Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anton Corbijn, který se vypracoval na tvorbě hudebních videoklipů předních světových kapel, se pustil do biografického dramatu o svém oblíbenci Ianu Curtisovi, legendárním frontmanovi post-punkových Joy Division. Snímek s bohatou hudební složkou podle knižní předlohy Curtisovy manželky zaujme i diváky, kteří se s Joy Division doposud nesetkali. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (361)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Pokud jde o Joy Divison jsem like a virgin, nehodnotím, co a jak bylo nebo nebylo a na čem si režisér vylámal zuby nebo dostál cti ... z hlediska historie kapely. Jednodušší už jsem to mít nemohla, jen jsem se dívala a poslouchala, chvílemi polkla nebo - když někdo pronesl mou větu, protože se mu zrovna stalo, co někdy mně - uronila slzu. Bezpochyby nejvíc na mě zapůsobil Sam Riley ... zahrál Iana Curtise jako anděla, který měl smutné oči, i když letěl nahoru. Měl hudbu, lásku, slávu, přesto byl na sebe sám a ta osamělost neřvala, jen tak tiše černobíle sténala a to bylo to, co se mi na Control moc líbilo. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Curtisovu (výborný Sam Riley) zkrušující cestu do pekel nebytí, vydlážděnou nikoliv dobrými úmysly, nýbrž básníkovou (sic!) útlocitnou povahou, nezralým manželstvím s Deborah Woodruff (mimochodem autorkou předlohy a výkonnou producentkou tohohle filmu), zajídající se slávou a vzplanuvší epilepsií, rámuje Corbijnův Control (2007) tklivou hudbou Joy Division (samozřejmost!), temnými, těžkými barvami a ošklivosti manchesterských ulic a uliček - pročež se nevyplatí tuhle biografii minout. Doplňující četba. 80% ()

Reklama

Vitex 

všechny recenze uživatele

Anebo tři. Promarněná šance na skvělý film. Plýtvání filmovým časem (nejpozději od druhé třetiny). Nevěrohodně vykreslená hlavní postava (strašně se bijou scény, kde se Ian nějak projevuje v životě a působí většinou jako blbeček, a scény muzicírování, kde slyšíme Curtisovy velmi inteligentní texty), charaktery vedlejších postav aspoň nějak základně vybudovány ani nejsou (snad kromě manažera kapely; ale např. rozdíl mezi Ianovými ženami je jen ten, že jedna má na levém prsteníčku prstýnek a v kočárku dítě, a druhá ne, jinak jsou úplně stejně neurčité). Film jde celkově správným směrem, ale jakoby od začátku počítal s relativně málo náročným divákem (jako většina současných snímků označovaných za "artové"). ()

Mahalik

všechny recenze uživatele

Ian Curtis byl unavenej člověk. Jasně, byl i dobrej zpěvák, ovšem když se soustředíte na jeho vnitřní pocity, zjistíte, že se dostal tam, kam vůbec nechtěl. Jeho depresivní nálada, pocity smutku, štěstí, však stáli za mnou. Jako kdyby byli za sklem a já je nějak podvědomě ani nechtěl přizvat k sobě. Proto nehodnotím. Control je pro mě úžasným příkladem geniální nudy. Scény, které zásáhnou do lidské mysli tu však jsou. Ale já na tohle nemám.... ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Nikdy nesuď knihu podle obalu, a u tohoto snímku to platí dvojnásob. Nejspíše jsem čekal něco více emotivnějšího a depresivnějšího a nakonec ... jsem dostal tohle. A co je vlastně to "tohle"?! Hudební drama o jednom epileptickém zpěvákovi, jehož druhým jménem je deprese a značně se v ní utápí. Spíše než Sam Riley mě svým hereckým výkonem zaujala Samantha Morton, které jsem si poprvé všiml v druhé Královně Alžbětě. Jestli měl Control vyvolat deprese, tak se mu to povedlo tak z 2/3 a velký podíl na tom mělo černobílé ztvárnění. Zkrátka snímek, který nenaplnil všechny mé požadavky, což se projevilo jistým zklamáním a poklesem hodnocení. Věřím, že mnohým se snímek dostal dost pod kůži, ale mě jenom lehce ovanul. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (11)

  • Režisér si vzal na natočení filmu půjčku a zaručil se svým domem. (don corleone)
  • Všichni herci, kteří ve filmu představují skupinu Joy Division, se naučili hrát na své nástroje, takže scény, kde hraje kapela živě, nejsou ze záznamu, ale hrají opravdu samotní herci. (don corleone)
  • Scéna, ve které Joy Division poprvé vystupují v televizi, je velmi autentická. Studio vypadá stejně jako to, ve kterém skupina v roce 1978 hrála, a dokonce i řeč Tonyho Wilsona je originální. Jediný rozdíl mezi realitou a filmem je v písni, kterou Joy Division hráli. Ve skutečnosti nehráli skladbu "Transmission", kterou složili až v roce 1979, ale "Shadowplay". (Taxi88)

Reklama

Reklama