Reklama

Reklama

VOD (1)

Život novináře Stevea Lopeze se ocitl ve slepé uličce. Novinový průmysl je vzhůru nohama a jeho manželství je v troskách. Nedokáže si vybavit, co že to vlastně miloval na své práci. Jednoho dne se prochází po losangeleských ulicích, když vtom spatří muže, který podmanivě hraje na housle. Muž se jmenuje Nathaniel Ayers a je evidentní, že trpí psychickou poruchou. Během rozhovoru se Lopez od něj dozvídá, že studoval na slavné hudební škole Juilliard. Stevea zajímá, proč student prestižní školy skončil na ulici. Zjistí, že Ayers po dvou letech studia zanechal, protože u něj v raném věku propukla schizofrenie a sen o velkých koncertních síních se brzy rozplynul. Další den Steve Ayerse vyhledá a znovu mu řekne, že by o něm chtěl napsat sérii článků. Rozhodne se, že se pokusí změnit hudebníkův život, a vydává se do boje s větrnými mlýny. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (250)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Je jasny, ze podobny tema bude hrat desne na city a uplne to krici dejte mi oskara, coz se sice potvrdilo, ale zase je to delany docela nenasilnou formou. Nejvetsi problem tu je v Foxxovi, on podava naprosto fantastickej vykon, on to nehraje, on je Nathaniel, problem je, ze ze zacatku to je jeste docela zajimavy, lehce silenej bezdomovec s paradnim hudebnim talentem, kterej kazdou chvily udela nejakou scenu. Kdyz ale s pribejvajicim casem to furt jede ve stejnejch kolejich, zacne to uz list na nervy, az sem si rikal, dejte proboha nekdo tomu kretenovi po hube. Downey hraje taky perfektne, u nej je ale zase problem motivace jeho postavy, zadny velky kamosi to nejsou, clanek si uz napsal, hudbu nijak zvlast nemiluje, tak proc se okolo vaguse furt mota. Navic delka dve hodiny je fakt prehnana, takze ke konci uz to proste nema co vypravet a zaverecna pointa ve stylu chudaci bezdomovci je uz trochu mimo a degraduje film na nejakou agitku za zivotni situaci americanu. Nicmene Wright to proste skvele zreziroval a hlavni herecka dvojka je perfektni, ze pod 4* nepudu. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Po vzoru Homera Simpsona: "Nuda!". Půl roku se na to těším, trailer jsem málem "prošoupala" a pak přijde taková patlanina- Film s potenciálem, při jehož dvou hodinách jsem si málem hodinky vykoukala. Jamie Foxx měl příležitost zahrát si fantastickou postavu, ale zahodil ji. Jako Nathaniel Ayers mi lezl nesnesitelně na nervy, jeho běsi mi nepřišli nijak prožité, schizofrenii jsem mu žel taky nevěřila - prostě kde nic, tu nic! Díky alespoň za Roberta Downeyho. Ten je opět vynikající (i poté co se dvakrát "vykoupe" v moči) , jakožto novinář předvědčivý a s postavou skvěle propojený (jen ty slzy si mohli odpustit). Celý film je jaksi rozvleklý, obsahuje odbočky a narážky na situace a postavy se kterými se už dál vůbec nepracuje (syn Thomas - trochu mi uniká, proč ho tam vůbec zmiňovali) a, aby toho asi nebylo málo, navíc naprosto debilně zakončený. ()

Reklama

Wysch 

všechny recenze uživatele

Průměrnej film. To mě napadá, když bych měl shrnout svoje dojmy po jeho shlédnutí. Průměrnej ve všem, kromě herců a hudby. Průměrnej příběh (já vím, fakticky je založenej na opravdovejch událostech) si křičí o Oscara (anebo jiný sošky), průměrná pointa (která se navíc ztrácí v anti-homeless agitce), průměrné tempo (třicet minut to jede, jak namazaná mašina, dalších třicet minut to ztrácí, zbytek už vyloženě skřípe, než to dojede do toho finále); průměrnej scénář, resp. průměrná logika chování postav, průměrná kamera (to jsem od Wrighta nečekal, kde je ta scéna v Normandii z Atonement?), a tak dál a tak dál. Skřípe to prvoplánem a kýčem a nejhorší na tom je, že se to bere strašlivě vážně, resp. se to snaží hrát tak moc na ty plešouny, až to hezký není. Podobnej dojem jsem měl vlastně z The Hurt Locker, akorát, že tady jsou aspoň ti skvělí herci. Jamie Foxx sice místama hodně přehrává a nenasadí takovej ten tupej pohled (on za to nemůže, prostě je asi moc chytrej) a Robert Downey má prostě tak blbě napsanou postavu, že taky to místama skřípe, ale oba drží film hodně hodně nad vodou. No a pro fandy vážný hudby, tedy L. van B. určitě hezká muzika. [DVD] ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Novodobý režijní génius Joe Wright na stoličce životopisu s Jamiem Foxxem a Robertem Downeym Jr.? Očekávání na bodu varu! Ač vypadá námět na strhující oscarové drama, kope bohužel druhou až třetí ligu. Sólista vypadá jako zaručený útok filmovou akademii, nabízí "neuvěřitelný a dojemný příběh, který se dotkne každého člověka", ale přitom je v něm tak málo, co by se za nehet vešlo. Opravdu mi nejde do hlavy, jak mohl režisér vynikajícího Pokání natočit tuhle šedí prolezlou nudu. Snaží se dojímat diváka prvoplánovými záběry na bezdomovce pod záštitou spousty vážné hudby, ale přitom vypráví naprosto o ničem. Wrightova ryze britská a poetická režie, která dokáže pečlivě uchvátit ve snímcích z 18. století, bohužel vyznívá naprosto prázdně v současnosti. K dojímání se nad osudem geniálního bezdomovce, jež nemohl naplnit své touhy, by spíše seděl nějaký modernější styl než tahle prvoplánově smutná balada, která sází jen na fakt, že je natočena podle skutečných událostí. Už je to nuda parafrázovat, ale Sólista je klasická životopisná nuda, která udivuje tím, že na ní pracovalo tolik talentovaných lidí, ale výsledek se ztratil na půli cesty. ()

MeanWhile 

všechny recenze uživatele

Docela povedené hudební drama, sice ne tak perfektní, ale koukat se na to dá, samozřejmě ale si myslím, že to jednou stačí. Zapamatuji si to, a podruhé to už vidět nejspíš nepotřebuji. Celkový výkon obou herců je dobrý, jak Downey, kterého mám rád snad v každém filmu, tak Fox, který zahrál svoji roli suprově, ikdyž se mi v některých chvílích moc nelíbil. Ale to bylo málo, pouze v některých scénkách. Celkový příběh, ikdyž je podle skutečné události, tak nevím, jestli to takhle doopravdy bylo, zdají se tam být nějaké nejasnosti, ale z filmového pohledu osobně já dávám bodování tří hvězdičkové, ikdyž to možná z lehkostí táhne na hvězdy čtyři. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Jamie Foxx (Nathaniel Ayers) nehrál muzikanta poprvé. Ztvárnil již jazzového génia Raye Charlese ve filmu Ray (2004). (Aknah)

Související novinky

Režisér Pokání a indická móda

Režisér Pokání a indická móda

15.03.2009

Indie je v kurzu. Kdo by se tomu po diváckém i oscarovém úspěchu Milionáře z chatrče divil, že? V šlépějích Dannyho Boylea se vydá Joe Wright, který se po „současněji laděném“ Sólistovi vrátí ke svým… (více)

Reklama

Reklama