Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (91)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Metropie je ambiciózní kousek, který chtěl k výrobě celovečerního animovaného filmu využít experimentální techniky a originální vizuál. Což o to, obojí je naplněno a vytváří dohromady svět nepříjemné dystopie, která připomíná známý sci-fi román Obchodníci s vesmírem od Fredericka Pohla mapující svět ovládaný bezohlednými obřími korporacemi, manipulačními technikami a všudypřítomnou reklamou. Potíž je ale v tom, že opravdu vážně pokulhává to, co dělá animovaný film tím, čím je. Tedy sama animace. Přitom divák si v posledních 15 letech zvykl na opravdu dynamický vývoj animačních technik a díky rodinným celovečerákům i fenoménům, jako je rodina Simpsonových, ji považuje prostě za samozřejmou. Možná to byl i záměr, ale v tom případě naprosto mylný a spíš se jedná o neumětelství. Je to pomalé, s nepříliš propracovaným světem i postavami. Tři hvězdičky nakonec dávám za určitou výlučnost a originalitu, protože velkou konkurenci tahle produkce neměla ani v minulosti a nemá ji ani dnes. Celkový dojem: 50 %. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra dystopického světa ovládaného korporacemi, jehož jedinou dopravní tepnou je evropská síť metra. Pro dopravního inženýra druhé vánoce, pro obyčejného člověka(a údržbáře), kterému nezbývá nic jiného než být s přítelkyní u televize v malém pokoji a denně jezdit pracovat, temná noční můra. Tu dotváří především zajímavá animace, která rozhodně zaujme a ani na vteřinu se nezprotiví. Trochu pomalejší to je, ale stejně tak musí být pomalý, špinavý a pochybný život v tomto možnostmi omezeném světě, kde je jedinou představou krásy a dokonalosti žena z reklamy na vlasový šampón... ()

Reklama

zsn 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale okamžitě jsem si vybavila ponurou atmosférou i životem hlavního hrdiny Christiana Balea v Mechanikovi. Skarsgårdy jsem poznala po hlase okamžitě, tak jako lacinou Juliette Lewis, ponurost se mi pak z animovaných filmů ztotožňovala nejvíce asi se snímkem Mary a Max, ostatně tak jako nevhodné narážky v obsahu, které z obou filmů dělají tvorbu nevhodnou dětem, byť Mary a Max je o dost přijatelnější, veselejší. Poletující hlavy a veškerá žádná artikulace v Metropii mi zase připomněly South Park, celkově děj se mi ale líbil a nevadila by mi ani verze obyčejného života Rogera a jeho problematiky řídnutí vlasů a ztráty sexuální náruživosti. V tak nepřívětivé verzi bytí bych se coby pouhý divák opravdu vyžila. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra? Ano, ale sem tam ji nabourá směšně vypadající animace postav, což by tak hrozné ještě nebylo, protože jinak je animace celkem slušná, avšak za co bych trhal hlavy manikurovou pinzetou je nablblej scénář, kterej vykradl vše co se dalo (Orvella především) a ani se neobtěžovali s logičností, takže scén kdy si člověk pomyslí že si z něj autoři dělají srandu je docela dost, scénář je prostě tupej a zachrání to jenom od dob 1984 již xkrát viděnej dystopickej model světa... Uáá ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Dopravní společnosti vládnou světu (resp. velké sjednocené Evropě) a systém metra pod Evropou je v jistém ohledu velmi unikátní (cesta z Moskvy do Madridu je pak jen otázkou několika minut). Roger má ale k metru nedůvěru, a tak dává přednost cestování po vlastní ose (kole), až do okamžiku, kdy mu kolo někdo zdevastuje, a tak Roger musí vzít zavděk globálním dopravním prostředkem. Jenže jakmile vkročí do podzemí, zaslechne ve své hlavě tajemný hlas ... U některých filmů si stačí přečíst popis, a zbytek si jen tak představovat - dopadne to lépe než sledování vlastního filmu. Po zajímavém začátku se vše začne docela brutálně zamotávat (co má společného šampón na vlasy, metro a tajemné hlasy, hm) a ke konci jsem nevěděl ani jak se vlastně jmenuju. Na druhé straně je celé prostředí (příjemně) depresivní, chladné a šedivé, a tomu odpovídá i celková animace (chvilku trvá, než si člověk zvykne - ale pak je to bomba). Film měl určitě mnohem větší potenciál, než nakonec nabídl... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Po dokončení scénáře cestoval fotograf Sesse Lind po Evropě a vyfotil potřebná místa ve Stockholmu, Berlinu, Paříži a Kodani. Fotografie byly zpracovány v programu Photoshop a animovány za pomocí programu Adobe After Effects. Produkce trvala dva roky. (Aelita)
  • Film je věnován památce asistenta režiséra Markusovi Lindeenovi, který tragicky zahynul roku 2008 ve věku 37 let. (Terva)
  • Hyperrealistický styl, charakterizovaný i často citovanými slovy „jako kdyby Kafka namaloval Poslední večeři kulometem“, je výsledkem propracované techniky kombinující fotomontáž a animaci. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama