Režie:
Pierre MorelKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Liam Neeson, Maggie Grace, Leland Orser, Jon Gries, David Warshofsky, Holly Valance, Katie Cassidy, Xander Berkeley, Olivier Rabourdin, Gérard Watkins (více)Obsahy(3)
Bývalý špión Bryan (Liam Neeson) povolí své sedmnáctileté dceři Kim (Maggie Grace) výlet do Paříže pouze pod podmínkou, že se mu bude pravidelně hlásit. Při jednom takovém telefonátu se ale stává svědkem jejího únosu. Nečeká na nic a vezme spravedlnost do vlastních rukou... (Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 390)
Fakt zajimavy, na prvni pohled becko jak svine ze stokrat omletym pribehem, ale ve vysledku paradni akcni thriller. Zacatek sice jeste nic moc, musi se pretrpet ukazovani rodinny situace a dobrackyho fotrika Neesona, na kteryho je kazdej osklivej. Jenze kdyz nekdy po pulhodince unesou dcerusku, Neeson se nasere, popadne zbrane a celou hodinu pronasleduje, vyslycha, muci, mlati a zabiji. Je to drsny, je to svizny, je to realisticky a hlavne napinavy a Neeson je v roli naprosto dokonalej. Slabsich, ale precejen 5*. ()
"Není čas si měřit pinďoury." Ale právě naopak, teď ten správný čas nastal. Bryanovi totiž unesli dceru a dobrovolně mu ji nevrátili, takže se mohou na vlastní oči, uši, krky, lokty i kolena přesvědčit o tom, že majitelem největšího pinďoura je právě Bryan. A jelikož nejsem závistivý, tak mi ta sada speciálních dovedností připadá velmi zábavná, a pokud někdo unese mé dítě, tak se dozví, že znám někoho, kdo zná někoho, kdo tvrdí, že jednou viděl někoho, kdo se nápadně podobal Bryanovi. A s takovými známostmi bude potomek doma dřív, než stačím vyslovit obligátní: Zabiju tě, až umřeš, borůvkovej koláči. ()
Pribehom jednoduche ako zakladna nasobilka, obsahom obludne rovnako ako skutocna realita a zanrovo udernejsie ako one inch punch od Bruce Leeho. Pokludny uvod je sice mozno trocha natahovany, ovsem od momentu, kedy otecko Liam Neeson vysvetli unoscom svojej dcery priamo do telefonu ako im spravi v nasledujucich hodinach zo zivota peklo, prepina film do takmer nonstop akcneho, bojoveho modu a nechava tak spomenut na to najlepsie, co ponukla europska (hlavne francuzska) akcna vlna 80´s s nekompromisnymi hrdinami na strane prava a spravodlivosti. Neeson zvlada bojove techniky na jednotku a Parizom si razi cestu za svojou unesenou dcerou s vytrvalostou buldoga a prieraznostou protitankovej strely. V ramci zanru velmi, velmi dobre. ()
Ukrutnej akční nářez! Tohle jsem fakt potřeboval, po dlouhé době akční thriller s oldschoolovým tématem a moderním zpracováním, které mi vyjímečně nevadilo. Vím, že Neeson není žádnej martial arts mistr a střihy byly udělaný naprosto v pohodě. Ale hlavní je prostě děj a to, jakým způsobem jeho hlavní postava vymete s grázlama, kteří si dovolili unést jeho dceru. Rychlej, dynamickej, vynalézavej, krutej a chladnej taťka, kterej si absolutně nebere servítky a jde za svým cílem jak loveckej ohař, vystřílí, vymlátí, zláme, nakope a umučí všechny, kdo se mu postaví do cesty. Opravdu nářez, nevím, co mi nedovoluje nedát plný počet ... Možná prostředí ve kterým se film odehrává, možná absence krve (toho jsem si všiml až v třetí třetině filmu - film je brutální, ale krev zde neteče). Těžko říct. Každopádně všem milovníkům akčích filmů doporučuju. Je to něco mezi nejlepšíma Seagolavkama a Bournem. ()
Naivně paranoidní film... Režisér pracoval především s xenofobními předsudky, zlí Albánci a Arabové jsou tak plakátově zjednodušení a americký tatík tak ryze americky správný, že jsem ve výsledku fandil Albáncům a Arabům, aby už ho konečně někdo ,,sejmul". Bohužel se tak nestalo, neboť od začátku je víceméně jasné, jak to všechno dopadne. Jen mi nejde na rozum oněch 86%, takhle nadhodnocený film se vidí opravdu jen málokdy. Tak jen pro pořádek, Liam Neeson se měl pomstít hlavně scenáristovi, neboť on byl mnohem horší než Albánci a Arabové dohromady... ()
Galerie (41)
Zajímavosti (41)
- Kim Mills (Maggie Grace) má ve svém pokoji pověšenou reprodukci obrazu Clauda Moneta z cyklu „Dáma se slunečníkem“. (džanik)
- Kim Mills (Maggie Grace) a popová hvězdička Sheerah (Holly Valance) dělí ve filmu deset let. Ve skutečnosti je Holly starší o pouhé čtyři měsíce. (Džany)
- Pod projektem je producentsky podepsán Luc Besson, který již produkoval filmy jako Taxi (1998) a jeho další tři pokračování, Leon (1994) nebo Říkejte mi Kubrick (2005). Na 96 hodinách se spolupodílel rovněž na scénáři. (Krouťák)
Reklama