Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Profesor Karda, který nepříliš úspěšně provozuje v Krkonoších turistickou chatu Severka, se u vleku setká se svým bývalým žákem Vikim Cabadajem, který se živí jako lyžařský instruktor. Je rozvedený, na horách je se svou dcerou Janou, a když zjistí, že na chatě u Kardy je na návštěvě dcera Marika, o kterou se kdysi neúspěšně ucházel, navrhne učiteli, aby na chatě uspořádal sraz bývalých spolužáků. A tak se po 25 letech na chatě objeví obézní Radek, vlastnící neprosperující vydavatelství, úspěšný televizní bavič Karel, který přijede i se synem Petrem, bezdětná Soňa i Eva se dvěma syny. Viky je sice zklamán, protože nakonec dorazí jen hrstka spolužáků, přesto se snaží navázat na minulost a oživit vzpomínky. Večer dorazí i profesorka Hanka, kterou kdysi miloval Radek. Ve vzpomínkách na dávné události se začínají objevovat hořké tóny vyvolané konfrontací bezstarostné minulosti s trpkými životními zkušenostmi a nezdary v osobním nebo profesním životě. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 123)

ChewieDC 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Zatímco se očekává trapná stařecná řachtanda, je to docela obstojná, velice dobře a profesionálně natočená stařecná depka. Chytrý scénář si dělá legraci z postav a jejich představitelů (kdo ví, zda to Jeníčková vůbec pochopila), vlastně i sám ze sebe ("Neopakujeme se trochu?" "Oni si snad pamatujou každou větu, která tehdy padla!"). Ačkoliv je pár momentů zbytečně zabitých, pár postav dost nedůležitých (i když jedna má alespoň zajímavou sviňáckou pointu), byl jsem až nečekaně překvapený, jak je to zajímavý film. Není to legrace jako původní Sněženky. Je to spíš film o tom, že když je vám přes 40, váš život už je úplně jinde a můžete se snažit jak chcete vrátit se do mladých let, nebude to fungovat. Jak říkám, depka. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

První díl patří aspon do staré české známé klasiky. Jako první díl řadím pouze do průměru, takže jsem dal s odř.ušima tu třetí hvězdu. Tohle je ale mnohem horší. Možná trochu potěší návrat známých herců z předchozího filmu. Ale dělat návraty po tolika letech ? To se mnohdy nevyplatí. Zde funguje možná jen trochu to herecké obsazení, jinač příběhově slátanina a blbost. Vydržet se to dalo, ale bylo to peklo. Hodnotím proto jen na 16% = * ()

Reklama

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Jejej, to je ale zvláštní film. Koncipovaný jako hit zimní sezóny, ale pokud nepočítáme product placement (kvůli němuž ale diváci nechodí do kina), tak tu nejsou vlastně žádné znaky typické komerční zábavy pro masy, jaké mají např. nechutné snímky Marie Poledňákové. _____ Sněženky a machři po 25 letech jsou velmi hořké, smutné a fascinujícím způsobem "rozviklané" dílo, které jako vyprávění nedrží pohromadě, ale jako generační výpověď je to nesmírně silné a komplexní. V té trapnosti, hluchotě a prázdnotě se zračí všechny nezdary, jež potkaly lidi, kteří zažili listopadový převrat. ______ Předpokládám, že se k tomuto filmu budeme vracet s odstupem let podobně jako se tomu stalo s Dědictvím Věry Chytilové a Bolka Polívky. S ním sdílí povadlé Sněženky mnohé rysy; především mudrlantský moralismus - který osobně nijak nevyznávám, ale chápu ho. Ale právě proto, že Machrům po 25 letech - na rozdíl od Dědictví, jehož vážnou rovinu překrylo kultovní hláškování - chybí záchytný humor, bude tento film chápán jen jako "johnovské memento" a pesimistický pohled na roky, jež právě prožíváme.______ Říkám to s plným vědomím toho, že pokládám střetnutí Johnova a Pelantova scénáře s Taušovou režií a kamerou od Chadimy za podivně nefunkční celek. Ale "chyby", omyly, rozpaky a neobratně vykoktaná poselství také o něčem svědčí... Vlastně mě to dost zasáhlo, i když nejsem ve věku hrdinů. _____ Rád bych někdy zkusil srovnat různé typy "lidových filmů", Hřebejkem počínaje, Poledňákovou a Účastníky zájezdu pokračuje a Sněženkami konče. Hodně bychom se z toho dozvěděli o národní povaze a společenském klimatu i podmínkách kulturního provozu. ______________ P.S. Jinak mě dost překvapuje, jak povrchně si spousta lidí pamatuje první film a má ho zafixovaný jako něco humorného a "kultovního". Obávám se, že ta kultovnost mu dost ubližuje. Stejně tak mě udivují otázky "proč to pokračování vzniklo", nebo rádoby dobré rady "nemělo to nikdy vzniknout". To je prostě krátkozraký fetišismus, který si hýčká původní film jako něco úžasného a "příjemného", brr. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Ta odvaha zkusit pokračovat na té samé chatě o čtvrt století později mě překvapuje doteď. A to nemluvím o troufalosti předhodit divákům, lačnícím po další komedii, stominutové vzpomínání na něco, co je dávno pryč. Ale i tak se pár věcí nemění - Cabadaj se dere do popředí, Mácha je komediálně nejvděčnější postava a Převrátil funguje jako prostředek pro ztotožnění diváka. A ano, vedlejší ženské osazenstvo je zase neskutečně otravné. Nostalgie a posmutnělá náladovost je ale překvapivě fajn. Do hlavních postav jsem viděl, některým jsem fandil, aby se dokázali v životě otočit správným směrem a i když jsem občas cítil zbytečnou teatrálnost, pořád mě zajímalo, jak chtějí John s Pelantem tenhle scénář zakončit. Tam možná nakonec tkví kámen úrazu. Velká gesta, velká slova a okrajově vyhrocené vážné situace Sněženkám vážně nesluší. Přesto na tuzemské poměry obrovské překvapení. 70% ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se zas jednou po boku své přítelkyně vydal cestou necestou do jednoho nejmenovaného multikina, samozřejmě, že s obrovským očekáváním, jak jinak:-) Velký sál č. 1 dva dny po premiéře byl nabouchaný asi tak třiceti lidmi včetně dvou puberťaček před námi, které se neustále řehtaly, krkaly, prděly, komentovaly a řešily vše, co se včetně reklam na obrazovce objevilo, dokud je jeden neohrabaný dědek neokřikl, pak už byl klid...No, ale teď už k samotnému filmu, který, jak je tu už zvykem, prošel masivní megalomanskou reklamou, ale bohužel i značně rozdílnými názory. Tak už to ale bývá..No, upřímně můj pohled...Co byste chtěli? Všichni se změnili, někteří však vypadají ještě lépe a jiní si zas třeba sebeironicky utahují ze své váhy. Zpátky se vracet nedá a když, tak jen ve vzpomínkách, čas bohužel vrátit nelze. Socialismus střídá kapitalismus a s ním tedy přichází i nová doba, mentalita, myšlení, zvyky, návyky a já nevím co ještě všechno..Staré lyžařské kombinézy jsme vyměnili za nové luxusní, značkové, podobně jako lyže Artis a výbavu Botas za Rosignol apod., cigarety Lípy a Startky za Marlbora a telefonní budky za mobily zaplať pánbůh..Chlastu stále dost, ale mléko nebylo tentokrát žádné:-) Ač se tvůrci těchto Sněženek snažili, jak jen mohli, jedničku nikdy překonat nemohli. Inu, nastrkat do filmu osvědčené fórky, žerty a různé podobné situace a spoléhat se, že se to bude líbit, tím se dobrý film neudělá. Film byl, jak už jsme se dočetli, hodně předražen, ale znát to tu rozhodně není. Inu, jak víme, jednak kvůli přemrštěným požadavkům samotných herců, kteří dnes jen za děkuji hrát nebudou, dále třeba za pronájem, placení instruktorů ap.Čekal jsem samozřejmě víc, nakonec jsem však byl zklamán. Pár zábavných, krkolomných scén, pár nových fórků, divák se spíš zasmál z nutnosti s ostatními, v druhé polovině včetně nebývalého dramatu a vesměs otevřeného konce už skoro vůbec. Staré osvědčené hlody od starých pardálů člověk nebral až tak vážně a od všech to působilo víceméně směšně..Jako třeba hraní si matek od dětí na pubertální holky, která koho dřív sbalí. Dějově byl film strašně slabý, žádný pořádný scénář, pevná struktura a děj, který by dokázal zaujmout. Film tedy de facto o ničem, jen vzpomínky, jaké to kdysi bylo, s jedním předsevzetím to dnes po pětadvaceti letech napravit a vše uvést jaksi na pravou míru, ale ono se to jaksi nepodařilo ani tentokrát:-( Tak že by v trojce už jo? K jednotlivým rolím a hercům: Karel Mácha (Michal Suchánek), televizní celebrita s vlastní talk show, jediná postava z filmu, která stála za řeč, mě celkem bavil, dovedl být i nově vtipný. Radek Převrátil (Václav Kopta), inteligentní chlap, ale strašný pesimista bez iluzí a někdejších ideálů. Viktor-Viky-Cabadaj (Jan Duchoslav) s prominutím životní ztroskotanec, neměnící se, a člověk, ve kterém stále dřímá kus toho puberťáka jako tenkrát. Gesta, mimika stejná jako před X lety. Marika Kardová (Eva Jeníčková), která utekla, ale po letech zjistila, že o ni už nikde nestojí a tak by se chtěla uplatnit znovu, tentokrát v Česku. V rozhovoru s Máchou byla naprosto tragická. Profesorka Hanka (Veronika Freimanová), na které jediné stárnutí vůbec není znát, vypadá stále stejně skvěle, ostatní herečky ve filmu by jí mohli závidět a také závidějí. Suma sumárum, zbytečné pokračování, lidé chodili ze sálu a moc nadšeni nebyli. Jedna paní asi svým kolegyním z práce prý nedoporučuje, druhá říkala na rovinu, že to byly zbytečně vyhozené peníze. Krom nějakých náctiletých puberťaček, které probíraly co ten Viky, jak skončil, a co Karel Mácha a ten jeho syn a Cabadajova dcera. Nic nového pod sluncem. Po všech těch nemocnicích a různých pokračováních jsme už trochu zvyklí a možná se časem dočkáme i Sněženek po 40 či 50 letech, ale to už je nebude mít kdo hrát......Já se tedy ptám, kde se stala chyba, co vůbec na film říkají dnešní mladí a v čem film alespoň trochu dokáže zaujmout? Hodnocení za 2* je postačující a přiměřené, průměr to bohužel nebyl ale odpad vyloženě taky ne, a teď si kecejte co chcete... Zajímavé komentáře: Nathalie, Tetsuo, duklak2, tizi3. () (méně) (více)

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Ve filmu byla tentokrát použita sjezdovka Javor. (M.B)
  • V mezidobí pětadvaceti od natočení původního snímku Sněženky a Machři (1982) pracoval Jan Antonín Duchoslav například jako rekvizitář, posunovač, podnikatel s vycpávkami ramen nebo instruktor lyžování. Václav Kopta byl členem Semaforu, působil jako klavírista v řadě souborů nebo psal hudební texty. Největší kariéru v showbyznysu tak udělal herec a komik Michal Suchánek. (Olík)
  • Původně se pro jednu z epizodních rolí plánovala účast Karla Smyczka. Z časových, organizačních a zdravotních důvodů z toho však sešlo. (hippyman)

Reklama

Reklama