Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

Endyis 

všechny recenze uživatele

Lidi nekoukejte na ty český a slovenský filmy zadkem. Opravdu nechápu jaké kolikrát slabé komerční standarty jsou hodnoceny tak vysoce a jaké perly jsou naprosto nepochopitelně shazovány... Ach jo; Vyníkajícně zrežírované a zahrané drama lidí, kteří se proti své vůli ocitnou na dně. Věc, která může kdykoliv a kdekoliv potkat každého z nás a o tom jak se snažíme pomalu drápat zase nahoru. Rozhodně stojí za pozornost (vyzdvihl bych velice talentovanou Terezu Nvotovou) 85% / 5* ()

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Mám rád filmy, kde v prvních třech záběrech se nám vyjeví o psychologii postav víc, než v leckterých filmech na konci. Tempo tohoto filmu je nenásilné, to je pravda, ale kvůli tomu to není odpad. Je potřeba hledat v jemné hmotě, a nečekat, až z nás někdo něco vydojí. Btw nechápu, proč všechny československé filmy z poslední doby, které za něco stojí, tady na csfd strhají. Asi je to průvodním znakem umění, že lůza háže shnilá rajčata, takže nic, co by bylo v nepořádku. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOC PLNÁ FILMŮ. Ve zkratce: MALÉ OSLAVY jsou lepší než UŽ, ale horší než SMRADI. Pokud bych to měl rozvést, s posledně jmenovaným je pojí zájem o sociální problematiku lidí žijících na okraji a sázka na civilní herecké výkony (překvapivě umírněný Bolek Polívka!) s uvěřitelnými dialogy i zachycení genia loci konkrétního místa (v tomto případě Bratislavy); bohužel ale také celková televiznost obrazu, uchylování se k žánrovým postupům, aby byl film patřičně dramatický, a zkratkovitost jednání postav a s tím spojená psychologická nevěrohodnost v určitých momentech. Zdeněk Tyc ale není Ken Loach, i když by také chtěl točit sociální dramata, a svým filmem nijak neburcuje a problémy neukazuje, spíše od nich utíká. Nedosahuje bulvarizace a banalizace, jaké se dopouštějí Hřebejk s Jarchovským, ale ideologie jejich filmů je totožná: vysvobození ze svrabu a naději pro lepší budoucnost umožní i/emigrant. Abych to shrnul: MALÉ OSLAVY nejsou ničím víc než morálně pochybným mravním imperativem slovenského vtipu končícího pointou "odjebat sa odsud, odjebat sa do piči". ()

fefee 

všechny recenze uživatele

Nudný film, amatérske herecké podania a tie slovenské dialógy sú tak strašne neuveriteľné... Šišková a Polívka sa tu bohužiaľ stratili v podpriemernom hereckom obsadení. Kameraman má zjavne rád nový Bratislavský most, a trojica úbožiakov čo vykrádali v električke ľudí mi prišla ako z inej planéty... Jediné čo sa mi páčilo vo filme bola Polívkova Honda. :) ()

venison 

všechny recenze uživatele

Relativně uvěřitelný obyčejný příběh z Bratislavy pohledem slabší vrstvy z pozice pubertální slečny.. Nekvalitní scénář, kvalitní herci.. Anna Šišková a Tereza Nvotová se hezky sešly v roli matky a dcery.. Film jsem si pustila hlavně kvůli Bolku Polívkovi, který dostal bohužel jen malý prostor.. :-( ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • V jednej zo záverečných scén, keď sa postavy vozia autom po Bratislave, sa striedavo objavujú na Prístavnom moste a Moste Apollo. (GTS_PUNK)
  • Keď Yuri (Bolek Polívka) vezie Eda (Daniel Fischer) do nemocnice, odchádzajú z bytu na Budovateľskej ulici v Bratislave. Následne však môžeme vidieť, že sa vezú po Ružinovskej ulici smerom do centra mesta. Ak sa postavy nerozhodli spraviť si najprv okružný výlet po Bratislave, nedáva to zmysel, keďže sú tieto ulice od seba pomerne vzdialené. (GTS_PUNK)
  • V scéne, keď si Magda (Anna Šišková) hľadá prácu v kaderníctvach, sa nachádza na Dunajskej ulici v Bratislave, pričom do jedného z nich vstupuje. Hneď v ďalšej scéne však vidíme, že vošla do úplne iných dverí, navyše na úplne inej ulici. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama