Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1951 a hollywoodský scenárista Peter Appleton dostává předvolání, aby se dostavil k výslechu před Výbor pro vyšetřování neamerické činnosti. Appleton však náhodou havaruje s autem a při nehodě ztratí paměť. Skončí v městečku, kde ho považují za pohřešovaného válečného hrdinu Lukea Trimbleho. Všichni, včetně Lukeho přítelkyně, oslavují jeho návrat, vojákův otec (oscarový vítěz Martin Landau) šťastně vítá svého "syna". Společně opraví a dají do pořádku místní kino The Majestic, ale když Appleton uvidí film, k němuž napsal scénář, paměť se mu vrátí. Nyní stojí před nelehkou volbou - zda se má navrátit k bývalému životu nebo zůstat v tom novém, který si zamiloval. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (416)

SeBig 

všechny recenze uživatele

Výbornej film zahrnující se do dřívější doby a za doby po válce. Je to divné probudit se a nevědet kdo jste uplně jsem se vžil do role Jima Carreyho který tam byl uplně užasný. Když se na to poprvé kouknete uplně nepochopíte o co tam vlastně jde jestli je to Luk nebo neni je to pěkně napínavé pak se ale vcítí do svého nového života a začne od znova je to velmi romantické ale když uvidí ten film začne se přiostřovat. Začína to být pěkně napínavé a jde vidět že Peter (Jim) neví co má vté situaci dělat velice jsem sním cítil a nakonci jeho projev byl scela pravdivý a dokonalý ve všem slova smyslu. I když sem nepochopil že ty lidé si zněho udělaly valečného hrdinu a házeli tu vinu na něj pak se to nakonec vyřešilo...S filmem jsem byl velmi spokojen. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Na tom nesejde, kdo jsou Oni. Oni vědí, kdo jsou. To stačí." A kdo začne bránit principy, toho Oni smetou. Já tedy plně věřím Výboru pro neamerickou činnost, že odhalil mezi scénáristy spoustu komunistů. Pravejch i falešnejch. Ti falešní jsou samozřejmě horší, protože ani nevědí, že jsou komunisti. Pak ale neměli do scénářů psát komunistický bláboly o tom, že dělníci mají i jiný práva než držet hubu a makat. To bych jim taky neodpustil. Jinak jsem samozřejmě podlehl atmosféře filmu, takže jsem Peterovi věřil, že není mrtvej Luke, komunista a jméno na neexistující černý listině. Fandil jsem mu a netušil, jestli zvítězí pravá filmová americká demokracie nebo realita mccarthismu. Nakonec to bylo na můj vkus zbytečně moc dlouhý, ale ta budovatelská obnova kina mě jako filmovýho fandu docela potěšila. ()

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

Jak už tady padlo vícekrát, Jim Carrey je pašák a v roli, psané jakoby pro Jimmyho Stewarta, dělá jemu i všem těm správným, soucitným americkým hrdinům Franka Capry čest. Majestic je film provoněný nostalgií, pokorou a ještě čímsi přesně nespecifikovatelným, jakýmsi sociálním magnetismem, projevujícím se jak stmelováním obyvatel městečka, Američanů jako národa, nás diváků s příběhem Petera Appletona a - bude to znít pateticky - nás lidí jako takových. Humanismus, po masarykovsky člověčenství. Úžasná událost na poli kinematografie, která probublala v kinech bez většího zájmu. Což je i od některých fanoušků Darabontových prvních dvou filmů trochu nevděčné. Franku, jen tak dál. Let´s boogie! 90% ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Sentimentální, ale moc mazaně... Majestic se odehrává ve dvou "světech" a je veskrze o dvou věcech. Zobrazuje v nich boj proti netoleranci a ukazuje lásku k filmu (a ke klasickému způsobu, jak si ho vychutnat). Darabontův film je opět nesmírně propracovaný, ale naštěstí ne tak nápadně vypiplaný jako předchozí vězeňská dramata, neboť by zde narazil na hranici kýče. I tak je samozřejmě otázka, jestli se musí v každém díle s nádechem „cinefilie“ nacházet taková spousta de facto umělých odkazů na další kusy. Některé jsou funkční, jiné pro odškrtávající znalce, další variováním lehce banální (další "Homer" s umělými údy podle Nejlepších let našeho života...). Co se doby týče, tak mám pocit, že Darabont kritizuje jen její "výstřelky" a z principu se na ní kouká nostalgicky, což signalizují i některé skoro až technicolorové záběry. Je roztomile naivní, protože všichni záporáci jsou jako u Capry (výzor předurčuje tvůj charakter) a veškerý rozevlátý děj se vyvíjí podle přímky v sekundových intervalech. Není to nutně zápor, ten film je moc hezký a do jisté míry magicky působí po celou tu dlouhou dobu, jenom naprosto chápu, jestli někomu ze srdce vadí. P.S. - kdyby tohle (názorově) natočil Capra v roce 1951, tak by si vysloužil další nesmrtelnost, tentokrát od perzekuovaných levicových umělců té doby. Ale je dobře, že alespoň po půlstoletí nastala ta "správná" doba. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Další nedoceněný klenot posledních let. Tato laskavá komedie krásně vystihuje sladce naivní atmosféru padesátých let a je zároveň poctou všemu možnému od filmů Franka Capry přes jazzovou hudbu až po tehdejší naivní dobrodružné filmy (viz Píseční piráti Sahary:) Jim Carrey opět dokazuje, že je ho na bláznivé komedie škoda. Ovšem nejvíc uznání zaslouží Frank Darabont, který ani ve svém třetím filmu neslevil ze své tradičně vysoké kvality. Dokonce i tu typicky patetickou závěrečnou řeč v soudní síni dokázal Darabont podat tak, že člověk skoro lituje, že není Američan:)___________(pozn: Pokud máte Majestic v Divxu, stáhněte si z extratitles.tomoje titulky. Řekl bych, že jsou, při vší skromnosti, mnohem lepší než ty od "tenco", které pravděpodobně máte:-) ()

Galerie (44)

Zajímavosti (17)

  • Bar, kam zašel v průběhu filmu Jim Carrey, se jmenoval Coco Bongo. Noční klub v Masce (1994) se jmenuje také Coco Bongo. (ČSFD)
  • Natáčelo se v kalifornském Ferndale. (Terva)

Související novinky

Do třetice (opět) všechno dobré

Do třetice (opět) všechno dobré

20.10.2006

Frank Darabont je snaživec, i když to tak na první pohled možná nevypadá. Často se totiž pohybuje ve filmovém zákulisí buď na postu producenta či scénáristy a na objektivu kamery má zatím jen tři… (více)

Reklama

Reklama