Reklama

Reklama

Life on Mars

(seriál)
Krimi / Drama / Mysteriózní
Velká Británie, (2006–2007), 16 h (Minutáž: 60 min)

Hudba:

Edmund Butt

Hrají:

John Simm, Philip Glenister, Liz White, Dean Andrews, Joanne Froggatt, Archie Panjabi, Lee Ingleby, Stephanie Jacobsen, William Matheson, Kevin McNally (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Obsahy(1)

DCI Sam Tyler (John Simm) je schopný manchesterský kriminalista. Při pronásledování podezřelého se dostane do těžké dopravní nehody a upadne do bezvědomí. Tyler se probírá zmatený, s nejasnými vzpomínkami a s hrůzou zjišťuje, že se nachází v roce 1973. Už není DCI, ale pouze inspektor, a zrovna byl přeložen na jiné manchesterské policejní oddělení. Zde se potkává s další ústřední postavou seriálu, svým šéfem, DCI Genem Huntem (Philip Glenister). Hunt neboli "Guv" je typem drsného pouličního policajta, tedy přesným opakem "moderního" Sama Tylera. Sam netuší, proč se ocitl v 70. letech. Je snad v komatu a žije v nějakém zvláštním snu? Nebo cestoval časem do minulosti? Bude na to muset přijít, jinak se nedokáže vrátit zpět. Ale o čem LIFE ON MARS doopravdy je? Je o prolnutí současnosti a minulosti. Na jedné straně Sam Tyler, policista 21. století, znalý moderních vyšetřovacích postupů. Na druhé Gene Hunter, starý dobrý pouliční polda, který z vás klidně vymlátí duši, aby dostal svou odpověď. Současnost i minulost v kvalitní krimi s mírným nádechem tajemna, to je LIFE ON MARS. Zatím byly natočeny dvě série po osmi epizodách. LOM je také vítězem BAFTY a několika mezinárodních cen. (Sowa)

(více)

Recenze (121)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem poznal originál Života pod hlavou. Stylovka s typicky britským přízvukem a charaktery, které jsou tak ambivalentní, jak jen u policie mohou být. Škoda, stejně jako u české mutace, že poslední díl druhé řady je zbytečně hektický, chtělo to více času. Co se naopak od české verze liší, je hrdinův postoj k jeho druhému životu. Zíral jsem. 90%. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Párkrát mě napadlo, co by se stalo, kdy k nám do současnosti propadli nějakou dírou v čase husiti. Co by říkali na své potomky, jak by se k nám chovali a jak zase my k nim? Myslím, že by to byla jedna velká mela. ____ Autoři seriálu do takových extrémů nešli, hrdinu přesunuli jen zhruba o 40 let zpátky, přesto je to, jako by se ocitnul v jiném světě. Na jednu stranu je všechno jednodušší: kouří se všude, chlastá se v práci, není nutné čekat na soudní povolení k prohlídce nebo zatčení. Na druhou stranu je všechno podřízené bílému muži v mocenském postavení, zde policistům. Ostatní nemají moc práva k odvolání: ženy, černoši, Irové, násilí je běžnou součástí života. Ta doba byla jiná, zejména proto, že nikoho moc nenapadlo, že všichni by měli mít stejná práva. Podívat se do těch časů? Jistě. Zůstat v nich? Ani náhodou! _____ Seriál mi připadal nostalgický právě touhou po tom, aby muži zase mohli být pravými muži. Těmi, kteří jsou macho a rozhodují. Jakoby takoví mohli být jen v nerovných podmínkách, které jim dávají všemožné výhody. A dneska už jim to proto moc nejde. _____ Seriál nabízí výborný nápad, který umožňuje rozehrát přemýšlivé i humorné momenty, solidní detektivní příběhy – často související s dobou, protože dnes už by se takové věci z různých důvodů neděly (zato se dějí jiné) – jsou to takové retrozločiny. A taky sledujeme zrání hlavního hrdiny, kterého skvěle zahrál John Simm. Z nudného ouřady se postupně vyloupne tvrďák, kterému u žen pomáhá, že má přece jenom lepší výchovu z moderní doby než jeho dost buranští kolegové. I když přiznávám, že pro jeho obhroublého přímočarého šéfa, taky skvěle zahraná role Phlilipem Glenisterem, jsem měla jistou zvrácenou slabost. ()

Reklama

Klenotka 

všechny recenze uživatele

Nikdy v životě se mi u žádného seriálu nestalo, abych po konci posledního dílu zůstala koukat na obrazovku s otevřenou pusou a deset minut přemýšlela, co se vlastně stalo. Nepopsatelně geniální seriál, se skvělými herci a výborným soundtrackem. John Simm a Philip Glenister si se svým úplně odlišným stylem herectví perfektně sednou, a dobře se doplňují. Hudba ze 70. let, přesně vybraná pro různé situace a epizody, a s písní Life on Mars prolínající se celým seriálem, která se nedá dostat z hlavy ani dny po dokoukání posledního dílu. Nemluvě o tom, že při opakovaném shlédnutí se dají objevit paralely mezi prvním a posledním dílem, či najít další detaily a odkazy. Dokonalé P.S. - Americký remake je zlo. ()

RumbleFish 

všechny recenze uživatele

Mám rád i současnou Anglii, ale probudit se jednoho rána v Manchesteru v roce 1973... To by byl sen! Skvělý seriál s atmosférou "Good old England", výborným humorem, hláškami, politickou i genderovou nekorektností a mnoha large Schotch... Pod veškerým cool povrchem je však i silný příběh a vyobrazení těch pravých hodnot. Pointa je pro mě v tomto případě až sekundární. Za doprovodu skělého soundtracku (Bowie, Pulp, The Who, Pink Floyd...) si každý nezaprděnec tento seriál musí užít... A teď mě omluvte, it's beer o'clock ;-) ()

Molir 

všechny recenze uživatele

Mnam mlask, Britove proste umi, drsna serialove-policejni 70. leta videna optikou dneska, se silnym (jak uz to v britskych vecech byva, nicmene funguje to, neni z toho kazani jako v americkych zalezitostech) socialnim podtextem, proste radost se divat... a k tomu pro labuzniky uzasna slangova "severska" anglictina :-)) [ktera toho pro atmosferu dela hodne, bez ni by to sice taky slo, ale rozhodne by to nebylo to prave orechove] ....... videl jsem preair US verze a hoooodne slabe a hodne velke zklamani :( snad s tim zvladnout neco udelat, i kdyz to by to asi museli pretocit ()

Galerie (71)

Zajímavosti (8)

  • John Simm v jedné z epizod řekne, že si řekl Doktorovi Who o pomoc a ten mu předepsal nějaké léky. V 70. letech byl Doctor Who (1963) velmi populární seriál a John Simm si v nových dílech Doktora (David Tennant) zahrál Mastera, hlavního Doktorova soupeře. (ČSFD)
  • Postava Sama Tylera (John Simm) byla pojmenová podle Rose Tyler (Billie Piper), která byla společnicí desáté reinkarnace Doktora ze seriálu Doctor Who (od r. 1963). V americké verzi je Rose Tyler matkou hlavní postavy. (Shakaar)
  • Ve 2. minutě slyšíme v pozadí skladbu „Live and Let Die“ od Paula McCartneyho a jeho kapely Wings z roku 1973, kterou v roce 1991 předělala americká rocková kapela Guns N' Roses. (Trajektt)

Reklama

Reklama