Režie:
Sean S. CunninghamKamera:
Barry AbramsHudba:
Harry ManfrediniHrají:
Adrienne King, Betsy Palmer, Harry Crosby, Laurie Bartram, Jeannine Taylor, Kevin Bacon, Mark Nelson, Robbi Morgan, Peter Brouwer, Walt Gorney, Rex Everhart (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Vítejte v táboře Crystal Lake. Jeho historie je krvavá a místní říkají, že je prokletý. Je to dokonalé místo, kde může psychopat za svitu romantického úplňku zabíjet zamilované táborové vedoucí jednoho po druhém. Původní vyvražďovačka režiséra a producenta Seana S. Cunninghama vedla ke vzniku fenomenální filmové série a stovek imitací. Díky atraktivnímu obsazení (včetně mladého Kevina Bacona) a kreativnímu způsobu, jakým brutální syn zbožňující matky používá ostré nástroje, nepřestává tento klasický krvák napínat, inspirovat a děsit. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (494)
Naprostej základ kempovejch vyvražďvaček. Občas to má dobrý momenty, občas slabší, některý vraždy trikově výborný, některý nudný, konec zbytečně protahovanej a hudba z velký části vykradená z Psycha, ale jedno se tomu prostě upřít nedá a to, že to zrodilo božskýho Jasona a kvůli tomu se už vyplatí tomu nadržovat. Navíc to má výbornou atmosféru a vrahova osoba je, na tehdejší dobu, pěkně zdařile tajemná až do úplnýho konce ()
Docela se divim, ze po takhle nemastnym neslanym prvnim dile se zrodila jedna z nejvetsich hororovejch serii, tohle je totiz naprosto obycejna osmdesatkova beckova vyvrazdovacka. Jasne, ma to par netradicnich veci, jako treba zenskou vraha, odhaleni vrahovo identity az v zaveru a neni ani moc jasny, v jakym poradi se bude chcipat. Jenze proste nejdriv se desne dlouho nic nedeje, ne moc sympaticky a herecky naprosto otresny postavy se motaj po kempu a v momente, kdy si nekdo odbehne na hajzl nebo se nekde zdrzi, je jasny, ze chcipne, obzvlast, kdyz vzdycky zacne hrat jakoze desne napinava hudba, ktera je spis otravna. Navic ani se samotnejma vrazdama to neni nejlepsi. Nektery jsou prekvapive pekne krvavy a trikove na solidni urovni, ale jiny zase naprosto nezajimavy az smesny. Sice dneska uz kultovni, ale pro me nicim vyjimecnej horor, obzvlast, kdyz to tu ani nerozjizdi Jason. ()
Začátek malinkého utrpení. Jason Voorhees nikdy nebude mým oblíbencem. Otázkou je, jestli s čím dál víc plesnivějšího a červama prolezlejšího xichtu se zastaralou maskou a mačetou jde vůbec něco víc vytřískat, když už natočili 9x to stejný, a ani to desáté, omlazané scifi nestálo za nic. Je opravdu smutné, když ho po deseti pokusech musel pumpnout až Freddy, což považuju za lepší biják než všechny samostatné P13. Vrchol série podle mýho přichází se třetím dílem. ()
Napadá mě jediné: Kde je Jason? Když bych vynechal, že film předchází trochu jiná pověst, než jaký vlastně je, tak to docela šlo. Zároveň má ale plno dalších much, jako je protahování a špatné lekačky. Není to podprůměrné, ale není to, jaké jsem čekal. Jsem zvědavý, kam až se děj dostane v dalších dílech. ()
První Pátek 13. je sice jeden ze slavných slasherů alias vyvražďovaček, ale působí místy jako docela ambiciózní horor. Má slušnou hudbu, která připomene Psycho, a taky stylový snímání kamery z pohledu vraha. Z dnešního pohledu film určitě působí zastarale, ale je vidět, že minimálně co se týče formy, tak se tvůrci fakt snažili. Obsah bohužel není nic extra. Máme tu nějaké puberťáky (z nichž někteří kluci působí svou vizáží dost směšně), kteří se nechovají moc racionálně... ale také působí velmi často až překvapivě klidně, a to i když už jde fakt do tuhýho. Jejich chování, a kde je zrovna kdo a co dělá a co si myslí, je trochu matoucí. Závěr sice není taky nijak zvlášť inteligentní, ale je stále působivý, především závěrečná scéna s Jasonem. Docela zajímavý začátek slavné hororové série. (7/10) ()
Galerie (178)
Zajímavosti (94)
- Film bol zakázaný v Chile, Fínsku a na Islande. (Paldiny)
- Betsy Palmer (Mrs. Voorhees) pracovala na filmu deset dní. Za každý natáčecí den dostala 1 000 amerických dolarů. (Stocki)
- Ve filmu je několik podobností s filmem Maria Bavy Krvavá zátoka (1971), který byl inspirací pro mnoho pozdějších slasherů. (JasonIX)
Reklama