Reklama

Reklama

Epizody(5)

Obsahy(1)

Zahrada je nezapomenutelný loutkový film o zahradě, partě kluků a zlém kocourovi, od tvůrců úspěšných animovaných příběhů o dvou medvědech, kteří se potkali u Kolína nazvaném Pojďte pane, budeme si hrát. Svou zvláštní imaginativností a tajemností připomíná v jistém smyslu dětský horror. (oficiální text distributora)

Recenze (72)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Odkaz československého animovaného filmu třetí čtvrtiny minulého století zůstává nedotčen. Jedinečná úroveň animace, pozoruhodné generační seskupení režisérů, animátorů, kameramenů, herců-animátorů, výtvarníků vytvořilo v srdci Evropy oázu, jejíž svéráz dodnes nevybledl. Něžnou hravost, biedermaierizující idyličnost, v níž ani zlo nepostrádá zpětnou vazbu úmyslu a touhy být včleněn do společnosti těch, kteří si tak rádi hrají, lze jen těžko postihnout slovy. Pojarova ZAHRADA patří nesporně k dílům nejzdařilejším a stále živým. Pro všechny děti od 5 do 90 let. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Trnkova předloha nemá chybu, ale Pojarovo animované zpracování mi tak úplně nesedlo. Honičky kluků s kocourem a celá zahrada jsou podařené, stejně tak sloni a velryba. Ale první pouze kreslený díl je poněkud didaktický, dalším zas chybí větší spád, víc humoru a pointy, takže vyznívají hrozně doztracena. ()

Reklama

Romadoor 

všechny recenze uživatele

Absolutní krása. Reálné dětství je samozřejmě drsnější a číhají v něm daleko horší nebezpečí než je samolibý, ale v podstatě dobrák kocour (myslím třeba autonehody, drogy, psychopaty, sociální separaci, alkoholismus rodičů....apod.), ale stejně mi přišlo, že je to obraz dětství. Každopádně bych tuhle zahradu chtěl někdy najít, o tom že stále existuje vůbec nepochybuju...když tam mohli sloni lítat. ()

transbeskyd 

všechny recenze uživatele

Pojarovský majstrštyk, který zasáhne člověka zvláštní směsicí nálad a zběsile treskutých nápadů - svou nostalgií, laskavým a přitom chytrým humorem i klukovskou hravostí, uličnictvím, bezbřehou fantazií a bla bla bla..takhle bych mohl květnatě chválit až do rozplyznutí.. Navíc je kouzlo i v tom, že příběhy fungují taky samostatně, ale samozřejmě je nejlepší to vidět jako animák - celovečerák v kuse, co se hned tak neokouká, poněvadž vychytávek je tam spousta:) ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Zahrada je půvabnou loutkovou (a částečně kreslenou) sérií (nejen) pro dětské publikum. Břetislav Pojar s výtvarníkem Miroslavem Štěpánkem přijali výzvu Mistra animovaného československého filmu a společně zadaptovali stejnojmennou knižní předlohu Jiřího Trnky. Filmové zpracování poměrně výstižně odráží duše kluků, jež prahnou po dobrodružství a zároveň je v nich obsažena jak odvaha (dalo by se říci jistá forma té rebelie proti zažitým pořádkům), tak i určitá bázeň (tedy poslušnost obvykle vnímané spořádanosti). Když Zahrada otevře svá tajuplná vrátka, vyleje se kouzelný svět představivosti, her, udatnosti, přátelství, vtipu, svět plný nezapomenutelného dobrodružství, svět neotřelý a v současném životě snad také zapomenutý a neznámý. Milovník zvířat seznamuje s podmínkami a předpoklady, O té velké mlze připravuje první setkání s tajemným světem a tím neočekáváným dobrodružstvím, Jak ulovit tygra je potom odhodláním k prvnímu hrdinskému skutku a upevněním přátelství, O myších ve staniolu je zjištěním, že zdánlivá divokost nemusí představovat skutečné nebezpečenství, a Velryba - Abyrlev je hravostí imaginace. Uličnickou hravostí také oplývá mluvené nebo doprovodné slovo: a to jak u Pavlíny Filipovské s Ivou Janžurovou, Jiřinou Jiráskovou a Růženou Merunkovou jako členů klukovské party, tak u Františka Filipovského jako zlomyslného kocoura, Martina Růžka jako svérázně vzdělané velryby a Bohuše Záhorského jako vypravěče. Zahrada je nadneseně nenuceným pobavením, uličnickým, ztřeštěným, a přesto laskavým a nenásilným. A také mně přináší závan vzpomínek na mé vlastní dětství. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Ve mnoha epizodách je klika na dveřích do zahrady ze záběru z dálky vlevo, ale při bližším záběru je vpravo. (willda)
  • V seriálu byly použity čtyři animační postupy: papírková animace (celý první díl), loutková animace, poloplastická (styl, jakým byl natočen seriál Pojďte, pane, budeme si hrát (od r. 1965)) a nakonec kreslená ve snových bublinách. (Landauer)

Reklama

Reklama