Reklama

Reklama

Jatka

(festivalový název)
Pákistán / Velká Británie, 2007, 78 min

Obsahy(1)

První pakistánský film tzv. "gore". Pět mladých Pakistánců ve studentském věku vyráží na výpravu do neznámých míst, aby viděli nejznámější pakistánskou hudební skupinu. Bohužel tento výlet se změní v noční můru a návrat domů už nebude tak lehký. (LIVINGDEAD)

Recenze (28)

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Pakistánský horror, klobouk dolů... za chvíli bude točit horrory i Etiopie a Somálsko! Jen ta Česká republika bude pořád zaostalá! Ve světě letí sci-fi, horrory, katastrofické a akční filmy a pouze Češi se zastavili v čase a točí pořád ty stejné sračky! Zibahkhana byl jistě zajímavý film. A bylo to takové zvláštní, koukat na horror v arabštině (přesněji v jazyce Urdu) s líbivou orientální hudbou. Na první horror to opravdu ujde. Po obsahové stránce nemám namítky. Trošku to vázne amatérskými herci..... Ale jinak, lepší průměr a hlavně opět něco nového :-) No a mé TITULKY :-) zde : http://www.titulky.com/Zibahkhana-110648.htm ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Kdo by to do těch Pakistánců řekl, že dokážou natočit tak fajn horrorovou chuťovku... Nejlépe by se to dalo popsat jako klasický slasher, co potkal zombie horror a to celé se odehrává v dostatečně exotickým prostředí, aby to člověka bavilo i v slabších chvilkách. Atmosféra postupně kvalitně houstne, třeba scénka u obchodu s čajem má dobrý grády, chvilka s útokem zombies a následným pojídáním vnitřností taky potěší svojí přímočarostí a navíc to autoří zbytečně neroztahují, takže se člověk nenudí. Z mý strany teda spokojenost. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Horor, na kterém je opravdu zajímavá pouze země původu. Jinak je to jen klasický slasher říznutý pár zombíkama a ochucený několika krvavějšími scénami (ale žádný gorefest se nekoná). Nejedná se o žádnou intelektuální zábavu, takže absence českých (nebo anglických) titulek zážitek z filmu nijak neohrožuje. Takže pokud máte chuť spatřit šíleného araba v zakrvácené burce, kterak honí po lese pákistánské teenagery a máchá přitom kolem sebe železnou koulí, směle do toho. ... Vida, titulky už jsou, možná tomu někdy dám druhou šanci. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(FESTIVAL OTRLÉHO DIVÁKA 2010) ZIBAHKHANA (HELL´S GROUND) je nálepkováno jako "první pakistánský gore" či "první pakistánský slasher", ale nepřijde mi vhodné snímku přisuzovat jeden konkrétní subžánr či poetiku, protože míchá hned několik žánrů dohromady, přičemž mnoho scén je inscenováno prvotřídně, a nápaditě vstřebává spoustu stylistických postupů (komiksové vsuvky ozvláštňující digitálně exploatační vzezření). Že tady nejde o zhnusení či vystrašení diváka, je dáno najevo hned v jedné z úvodních scén, kdy se jedna z postav dívá na údajně první pakistánský horror, stokerovskou adaptaci Draculy ZINDA LAASH, aby se pak hlavní skupinka mladistvých s představitelem titulní role setkala. O co tedy jde? O přehlídku postupů či přímo ikonických scén ze západních vzorů mnoha horrorových subžánrů, zasazených do pakistánského prostředí, v rámci kterého je možné nesčetné množství západních kanonických snímků (sub)žánrů pojmout v uctivě-parodicky-napodobitelském duchu domácího pokladu - ZINDA LAASH. Od toho se odvíjí stylizace hereckých výkonů a ostatní specifika (lokalita, hudba...). Nadprůměrné hodnocení pak zajišťuje sociálně-kritické "postřehy" filmu, které se na rozdíl od odkazovaných (NOC OŽIVLÝCH MRTVOL, TEXASKÝ MASAKR MOTOROVU PILOU, HORY MAJÍ OČI - vše originály) nenesou v politické, nýbrž ryze společensko-ekonomické rovině, a tak dělají ze ZIBAHKHANA něco víc než jenom zatraceně stylovou nápodobu pro žánrového fanouška či sběratele campů. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

co byste tak čekali od filmu, kombinujícího subžánry hororu jako je slasher a zombie film s exploatation, přesněji hixploatation, který se silně inspiruje Texaským masakrem motorovou pilou, zahrnuje intertextové odkazy na lollywoodské klasiky, vytrhává různé tradiční prvky z cizích kinematografií, přičemž většinou to bývají průhledná schémata až klišé, jako je například fenomén tzv. poslední dívky, a vše toto vkládá do pákistánkého prostředí? nad to se film poněkud křečovitě snaží i o reflexi onoho prostředí, čímž myslím prostředí fyzické (zanedbaný pákistánský venkov) i prostředí společenské (mikrokosmos různých přístupů k životním podmínkám země nabízí skupina postav filmu, přátel cestujících na koncert, tedy tatáž rozehra, kterou důvěrně známe například už z Texaského masakru a z Domu voskových figurín, pokud mě pamět neklame, etc.). toxickými odpady otrávené životní prostředí zapříčiňuje epidemii zombies a k bezpočtu nepatřičných prvků výjimečně komplexního filmu přidává navíc ještě environmentalistický apel. gore efektů bylo na můj vkus pomálu a chtěné i nechtěné zábavy taktéž. před nudou mě nakonec chránilo jen napětí mezi vážností a odlehčující nadsázkou, protože hranici mezi nimi zde bylo obzvláště nesnadné vystopovat. to by nebylo nic až tak mimořádného. v mnoha filmech toho či onoho ze zastoupených žánrů jsou obě nálady tlačeny proti sobě navzájem a prostupují se. krásným příkladem jsou filmy Roba Zombieho, Dům tisíce mrtvol a pokračování Vyvrženci pekla, které mám osobně velmi rád právě kvůli Zombieho hrátkám s žánry. přirozeně, výsledným efektem je makabrózní atmosféra komického zhnusení, či naopak odpudivého komična, jak jen chcete. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Mezi 7. a 8. minutou je vidět, že jeden z hlavních hrdinů má v pokoji vyvěšený plakát filmu Maniak (1980). (BlackHood)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno