Reklama

Reklama

Ohňostroj marnosti

  • USA The Bonfire of the Vanities (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Spořádaný byznysmen z Wall Street a „vládce všehomíra“ Sherman McCoy (T. Hanks) spolu se svojí milenkou Marií (M. Griffithová) omylem v newyorském Bronxu porazí autem jednoho z dvojice černochů, kteří je chtěli okrást. Sherman s Marií však z místa ujíždí a na policii nic nehlásí. Chlapec se dostává do nemocnice a poté upadá do kómatu. V tu chvíli začíná hledání onoho neznámého bělocha, co mu to způsobil a začíná hysterie. Mnoho lidí se chopí příležitosti a z tohoto „honu na lišku“ se snaží získat maximum – novináři mají senzaci, černošský reverend burcuje davy a vyvolává protesty, židovský starosta se kvůli blížícím se volbám musí zavděčit černošským voličům a neúspěšný a na alkoholu závislý novinář Peter Fallow (B. Willis) má snad poslední šanci, jak najít ztracenou novinářskou čest. Mezitím se však Shermanovi začíná zcela hroutit jeho svět… Podle stejnojmenného románu Toma Wolfea natočil v roce 1990 americký režisér Brian De Palma film Ohňostroj marnosti, v němž až parodicky vykresluje Ameriku velkých úspěchů, za které leckdo zaprodá duši. Ukazuje odvrácenou stranu slávy, bohatství a moci „těch nahoře“. Řemeslné mistrovství režiséra De Palmy a kameramana Vilmose Zsigmonda doplňuje hvězdné herecké obsazení. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Satira z "velkého světa" v níž se překvapivě lépe po herecké stránce prezentuje Bruce Willis, než Tom Henks. Zřejmě je to rozpoluplným scénářem, u kterého jako by tvůrci nevěděli do jakého žánru mají film usadit. Viděno před lety - tenkrát byl dojem pozitivnější, nyní přece jen trochu zklamání. I tak jde o koukatelnou záležitost, která nenudí, ale snadno se na ni zapomene. Za mne 60%. ()

Zodd 

všechny recenze uživatele

Prostě mi to nedalo a musel jsem si sehnat film, kde se o hlavní dějové linie dělí Tom Hanks a Bruce Willis a spojuje je Morgan Freeman. Satira, která už v dobu vzniku urazí mávnutím ruky miliony lidí (natož dneska) a nešetří absolutně nikoho, ale suma sumárum jde o bořič mýtu o spravedlnosti soudnictví a žurnalistiky. Na druhou stranu děj je vlastně prostinký a rozuzlení až schématické, kvůli čemuž film působí nezvykle velkohubě a proč si tolik vylámal zuby, zejména pokud jde o tržby. Nemůžu ovšem říct, že bych s filmem nějak ztratil čas, i když většina asi bude ráda, když zůstane v propadlišti dějin. ()

Reklama

keoma26 

všechny recenze uživatele

film obsahuje snad všechny stylistické fetiše DePalmovy režije, několikaminutová nepřerušená úvodní scéna, rozdělený obraz, otáčení kamery kolem své osy při setkání dvou postav, používání transflokátorů apod. To vše je ale netradičně ve službách politické satiry, která pusobí vůči těmto prvkům naprosto antistaticky, takže ruší jejich výsledný efekt a film nenapravidelně tříští na formální a obsahovou rovinu, je to jak když sledujeme dva filmy za sebou a ne v jednom, a tím pádem se nám subjektivně zdá dvakrát tak delší, než ve skutečnosti je... ()

sir-dave odpad!

všechny recenze uživatele

Míváte někdy ten pocit, že sledujete celý film a po skončení na něho do několika minut zapomenete? U Ohňostroje marnosti nastal můj případ... Hodnocení to tady nemá veliké, jenže od režiséra Mission: Impossible, Hanske, Willise, Freemana, Griffith jsem čekal podstatně více. Z utahaných 120 minut mě zaujalo pouze několik minut. Média jsou prevíti.. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Závěrečný proslov Morgana Freemana to celé vystihuje. Zkrátka pravdivá satira. Ten hunbuk kolem případu mi připomněl nedávný incident, kdy no nový rok důchodce zastřelil cikána, který měl prý po půlnoci namířeno k babičce a vůbec se ho nepokoušel okrást. Pravda nebo fikce. Každý ví jak to bylo, ale veřejně si říci nesmí. Jako všude. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (24)

  • Obálka knihy Petra Fallowa (Bruce Willis) na konci je založená na originálnom dizajne pevnej väzby románu Toma Wolfa "Ohňostroj márnosti". (m.a.t.o.)
  • Film sa oficiálne začal natáčať v piatok 13. apríla 1990. Mnohí mali pocit, že natáčanie v ten deň len pridalo na smole, ktorá film sprevádzala od natáčania až do uvedenia v kinách. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama