Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

Aiax 

všechny recenze uživatele

Zdravím kolegy z fanouškovského tábora Mela Gibsona, vidím, že jste se zde sešli v hojném počtu, abyste počastovali nejnovější roli svého idolu převážně pěti hvězdičkami. Mám pro vás pochopení, sám patřím do fantábora Arnolda Schwarzeneggera a vím, že není snadné žít se slabostí pro obskurní céčkové akce, jejichž zápletka se svou inteligencí a složitostí řadí někde mezi kliku od dveří a tyč na záclony. Společnost nás nechápe. Leč vaše nadšení konkrétně nad tímto filmem a tímto hercem bohužel sdílet nemohu, modré Melovy oči mne nechávají chladným, třebaže uznávám, že vyloženě špatný drsňák to není (Arnold by si jej samozřejmě dal k lehké poobědní svačince, ale to jen tak na okraj, no flame pleaze :)) a sám za sebe si jednu hvězdičku rozhodně zaslouží. Oceňuji rovněž snahu o noirové vyznění, teda alespoň hádám, že se o to režisér snažil, z těch asi dvou nesmělých náznaků, které jsem během té půl hodiny, co jsem se na tohle vydržel koukat, zaznamenal. Ovšem jinak už tenhle film svou dějovou demencí, průměrnými herci a stupidními dialogy nijak z řady nevybočuje. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Ke zdejším oslavným a informacemi nadupaným komentářům není nic moc co dodat. Původní Odplatu mám taky hodně rád, ale přeci jen už jsem ji viděl tolikrát, že už se mi jaksi trochu okoukala. Tenhle Helgelandův sestřih mi však připomněl, že ten film je pořád geniální a hrozně zábavný. Konečně jsem mohl slyšet Gibsona v originále (dabing Vladimíra Dlouhého není vůbec špatný, ale Mel má ve skutečnosti hodně odlišný hlas - tišší a hrubší -> což se k drsňáckému Porterovi přeci jen hodí víc) a užil jsem si i původní širokoúhlý obraz. Odlišnosti oproti staré známé verzi jsou jasné - žádný modrý filtr, žádné voice-overy, žádný Kris Kristofferson (jeho náhrada je opravdu zajímavá) ;-), jiný soundtrack, přestříhání několika scén a naprosté pozměnění posledních cca dvaceti minut. Vcelku se jedná o vskutku výtečný a výjimečný director's cut, který se původní verzi (kterou jdu ihned po dopsání těchto řádků definitivně a zcela zaslouženě přehodnotit na 5*) bez problémů vyrovná... 90 % ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Po dlouhý době jsem si tenhle režisérský sestřih jednoho ze svých oblíbených filmů zopakoval. Musím říct, že chápu proč to nakonec předělali do té akčnější a pro diváky přívětivější verze. Tady je pravda ten závěr takový spíš komorní a nejednoznačný, ale to vůbec neznamená, že by byl špatný a řekl bych i možná, že víc koresponduje s tou první trochu pozvolnou a temnější stránkou filmu. Taky opětovný setkání s bývalou manželkou je o dost drsnější scéna než v kinoverzi. No a abych to shrnul tak já mám rád obě dvě ty verze přibližně stejně. Každou z jinýho důvodu, ale obě dvě mají něco do sebe a tak úplně nesdílím názor některých, že kinoverze je lepší i když chápu tu potřebu jí v době vzniku udělat. Každopádně film co zraje jak víno s Melem na absolutním vrcholu než to začal mít v holým údu těžce posraný a jak už jsem říkal tady můžu obě dvě varianty a tak i moje hodnocení tomu budu ve finále odpovídat.80% ()

petero 

všechny recenze uživatele

Zrejme som zhollywoodštený, ale viac sa mi asi páčila producentmi upravená verzia z 1999. Možno mi chýbal Porterov vnútorný monológ. Directors Cut mi neprišiel nijak zvlášť drsnejší, i keď zmlátenie pani Porterovej ma prekvapilo ale už nič naviac tu nebolo. Koniec je zmenený (od nachytania skorumpovaných policajtov) a film je aj o dosť kratší. Osoba stojaca vo vedení organizácie je nám utajená (je zrejmé len že to je žena) a Porter sa musí prestrieľať k svojim 70tim litrom len cez jej poskokov na vlakovej stanici, ktorí mu obnos majú predať a zabiť. Žiadny Kristofferson, žiadne mučenie. A v závere nie je celkom jasné či to Porter prežil. Ale nemôžem inak ako odporučiť každému komu sa pôvodný Payback čo i len trošku páči. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Většina režisérských verzí se od originálu moc neliší, ale ODPLATA je tedy rozhodně jiná. Připomnělo mi to Beznaděj a Strážce zákona, knižní experiment Stephena Kinga, který chtěl dokázat, že stačí změnit pár věcí a příběh je rázem jiný. PAYBACK: STRAIGHT UP a původní ODPLATA se moc porovnávat nedají. Obě jsou výborné, ale jedna má něco co ta druhá ne a ta druhá má něco co nemá ta první (změní se kamerový filtr, zmizí komentář hlavní postavy, konec je úplně jiný atd. atd.). Hlavně postava Portera dostává jiný rozměr a podle mého skromného názoru patří k nejlepším rolím Mela Gibsona. Možná že je i nejlepší. Jsem rád, že se Helgelandova "původní verze" přece jen dostala ven. Byla by to totiž velká škoda, kdyby na ni ve skladišti jen padal prach. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama