Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Brian Helgeland .. Nekompromisní cynický sestřih aka Odplata podle Briana. Nádech, tvrdá rána, výdech.. Film dostal odlišný nádech, Porter dal i schytal více tvrdých ran a divák má úžaslý výdech. Největší změna přichází v přístupu k ústřední postavě a pak samozřejmě zcela jiné finále s nevyjasněným koncem. Nebudu však tímto počinem nijak shazovat původní Odplatu, mám ji hodně rád, takovou jaká je - je jiná a prostě si to ani nezaslouží. Obě verze se mohou směle rovnat. 90%. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Ke zdejším oslavným a informacemi nadupaným komentářům není nic moc co dodat. Původní Odplatu mám taky hodně rád, ale přeci jen už jsem ji viděl tolikrát, že už se mi jaksi trochu okoukala. Tenhle Helgelandův sestřih mi však připomněl, že ten film je pořád geniální a hrozně zábavný. Konečně jsem mohl slyšet Gibsona v originále (dabing Vladimíra Dlouhého není vůbec špatný, ale Mel má ve skutečnosti hodně odlišný hlas - tišší a hrubší -> což se k drsňáckému Porterovi přeci jen hodí víc) a užil jsem si i původní širokoúhlý obraz. Odlišnosti oproti staré známé verzi jsou jasné - žádný modrý filtr, žádné voice-overy, žádný Kris Kristofferson (jeho náhrada je opravdu zajímavá) ;-), jiný soundtrack, přestříhání několika scén a naprosté pozměnění posledních cca dvaceti minut. Vcelku se jedná o vskutku výtečný a výjimečný director's cut, který se původní verzi (kterou jdu ihned po dopsání těchto řádků definitivně a zcela zaslouženě přehodnotit na 5*) bez problémů vyrovná... 90 % ()

Reklama

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Jiný přístup, jiný film. Je mi jasné, proč si Helgeland léta tvrdohlavě prosazoval svoji verzi, i když ta původní došla tak dobrých ohlasů. Jeho vize Porterovy cesty se nese v podstatně temnějším duchu (i když tu nejsou „tři malá prasátka“). Zmizel modrý filtr, zmizely voicovery, zmizel Kris Kristofferson a posledních třicet minut (pro verzi z 99tého bylo po odvolání Helgelanda přetočena téměř polovina filmu). Zatímco sestřih z 99tého tíhne zvoleným stylem spíše k tarantinovkám a ritchiovkám, Director's Cut je čistá noir záležitost, která mi svým finále připomněla excelentní přestřelky z Neúplatných. Vzniká tak unikátní situace, kdy máme dva filmy na jedno téma, s jedním základem a mnoha stejnými scénami a přesto jsou oba filmy ve výsledku naprosto rozdílné, co se fílingu týče a oba jsou naprosto vynikající… něco podobného ve filmové historii nepamatuju. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem Odplatu, ale nebyla to úplně Odplata. Hráli tam stejní herci, byli stejně oblečení, občas říkali stejné repliky, ale děj byl trochu jiný, obraz jinak vypadal a rozhodně se přitom z reproduktorů ozývaly jiné tóny. Ať tak či onak, tahle Odplata si s tou dříve uvedenou Odplatou v ničem nezadá - obě jsou skvělé. Paradoxně jsem rád, že studio Helgelanda od filmu původně vyhodilo, protože jinak by na světě bylo o jeden vynikající snímek méně. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Předchůdce, ze kterého údajně páni producenti vyrobili tuctovou sračku, už jsem pochopitelně dlouho neviděl a pranic si z něj nepamatuji. Dle hodnocení se mi více než nelíbil, ale na nějaké srovnávání je skutečně hodně pozdě. Tento počin ovšem ušel. Mel byl ve své roličce úžasňoučký a velmi se mi líbilo, že se s nikým a ničím moc nepáral. Jeho zbraň mu natolik přirostla k ruce, že s ní spával, líbal se s ní a kdoví, zda se s ní i ve volných chvílích při dlouhých letních večerech nehladkal. S narůstající stopáží pochopitelně atmosféra houstne a napětí graduje. Postupem času se film tedy transformoval na velmi koukatelný noir. Superlativy si však dovolím pošetřit pro něco jiného. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama