Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Film má podle mne stejnou chybu jako předloha samotná od J.G. Ballarda. Pokud by High-Rise zůstal krátkou povídkou, poté by to byl vynikající schéma nad absolutním kolapsem společnosti. Nicméně z toho byl román natažený o sto stran, tak jako film o dobou hodinu. Obsazení bylo sice skvělé, ale například Luke Evans mi do role Wildera vůbec neseděl. Celý děj postavený na této předloze zkrátka neměl zcela na čem stavět a scény tak byly prázdné a stejně jako kniha v druhé půli - dosti nudné. Pro mne velké zklamání. ()
Rozklad konzumní společnosti, kde jediná věc, co nikdy nedojde jsou cigarety. Wheatley ale nedokázal pořádně prodat zlom, kdy dojde k tomu, že lidé přestanou chodit do práce a začnou si budovat vlastní ekosystém uvnitř věžáku. Takže to působí v první chvíli značně nepochopitelně a zmatečně. Nicméně High Rise po roce 2020 dostává možná ještě naléhavější rozměr, než tomu bylo v 2015. Slušná hudba úzkosti. ()
nečekej přívětivou naraci, nečekej nepředvídatelný vyvrcholení. to, jak celá tahle vizuálně předimenzovaná kritika společnosti dopadne, se stejně dozvídáme hned na začátku a jiný konec než totální destrukce všeho snad ani nepřipadá v úvahu. elektřina vypadává, na střeše mrakodrapu si cválá kůň, žerou se psi. dystopia at it's best. ()
Retro-futuristický mrakodrap jako neřízený, izolovaný mikrokosmos / organismus jasně představoval alegorii lidské společnosti, s třídní hierarchií svérázných figurek rozloženou podle pater. Interesantně načatá a nápaditě natočená "surrealita" se nepřekvapivě zvrhla do totální apokalyptické anarchie, která by mne zpětně snad i bavila, kdyby bolestně nepostrádala pointu dodávající smysl. ()
Kill List se mi nelíbil, ale měl alespoň nějakou atmosféru. Tohle chce být jakousi vizí post-kapitalistické společnosti, ale ta vize je jak od nějakého gymnazisty. Wheatley pokračuje ve svých těžkopádných, pro mě nepříjemných a strašně otravných filmech, které jsou o ničem takovým tím blbým způsobem. Po skončení mě vždycky napadne proč by to vůbec někdo chtěl točit, že to musela být strašná nuda už tvořit. Někomu tyhle hloupoučké in-depth vize mohou vyhovovat, ale mě vyloženě otravují svou existencí. Party v renesančních kostýmech jako symbol zkažené society? Paní přijede na koni a 'Which one of you guys will fuck me up the arse?' Přesně vím, o co se snažil, ale přesně vím, že to zůstalo u studentského pokusu. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Jedným z adeptov na režiséra filmu bol aj Vincenzo Natali. (beso74)
- Producent Jeremy Thomas se pokoušel o zfilmování již v 70. letech. Projekt obnovil v roce 2000, ale ani tehdy nebyl jeho pokus úspěšný. V roce 2013 se o novelu začal zajímat režisér Ben Wheatley a právě až spolupráce Thomase a Wheatleyho vedla ke vzniku filmu. (Pria)
- Tom Hiddleston trávil přípravy na natáčení role lékaře Roberta Lainga v přítomnosti forenzního patologa. (Pria)
Reklama