Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 364)
Clinte, zase jsi to dokázal. Natočil jsi skvělé drama, které mě opět chytlo od začátku a do konce už mě nepustilo. Výměna je filmem, který sice okázale útočí na divákovi city, (především na city ženské), ale co? Které drama tohle nedělá? Ale co mě opravdu překvapilo, byla Angelina. Věděl jsem, že je dobrá herečka, ale že až takhle, téměř přesvědčivě, zapadne do té doby a ještě nám předvede výkon, který je opravdu hoden minimálně nominace na Oscara, tak to jsem fakt nečekal. Kdo mi po tomhle filmu bude chtít tvrdit, že neumí hrát, tak se mu budu hodně smát. Za mě nemohu než doporučit všemi prsty, jež mám momentálně při sobě! :-) ()
BAFTA Awards - 8 nominacii: Rezia / Herecka v hl. ulohe Angelina Jolie / Kamera / Kostymy / Strih / Scenar / Vyprava / Zvuk _______ Nedavno som videl od Eastwooda GRAN TORINO (2008) a to som si myslel, ze ma tymto filmom dostal, ale netusil som, ze Vymena sa mi bude pacit este viac. Sokujuce zmiznutie syna a zaroven falosne policajne tvrdenia, ze jej syna ma v skutocnosti doma a co si musela Angelina Jolie este vytrpiet je naozaj hodny na Oscara a teda aspon nominaciu si urcite zasluzila. Tentokrat jej Oscara sice prebrala Kate Winslet za dramu PREDCITAC (2008), ale jedneho uz ma doma od roku 2000 niekde na policke a to za dramu NARUSENI (1999) s Winonou Ryder. Na Vymenu dlho nezabudnem a to uz skutocne svedci o tom, ze je to velmi kvalitny film a okrem ineho sa mi pacila uloha razantneho reverenda Johna Malkovicha. _______ Angelina Jolie - (Christine Collins) +++ John Malkovich - (Reverend Gustav Briegleb) +++ Gattlin Griffith - (Walter Collins) +++ Michelle Gunn - (Sandy) +++ Frank Wood - (Ben Harris) +++ Colm Feore - (James E. Davis) +++ Devon Conti - (Arthur Hutchins) +++ Produkcia: Clint Eastwood, Brian Grazer, Ron Howard +++ Hudba: Clint Eastwood +++ ()
"Co je čím starší, tím lepší?" padlo docela nedávno v jedné notně pitomé primácké soutěži, kterou nechám pro klid duše nejmenovanou. Víno? Lego? Psi? Ženy? Dr. House? Tom a Jerry? Ha! Kdybych onehdy viděl Výměnu a mohl se nadobro utvrdit ve svém počínajícím "podezření", bez prodlení bych prohlásil: "Ne, ne, ne, ne! Mýlíte se! Clint Eastwood, lidi. Clint Easwood!" Tolik citu, tolik starosvětské režijní bravury, tolik přehledu a úcty může na celuloid přenést jedině on. Téměř dokonalý film, jehož jedinou vadou je opravdu pouza ta rytmicky nepovedená paralelní montáž stříhající mezi dvěma soudními síněmi (ohleduplně vytknuta již na stránkách Cinepuru). Drobnost, která však nemá absolutní šanci přebýt zjevné a nadčasové kvality tohoto veledíla. Bravo! // Ale Grand Torino je lepší. ;) ()
Formálně vymazlené drama se silným námětem, ale celek bohužel trochu ztrácí na příliš rozmáchlém a nejednotném scénáři. Mrazivé a dechberoucí scény se tak střídají s těmi rozvleklejšími, u nichž jsem si vždycky tak trochu zasteskl, že se radši nepokračuje v takových obrátkách, které byly nastoleny scénou předchozí. Přirovnal bych to k automobilu čekajícímu na semaforech - hned co se rozjede, musí znovu zastavit. A znova. Angelina odvádí solidní, ale nikoliv oscarový výkon (viz Kate Winslet v Revolutionary Road). Za zmínku stojí velmi dobře padnoucí hudba, jež nakonec tvoří poslednímu záběru velmi silné pozadí, což ve výsledku vyvolává podobné účinky jako závěr Gran Torina (kdo viděl, ten ví). Changeling je velmi nadprůměrný film, plné hodnocení mu ale dát nemůžu - protože některé jiné letošní oscarové naděje se mě dotkly víc. ()
Eastwood si vybral dobové drama dvacátých let podle skutečných událostí, nadčasový motiv a herečku, která je i v civilním životě mediální ikonou mateřství. Angelina Jolie se pro roli zoufalé matky doslova narodila- její tvář zračí celé spektrum emocí a právě díky ní nepostrádá film s chladnou režií lidskou sílu. Nerozdává sice kknockouty v ringu, ale chopí se každé zbraně, jako každá matka chránící své dítě. Jiný pohled nabízí postava reverenda Briegeba /brilantní John Malkovich/, křižáka, jenž vede na rádiových vlnách válku proti korupci. Výměna však není jen černobílým příběhem z předměstí. Jak pátrání postupuje, objev sériových vražd přidá krimithrillerové prvky a nakonec se promění v atmosférické soudní drama. Ústřední humanistické téma filmu- boj jedince proti zkorumpovanému systému- však zůstává silné ve všech žánrových podobách. Ačkoliv poslední půlhodina je, přísně vzato, redundantní:) ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Newyorkská premiéra filmu byla pro Angelinu Jolie (Christine Collins) prvním vystoupením na veřejnosti po narození dvojčat Vivienne a Knoxe. (HellFire)
- Ve filmu si zahrála i dcera režiséra Clinta Eastwooda, Morgan Eastwood, kterou její otec obsadil už ve filmu Million Dollar Baby. (Zdroj: ČSFD)
- Dobové kostýmy pre takmer tisíc ľudí vytvorila návrhárka Deborah Hopper, ktorá s režisérom Clintom Eastwoodom spolupracovala tiež na filmoch Zástavy našich otcov a Listy z Iwo Jima. (Tolf)
Reklama