Recenze (7 101)

Death of a Unicorn (2025)
Nápad je správně střelenej a dala se z něho vyždímat celkem koukatelná hlína, ale to by se Scharfman musel víc soustředit na akční a gore stránku věci. Bohužel tady víc než půl filmu kecaly nezajímavé postavy ještě méně zajímavé věci. Pokud došlo na mordy, tak to bylo celkem fajn a něchybí vyhřezlá střeva či rozpůlená těla. Ale ta cesta k tomu je občas únavná. Samotná vizualizace jednorožců docela ujde a je celkem fajn, že se s nimi nešetří. O to je větší škoda, jak to nakonec dopadlo. 35%

Totální rozklad (2025)
Špinavej policajt a ještě špinavější policajti, špinaví politici, špinaví asijští gangsteři..................hele tady o nějakýho správňáka nezakopnete, ale tady je důležitý, aby se to všechno dohromady pořádně servalo. A to se tady děje v míře vrchovaté. Občas se tu mydlí každý s každým, takže člověk má kolikrát potíž vyznat se v tom, co se vlastně děje. Ale to by mi vlastně nevadilo, protože to je to, co od Evanse čekám. Co mi vadilo byla místy zběsilá kamera a sem tam příšerné nasvícení, což zážitky z bitek občas dost kazilo. Nicméně celkově nemám výraznější problém. 75%

Working Man (2025)
Stathamovka. Možná ne tak přímočará a nabušená, ale pořád dostatečně jednoduchá a zábavná, aby u ní mohl člověk vypnout a slušně se bavit. Byly doby, kdy bych napsal, že Ayer má na víc, ale to už dávno neplatí. Nicméně na jeho béčkové akčňáky je celkem spoleh. 60%

El llanto (2024)
Nástřel sám asi není zase tak objevný. Máme tu řádícího ducha, který je vidět jen skrz objektiv a jako objekty své touhy si vybírá mladé holky. Nenajdete tu sice žádné velké strašení a že by jste se lekli také nehrozí, ale plíživý strach a zneklidňující pocit je tu všudypřítomný. To se povedlo a je to vlastně nejsilnější stránka filmu, protože z toho zbytku jsem trošku v rozpacích. Herecky by to ještě ušlo, ačkoliv se nejedná o žádnou hitparádu. Ale co mě nakrklo nejvíc je vlastně chybějící příběh. Člověk tak nějak čeká, že se dočká zdůvodnění a následného rozuzlení, ale toho jsem se nedočkal, což je pro mě u podobného filmu dost výrazná kaňka. Škoda. 60%

Lovec démonů (2025) (seriál)
Upřímně řečeno nejedná se o kdovíco a na to, že jednotlivé díly se pohybovaly okolo půlhodiny tu na mě bylo až moc vaty. NAvíc těch rodiných keců tu bylo na relativně malém půdorysu až moc. Ale seriálu prospívá jednoduchost, takže je to vlastně co díl, to démon. Plusem je i gore, kterého sice není tolik, kolik by mohlo být, ale je řádně výživné. Masky démonů sice nejsou kdovíjaké, ale celkem ušly a za mě byly zábavnější než zčernalé oči v Lovcích duchů. A pak je tu samozřejmě Kevin Bacon, který je i v důchodovém věku ve vrcholné formě a blížící se sedmdesátka na něm není vůbec znát. Celkově bych se vůbec nebránil druhé řadě. 70%

Vilém Tell (2024)
Standardní evropský historák typu Redbad nebo Pohanský král, který by strašně moc chtěl být velkofilmem, ale tvůrcům chyběly jak peníze, tak schopnosti. Historicky je to samozřejmě plus mínus úplně mimo, ale to bych tu asi ani nikomu nevyčítal. Jedná se o legendu, jejíž historicita je hodně sporná a navíc s dějinami si nelámou hlavu prakticky žádní filmaři. Čest výjimkám. Příběh je daný a film se základních linií s přivřenýma očima drží, takže ani tady nemám problém. Horší je to s tempem vyprávění, kdy na jednu slušnou scénu přijde tuna vaty a příšerné jsou i dialogy. Tolik keců o svobodě a boji za ní by mohli závidět i ti největší patetičtí žvanilové. A ještě horší to je, když je na začátku 14.století vypouští íránská buchta, toho času Tellova manželka, a jeden z vůdců povstání, u něhož by jste typli místo narození v Bombaji. Co se týče bojových scén, tak tvůrci dělali co mohli, ale vesměs je to o střílení, ale to se asi dalo čekat. Calkový dojem zachraňovala nádherné exteriéry, které v divákovi nutně vzbuzují touhu podívat se do Švýcarska. Celkově průměr. 50%

V dobrém i zlém (2024)
Asi jsem nebyl sám, kdo si říkal, že půjde o další intantní romantickou komedii s Langmajerem a Hřebíčkovou a vlastně je to do určité míry pravda, ale jen do určité míry. Vlastně jde o takovou manželskou terapii, kdy se odkvétající vztah svých zralých sousedů snaží nakopnout mladý pár, který se nebojí ničeho. Sice to občas bylo zbytečně přisprostlé namísto pikantní a na můj vkus příliš afektované, ale zároveň jsem se několikrát upřímně zasmál a víceméně jsem se ani chvilku nenudil. Problém jsem neměl ani s herci, byť se jednalo o okoukané tváře a Langoše s Hřebíčkovou bylo po dlouhé době radost sledovat. Nic jsem nečekal, takže jsem spokojen. 75%

Extraktoři (2023) (seriál)
Já měl vlastně největší problém v tom, abych soucítil se unesenými holkami. Ne že by jejich únos a následné utrpení v zajetí bylo špatně ztvárněné a zahrané, ale dvě holky napadne, dojít do Indie skrze Írán a Pakistán, tak si nic jiného nezaslouží. Sakra jak může bejt někdo tak blbej? Ale jinak se jedná na naše poměry o celkem solidní špiónštinu, které nepůsobí směšně. Turecko obstálo v roli Afghánistánu a Pákistánu, příběh, který propojoval kauzu unesených dívek s kauzou katarského prince, se mi také líbil a herecky bych to označil skoro až za výborné a bylo celkem osvěžující slyšet z úst českých herců přirozenou angličtinu. Jo, osobní peripetie hlavní hrdinky mi sice přišly trošku zbytečné a přitažené za vlasy, ale to se díky sympatické Pavle Gajdošíkové dalo přejít a možná bych uvítal trochu víc akce, ale ani tady nejsem nijak zklamaný, protože o pobíhání z kvéry to tady není. Za mě překvapivě solidní zářez v žánru, který našim filmařům není vůbec vlastní. Klidně bych se s touhle partičkou potkal v další minisérii. 80%

MIKI (2024)
Z mého pohledu je příběh podán strašně zkratkovitě a bez dobové znalosti divák nemá šanci se pořádně chytit. Jasně, vesměs je to jednoduché jak facka a v zásadě je to o tom, jak se z obyčejného kluka stal obávaný gangster. Ale to výraznější zasazení do dobového kontextu mi tu chybělo. Měl jsem alespoň trochu výhodu, že jsem četl Karikovu mafiánskou ságu Černý kruh, která sice není vyloženě o Černákovi, ale celkem plasticky přibližuje, jak to na Slovensku d 90. letech chodilo. Navíc jak tvůrci sekali jednotlivé scény a posouvali se rychle v době, člověk ani neměl čas udělat si pořádný názor na postavy a ve finále z toho všichni vyšli jak mlátučke, které se liší jen různým stupněm tuposti. Jo, možná takoví mnozí z nich byli, ale na film je to málo. Na druhou stranu tempo je občas až zběsilé, takže se člověk nenudí a herecky to bylo také solidní, takže i když se zdá, že jen kritizuji, docela jsem se bavil. Nicméně seriálový formát by námětu slušel víc. 60%

Řád (2024)
Poctivě natočená a neméně poctivě zahraná kriminálka o bandě nácků, kteří si ve své pomatené mysli vysnili útok na Kapitol. Z formálního hlediska filmu není co vytknout, ale chyběl mi tu nějaký ten wow efekt. Nějaká kulervoucí scéna, ať už v emočním nebo akčním smyslu, tu prostě a jednoduše nebyla, což je škoda. A mírně mě zklamal i konec. Nejde ani tak o to, jak to dopadlo. To bylo dané. A samotné ztvárnění bych uvítal trochu syrovější a autentičtější. Ale celkově se jedná slušný závan starých časů. 70%