Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když se srazí vlak s autem, málokdy je to veselé, tentokrát však jeden z cestujících z automobilu přežil. Mladý chlapec však na tom není psychicky ani fyzicky příliš dobře. Stejně jako strojvůdce, který měl celou nehodu přímo před sebou. A mezi těma dvěma začne pomalu vznikat podivné přátelství. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (41)

Kimon 

všechny recenze uživatele

"Křižovatka osudů" – tak nějak by se měl jmenovat tento smutný, ale citem naplněný film. Křižovatka, na které se setkává hned několik smutných osudů, ... křižovatka, která dá každému z nich jiný směr, ... a konečně i křižovatka, která všechny ty osudy spojí. Je to film, který normálního nebo citlivějšího diváka osloví a také film, který by nenormální předůležití studení cynikové vidět raději neměli, protože cynikovi "nic nevysvětlíš" (viz komentář Rosomak). Nemusí být všechny filmy dějově nepředvídatelné a naprosto uvěřitelné (viz komentář DavidS). Vždyť osudy lidí jsou někdy tak prazvláštní a něco podobného se přece klidně může stát i tomu nejcyničtějšímu cynikovi. Co je na tom neuvěřitelného? Rád jsem věnoval 101 min svého volného času sledování tohoto příběhu a rád se na něj po čase opět podívám. PS: zde na ČSFD příliš časté a zneužívané slůvko "klišé" v hodnocení filmů není na místě. Slovník cizích slov uvádí pod výrazem "klišé" tento význam: zautomatizovaný nebo otřelý slovní obrat. Použít slovo "klišé" lze tedy např. při hodnocení slovních vyjádření politiků, ale evidentně ne v těchto případech. Používat příliš často slůvko "klišé" znamená, že dotyčný nemá dostatek jiných slovních vyjadřovacích schopností v českém jazyce. Hlavně, že umí EN a dává to dostatečně na obdiv. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Dojemný a citlivě natočený příběh o bolesti, ztrátě a naději, o tom jak je život křehký a plný neobvyklostí. Díky výborným hereckým výkonům, zejména Kevina Bacona, dobře napsaným dialogům, a také díky citlivé režii, která se nesnažila vydírat ani exhibovat, ale spíš nenápadně vést emocemi jednotlivých postav, jsem se v každý moment dokázal nejen do kterékoli postavy vcítit, ale současně také o jejích pocitech s odstupem uvažovat. Když se vyšetřovatel ptá Toma: "Kdybyste to celé mohl udělat znovu, udělal byste to jinak?" a on po chvilce váhání odpoví "Znovu to udělat nemůžu." není to jen o kontrétní situaci na kolejích, je to o celém jeho životě, je to o životě nás všech, je to o tom, co mnozí pochopí až příliš pozdě. Pokud někdo tomuto filmu, plnému drobných a nenápadně roztroušených myšlenek nejen o životě, smrti a vztazích, vyčítá předvídatelnost nebo nedostatek překvapivých zvratů, pak je poněkud mimo a zjevně nepochopil co a proč se před ním odehrává. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Připravte se na to, že ve filmu se hodně brečí. Každá z hlavních postav brečí hned několikrát a pár z nich občas předvede i slušný záchvat vzteku. Ve vážně pojatém filmu o smrti a umírání nejde čekat třeskutou komiku. Snímek je takový úhledný, emoce jsou sice vypjaté, ale umírání je podáno s melancholickou elegancí a od druhé půlky snímku se objeví i naděje. /můj komentář č. 5500/ ()

Handle 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkné drama o tom, co je v životě nejdůležitější... Musím se přiznat, že mám takovéhle filmy rád, i když mi tam možná trochu něco chybělo, tak přesto velmi silné čtyři hvězdy, dobrý námět a krásný, silný příběh s výbornými herci... // ''Nebojím se smrti. Ale pocit, že jsem nežila... ten mě fakt děsí.'' ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Citové vydírání nemám rád. A když to z Vás film tahá, jak z chlupaté deky, dlouho u toho nevydržíte. Křižovatka osudu je hrozně smutnej film, plnej odsouzení, utrpení, upřímnosti a odevzdání. Filmem se celou dobu táhne smutná atmosféra a čekání na nejhorší. Kdo má na takové filmy pořád koukat? Nedávno zrovna jsem viděl 127 hodin. Konečně jsem mohl říct, že tak nádhernou oslavu života jsem ve filmu snad ještě neviděl. Ale tady? Zmar a pláč, který se ve filmech objevuje neuvěřitelně často. Proč? ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Alison Eastwood v tomto filmu debutovala jako režisérka. (Pumiiix)

Reklama

Reklama