Reklama

Reklama

Venkovský učitel

Trailer

Obsahy(1)

Mladý muž z Prahy přestupuje na malou vesnickou školu jako učitel. Rozhodl se utéct od všech svých bezvýchodných vztahů do prostředí, kde snad bude moci najít sebe a další životní cestu. Postupně se sblíží s okolím, především s rozvedenou farmářkou a jejím dospívajícím synem. Lidské vztahy jsou ale komplikované, zvláště ve filmech Bohdana Slámy. Učitel totiž miluje syna, jehož matka je zamilovaná do něj, a syn miluje dívku, která mu uteče... V tomto filmu se zkrátka lásky míjejí, žádná z nich nedosáhne naplnění, ale podstatná je bolest jejich duše, kterou tu režisér nepateticky a přesto s pochopením a dojímavě zachytil, a hledání východiska ve vzájemném odpuštění. Vyrovnat se s odlišností je komplikovaný proces... Pavel Liška v titulní roli dokázal vymodelovat emoce muže, který se zmítá v uzamčeném kruhu své duše, svého údělu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (665)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

VENKOVSKÝ UČITEL je nikoliv český, ale evropský projekt, jehož stylistická figura je formálně opodstatnitelná. Práce s více plány najednou, přesné rozmístění v mizanscéně, co scéna, to jeden záběr či vnitrozáběrová montáž, diegetická hudba přecházející plynule do adiegetické a zase zpátky, práce se (hereckými) šaržemi a pomalým plynutím snímku, založeném na výpovědní hodnotě obrazu a hudbě jako fokalizujícím prvku._____ Bohdan Sláma filmařsky dospěl a našel svůj styl, metaforické či metonymické banality jsou opodstatnitelné vzhledem k užitým formálním prvkům, v první čtvrtině stylistická figura založená na násilném a neplynulém střihu se ukáže jako jazykově promyšlená, vyjadřující pohyb postav v příběhu. Pavel Liška, zbaven své šarže, se až moc soustřeďuje na učitelovskou dikci, věrohodnější je v mlčenlivých scénách. Zuzana Bydžovská po GYMPLU pokračuje ve své odyssey matky s problematickým výrostkem, škála poloh v jedné scéně (jednom záběru) je odzbrojující. Marek Diviš slouží filmu a neexhibuje, Godárova hudba doplňuje obrazovou složku. Zbavit se nadbytečných explikací a tendenčnosti v analogii učitel=režisér a žák=divák, je to za 100%. Ale Sláma si je vědom svých chyb, takže se může zlepšovat._____ P.S. to Rob Roy: Ne že tam je míň než 200 střihů, on je tam méně než 100 střihů - přesně 81! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Náhoda je matka všech proměn…. Emociálně silný příběh o vztazích, vztahu, možném vztahu, nemožném vztahu. V romantických filmech to prostě tak je. Ovšem nedokážu se přenést přes fakt, že i ti 4% můžou mít své romantické vztahy. No a když se stane, že ..…no to je hnus!! Tolik k ději. Omlouvám se, ale již předem jsem k filmu přistupoval skepticky. URČITĚ to není špatný film a obdivuji P.Lišku, že do této role ,,šel“. Obdivuji i Z.Bydžovskou. Ale tohle není téma pro mne. A marně přemýšlím, jestli by to byla hrůza, kdybychom byli všichni stejní… Film pro všechny jenž netrpí předsudky a dokáží si tak vychutnat filmové řemeslo. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Venkovský učitel představuje jeden z nejlepších českých filmů poslední doby, je to zatím nejvyzrálejší snímek talentovaného Bohdana Slámy. Najdou se tam všechny znaky typické pro Slámovu tvorbu, tzn. fascinace venkovem, životem outsiderů, kterým režisér drží palce, zaměřením na sociální a vztahové problémy. Velmi dobře zahrané, Pavel Liška se vymanil z kategorie sympatických troubů a pošuků, když si zahrál intelektuála a použil k tomu velmi střídmých hereckých prostředků. Je to film o lásce, o toleranci a ideálech. Celkový dojem: 80 %. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Při promítání jsem seděla v kině jen já a moje kamarádka, přesto tenhle film převyšuje svou kvalitou snad všechny, které Cinema City ten týden promítalo. Na české poměry je to něco nevídaného, nazvala bych to takovým malým zázrakem. Je to jen spousta poměrně obyčejných dialogů postavených na zápletce homosexuálního učitele, přesto podaných s tak citlivou režií, že bych se Bohdana Slámu nebála přirovnat třeba k Ridleymu Scottovi. A co teprve ty herecké výkony, lepší roli jsem snad v podání Zuzany Bydžovské ještě neviděla, Pavel Liška pro mě konečně přestal být "idiotem" a Ladislav Šedivý přeskočil v autentičnosti Vojtu Kotka o několik příček. Více podobných filmů! ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Asi jsem po Štěstí čekal moc. Ono to vlastně do půlky bylo dobré velice - ale po "postelové" scéně, kterážto je podle mě vrcholem filmu, se příběh jaksi rozmělní, zploští a znevěrohodní. Jednozáběrovky občas fungují, občas člověka sere, že je ksicht, na který by se chtěl zrovna podívat (protože mluví), v neostrosti. A taky jakoby si film nemohl pořád vybrat, jestli je vážný nebo trochu nadsazený. Nevim. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (16)

  • Jarní část filmu se natáčela od poloviny června do konce července 2007 v jižních Čechách (např. v okolí rybníku Pančár). Podzimní pak především v Praze a částečně i v Německu. Právě v Německu se mimo jiné natáčelo například i na jednom z největších vlakových nádraží v Evropě. (DaViD´82)
  • Téma homosexuality se ukázalo být při oslovování producentů a koproducentů lehce ošidným, ovšem z jiných důvodů, než by tehdy mnoho lidí možná předpokládalo. Režisér Bohdan Sláma: "Naši producenti měli strach, abychom homosexualitu neukazovali ve špatném světle. Kdysi dělali film Šeptej, v němž je postava homosexuála povrchní a nesympatická, a cítili jistý dluh vůči tomuto tématu, proto se strašně báli, aby tenhle film neublížil. První reakce německých koproducentů pak byla zase taková, že na Západě homosexualita už dávno není žádné tabu, tudíž že to nebude nikoho zajímat. Musel jsem jim spolu s producenty vysvětlovat, že Venkovský učitel není o homosexualitě, ale o lásce tří lidí, z nichž jeden je shodou okolností homosexuál. Vesnický učitel není o vyrovnávání se se svojí sexuální orientací, je to film o hledání lásky, což se týká úplně každýho, film je proto úplně stejně homosexuální, jako heterosexuální." (NIRO)
  • K velmi dlouhým, někdy až čtyřminutovým záběrům, režisér Bohdan Sláma řekl: "Pro mě je to přirozený způsob snímání. Podle mě umožňuje nakumulovat emoční energii celý situace do maximální míry. I herci jsou nuceni v tom dlouhým čase kontinuálně vystavět emoci a mně to přijde vlastně přirozený. Není to nějaké touze ohromovat délkou záběru, je to o tom, že nemám rád střihy, obzvlášť na cinemascopu. Každý střih mě na širokoúhlém plátně vyruší, ani protipohledy tu až na pár výjimek nefungují." (NIRO)

Související novinky

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Reklama

Reklama