojde až ke Zjevení. 90%

plakát

Vrah naoko (2023) 

Tak akční film není ani náhodou, pokud tedy za akci nepovažujete prudší pohyby. O komedii se s přivřenýma očima dá mluvit, ale nečekejte, že se budete smát na celé kolo. Nicméně je tu znát víc než slušná scénáristická práce, příběhově to působí celkem neotřele i díky povolání a charakteru hlavního hrdiny a pak je tu taková ta pohoda, která z toho srší takřka v každém záběru. A nelze nezmínit perfektně trefenou ústřední dvojici, které prostě nejde nefandit. Zlepšilo mi to náladu a to se počítá. 80%