Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (91)

genetique 

všechny recenze uživatele

Animačné technológie ponúkajú v súčasnosti unikátnu šancu tvorcom uskutočniť svoje nápady hlavne vtedy, keď im finančná situácia neumožňuje zrealizovať ten-ktorý projekt inak, než skrz nadabované postavičky. Salehova prvotina by však v inom formáte nemala šancu na úspech. Je ale škoda, že tento potencionálne sľubný námet neboli tvorcovia schopní naplno rozprúdiť. Jeho spracovanie mi pripomínalo výborný vtip so skvelou pointou prezentovaný slabým rečníkom, ktorý navyše popletie všetky jeho súvislosti, tie potom spätne vysvetlí a ja sa zasmejem už len zo slušnosti. Keby si film držal celý čas tempo posledných pätnástich minút, tak je naozaj na čo pozerať, pretože aj animácia mala zaujímavé kontúry, hudba veľmi dobre vypĺňala hluché miesta a takisto som evidoval atmosféru pochmúrnej budúcnosti. Inými slovami, bol by z toho skvelý kraťas. 55%. ()

tnp101 

všechny recenze uživatele

Dost zajímavě stylizovaný snímek, který jako už několik stovek před ním ukazuje budoucnost ve velice témné podobě. Jedná se o snímek, který je dle mého názoru z velkém části inspirován Orwellovým 1984 (viz šmírování přes televizní obrazovku). Ono by to možná na to větší jak průměrné hodnocení bylo, ale je tu zkrátka až moc hluchých míst, u kterých jsem téměř zavíral oči. Navíc ani tak animace nemusí sednou každému, i když já jsem k ní nakonec docela přišel na chuť, dost pravděpodobně díky velice dobrým hlasům postav. Jedním velkým pozitivem byl pohled na monitor ihned poté, co jsem film zhlédl a to z důvodu, abych jej mohl ohodnotit. Vše se mi zdálo alespoň trojnásobně barevnější, než jak to normálně vnímám. ()

Reklama

tomeek 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra v příběhu ovládání lidského vědomí se docela podobá Matrixu, ale vizuální stránka zaujme natolik, že diváka opravdu pohltí. Pomalé tempo a temné scény přidávají na hutnosti a už samotné vzezření postav působí velice sugestivně. Kombinace 3D a 2D ploškové animace na mě dýchlo takovým způsobem, jaký jsem ještě nikdy neviděl - místy mi to připomínalo hodně kvalitní Southpark. Velice zajímavý počin, který je ale ze začátku docela matoucí, ale ve výsledku je to klasický boj jedince proti zlé korporaci. Hodnotím hlavně originalitu vizuálna a atmosféru. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Dobrý nápad, prepracovaná desivá atmosféra a zaujímavý príbeh, ktorý však položil veľa otázok a odpovedal dosť málo. Ponurosť sa mi potom z animovaných filmov stotožňovala najviac asi so snímkou Mary a Max, ostatne tak ako nevhodné narážky v obsahu, ktoré z oboch filmov robia tvorbu nevhodnú deťom, hoci Mary a Max je o dosť prijateľnejšie, veselšie. Celkovo dej sa mi ale páčil a nevadila by mi ani verzia obyčajného života Rogera a jeho problematiky rednutia vlasov a straty sexuálnej náruživosti. V tak neprívetivej verzii bytia by som sa čoby obyčajný divák naozaj vyžil. To najlepšie na snímke je naozaj atmosféra pochmúrneho mesta a tiež vás snímka núti pozerať do konca, lebo ani po hodine neviete, o čo tam ide. Jeden z najlepších snímkov poslednej doby, čo som pozeral. ()

merigieren 

všechny recenze uživatele

šampón umožňuje ovládání lidí a v televizích sou kamery, to je jediná myšlenka celého filmu. Aby zaplácli 80 minut, tak nás povodí po temných prostorách (především metra). Od poloviny už sem to nemohl vydržet, ale síla vůle byla mocnější. Každopádně sem hodně přemýšlel nad rozdíly mezi 1* a 2*.. K tomu všemu se přidá nechutně obludný obraz, lidi mají jednoduše nepřirozeně velké hlavy, mě se to hodně hodně nelíbilo a určitě je to jeden z důvodů, proč nakonec tu 1* dám... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Hyperrealistický styl, charakterizovaný i často citovanými slovy „jako kdyby Kafka namaloval Poslední večeři kulometem“, je výsledkem propracované techniky kombinující fotomontáž a animaci. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Příběh a doprovodné materiály k filmu společnost Atmo připravovala čtyři roky, než se začalo s animací. (Aelita)
  • Vizuální podoba filmu byla inspirována díly Terryho Gilliama, Roye Anderssona a Jurie Norštejna. (Aelita)

Reklama

Reklama