Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agent tajné americké služby, která se zabývá unášením a výzkumem dětí s výjimečnými psychickými schopnostmi, Ben Childress, unáší syna Robina svému bývalému kolegovi ze CIA Peterovi Sandzovi a při tomto únosu málem Petera zabije. Peterovou jedinou možností k nalezení syna je spojit se s ním pomocí mladé dívky Gillian Bellaver, která je obdařená stejnými schopnostmi jako Robin. Peter a Gillian spojují své síly, aby dostali Robina co nejdříve ze zajetí. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

De Palmova tvorba z druhej polovice 70. rokov mi je veľmi sympatická, Brian sa vtedy totiž dosť zaoberal mysterióznymi záležitosťami a paranormálnymi ľudkými schopnosťami, čo sú pre mňa osobne témy nanajvýš interesantné. Takýmto filmom je aj Zúrivosť z roku 1978, ktorý ukazuje, že Cronenbergov o tri roky mladší Scanners nebol až tak osobitý, ako by sa na prvý pohľad možno mohlo zdať. De Palma má v The Fury navyše k dispozícii Kirka Douglasa a to bol oldschoolový herec par excellence. ()

Petulka88 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná blbost. Dokud se děj točí okolo Kirka Douglase, který se vydává po stopách svého uneseného syna, je to sice béčko, ale je to docela zábava, místy i sranda. Jenže bohužel asi po půlhodince se veškerá pozornost obrací k telepatce Gillian. V tu chvíli se z nadějného béčka stane zdlouhavá, nudná a hlavně stupidní sračka. I když i pak je film vtipný, jenže asi ne tak jak tvůrci zamýšleli. Vydržet u tohoto nesmyslu až do nablblého finále mě stálo opravdu hodně sil. Je jen těžko uvěřitelné, že tuhle kokotinu natočil Brian De Palma a na hlavní roli kývnul Kirk Douglas... ()

Reklama

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Jsem zřejmě jediný ateista, který může doložit existenci pekla, tedy minimálně toho diváckého. Pokud existuje i to všeobecné, je mi jasné, co se v něm děje. Nepřetržitě se musíte dívat na Zuřivost a Muže v kamiónu. Nějaká vyhřívaná lůžka pana Záhoře jsou proti tomu selanka. S hrůzou vzpomínám na Mechanický pomeranč a představuji si, jak je v něm promítáno toto. Klávesnice mi při spojení Zuřivost a film vyhlašuje stávku. Nedivím se jí, byla u toho, když jsem se snažila nevěřícně kroutit hlavou nad, čím vším je možné ublížit filmovému pásu. Pokud jsem někdy jen naznačila, že pánové Stern, Peterson a Berk poněkud přestřelili u filmu Target, hluboce se jim omlouvám. Navíc ty drobné nelogičnosti překryl svým umem Penn, De Palma svým neumem zvýraznil naprostou stupiditu scénáře, jeho totální vyprázdněnost a až fascinující nemohoucnost. Peter je typický agent americké agentury, neprůstřelný, neviditelný, dokonalý, geniální, svaly místo mozku a místo svalů mozek. Ti zlí si zakonspirují, použijí paranormální jevy i telepaty na každém rohu, ale stejně nemají proti Peterovi šanci. Na to je jich příliš málo, asi jen tisícovka. Celou dobu jsem čekala, kdy přistane ufo, vyskočí nějaký rozkošný mimozemšťan a Peter ho zmasakruje. Nebo sváže, což patří k jeho oblíbeným brutálním kouskům, které předvádí před senilními fanynkami. De Palma vše korunuje svou pošetilou představou o tom, jak má vypadat automobilová honička natáčená v sedmdesátých letech, u něj mě ta stupidní zadní projekce už ani nepřekvapila. Pravda ovšem je, že k tomu béčkovému, tedy spíše céčkovému scénáři se to snad i hodí. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

70. roky priali thrillerom s nadprirodzenými motívmi. S kľudom môžem ZÚRIVOSŤ označiť za jeden z najvydarenejších onej dekády. De Palma vynikajúco natočil priemerný príbeh s niekoľkými perfektnými scénami ( záver, spomalene snímaná pasáž Gillianinho úteku z kliniky ) zdatne doprevádzaný klasickým a klasicky výborným Williamsovým hudobným doprovodom. Nech sa páči. ()

drankeryth 

všechny recenze uživatele

Stary kultovy film, kde si aj zahral Kirk Douglas, ale nie zas vo velkej miere, skor v takej vedlajsej ulohe. V pohodovom tempe plynuci dej filmu vam utecie ako voda. Film sa mi dejom podobal na film Scanners, ale tento je starsi film, takze mozno reziser Scanners sa aj inspiroval tymto starsim filmom, kde tiez ucinkuju ludia s telepatickymi schopnostami. Koniec filmu ma dost prekvapil, pretoze v tejto zaverecnej casti filmu sa aj preukazal taky mensi prvok zo zanru najdesivejsieho spomedzi inych zanrov filmu. Celkom navnadena strasidelna atmosfera bola v tmavej miestnosti, kde sa nad zemou vznasal vzdy mrzuty Robin. Na uplny koniec filmu sa aj do filmu vtesnal gore zaber, ked hlavny zloduch explodoval od ucinkov telepatickych schopnosti. To som vobec necakal, ze to daju do tohoto filmu, pretoze dej filmu sa skor niesol v takom thrilleri a nie hororu. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (5)

  • Hudební kompozici k tomuto filmu měl mít původně na starosti velikán filmové hudby Bernard Herrmann, který s De Palmou spolupracoval již na snímcích Sisters a Obsession, ten ale bohužel v prosinci roku 1975 zemřel, a tak se režisér obrátil na Johna Williamse, který byl jedním z mála Herrmannových přátel. (Lavran)
  • John Williams se v hudebním doprovodu snažil v určitém směru odkázat na práci zesnulého Bernarda Herrmanna, takže vedle výskytu specificky herrmannovských orchestračních postupů můžeme zaregistrovat i legendární elektronický nástroj theremin. (Lavran)
  • Filmový debut Daryl Hannah a Laury Innes. (Chatterer)

Reklama

Reklama