Reklama

Reklama

V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (1 213)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

V armádě mi nikdy nenabídli k užívání nic, co by létalo, přeskakovalo vlaky a mělo bezedný zásobník. V tomto snímku to má snad každý a navíc chlapi jsou chlapáčtí, holky jsou sexy, hlášky u mne padají na úrodnou půdu, nanotechnologické triky jsou pastvou pro oči a přesto nejsem zcela spokojen. Není to mou náročností, neboť jsem fandou nejednoho bezduchého snímku, ale spíše to bude nekonečně protahovaným dějem, při kterém snímek odmítá zemřít a zarputile se drží při životě přibližně o dvacet minut déle, než bych byl ochoten nadšeně zkonzumovat. ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Balení G.I. Joe obsahuje: 1x panenka brunetka vlastnící sexy šatičky, sexy bojové oblečky, brýle, celou škálu zbraní. 1x panenka zrzka vlastnící sexy uniformu, sexy bojové oblečky, rotoped. 1x drsnej panáček vlastnící uniformu tvarující sexy zadek, pořádný bojový oblek a obleček na lehké boje, zbraně, motorku, ponorku. 1x černoch vlastnící uniformu, pořádný bojový oblek a obleček na lehké boje, stíhačku s keltským manuálem, tlačítko pro namluvené hlášky. 1x černý ale hodný ninja Snake-Eyes vlastnící meč, sexy oblek zahalující obličej, zbraně. 1x vědátor vlastnící vybavení „mladý vědec“ ve velkém. 1x kapitán vlastnící uniformu a celý elitní tým G.I. Joe. 1x bílý ale zlý ninja Storm Shadow vlastnící několik druhů bílých obleků plus jeden bojový, meč, vrhací hvězdice. 1x šílený věděc vlastnící nejmodernější počítačové a operační vybavení. 1x multimilionář vlastnící firmu MARS a vůdce teroristické organizace zvané COBRA. 50x obyčejný voják, 50x teroristický panák, 30x auto (vybuchující) 1x maketa Washingtonu (obsahuje Bílý dům i s prezidentem) , 1x maketa Paříže (obsahuje Eifelovu věž), 4x hlavice s nanoboty (obsahuje zelenou tekutinu – jablečná šťáva). Celé toto balení stojí $175miliónů. Nevhodné pro děti a mladistvé (i dospělé) s mozkem! :o) ()

Reklama

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Prvních 30 minut jsem nechápal, co se na obrazovce děje, dalších 30 minut jsem se utěšoval nadějí, že jde o parodii na akční blockbustery a teprve cirka po té hodině jsem došel k názoru, že tak pitomé je to doopravdy a že lepší už to nebude. Nečekal jsem od Sommerse pochopitelně žádnou intelektuální nadílku, ale tentokrát jeho akční digitální nářez svým způsobem dospěl k vrcholu, kdy režisér zcela rezignoval na jakoukoli logiku, příběh nebo filmové postavy. Je to ve stylu hvízd, bum, křach, prásk, jen si musíte odmyslet komiksové bubliny. Sem tam do toho zazní nějaká věta nebo výkřik a ty obvykle nedávají v kontextu s obrazem valný smysl. Je to neuvěřitelně infantilní film, který ale nelze považovat za pohádku, je to spíš snímek podle představ 9-letého kluka, který nakukuje večer rodičům přes rameno, když sledují akční film pro dospělé. Zároveň jde o celovečerní reklamu na nejmenovaného výrobce hraček, který rujnuje rozpočet rodičů dětí po celém světě. Objevují se tam statní muži v plastikových oblečcích, létající stroje z příštího století, supermoderní technika, krásné ženy, ale co naplat, je to neuvěřitelně pitomé, byť natočené v tak zběsilém tempu, že si tu pitomost člověk někdy uvědomuje až zpětně. V zásadě je možné dát jakékoli hodnocení, osobně mě štve ten gigantický rozpočet, za který se dalo natočit dvacet jiných filmů, které by měly hlavu a patu. Kdybych měl deset let, dám 4 hvězdičky, ve dvanácti 3, ve čtrnácti 2, v šestnácti 1 a po 18. roce věku bych musel pochybovat o své soudnosti, kdybych tuhle trikama vyfutrovanou blbost neměl poslat, kam patří. Celkový dojem: 10 % za efekty. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Uz je to davno, co mi 110min pripadalo tak nesmierne dlhych... . Sommersov all-star team (Fraser, Vosloo a kopa nedokonalych trikov) sekunduje niecomu, co sa pribehom neda nazvat. Ovsem v obkukavani slavnych sekvencii z este slavnejsich filmov by rejzo na skole ziskal "vybornu" jednohlasne u celeho skuskoveho zboru (hoc v prehladnosti akcie by to s nim az tak slavne nebolo). Gratulujem ostatnym, u ktorych magicka formulka "tak blbe, az to bolo zabavne" fungovala, pretoze mna minula dost velkym oblukom. A hoci som sa par krat neveriacky zasmial, nemeni to nic na tom (pouzijuc neverifikovatelny argument), ze to bolo "nuda k uzufaniu" a mnozstvo akcnych pasazi produkovalo iba jednotvarnu, umelu, sterilnu a skrz-nasrkz zamenitelnu kolaz nezazivnych obrazov. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém. () (méně) (více)

Galerie (71)

Zajímavosti (43)

  • Na začiatku filmu sa v zábere objaví český hrad Kost. (BathoryMan)
  • Scéna v Paříži se ve skutečnosti natáčela v Praze. A není to poprvé, co se Praha díky filmařům na chvíli změnila v toto město. Dříve tomu tak bylo třeba ve filmech Bídníci (1998) či Eurotrip (2004). (x_silver)
  • Sienna Miller pro svou roli čtyři měsíce tvrdě posilovala, začala s boxováním a nabrala tři kila svalstva. Dokonce se naučila zacházet se zbraněmi. (TomikZlesa)

Související novinky

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

31.05.2024

Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

15.10.2019

Kolem chystaného spin-offu akční série G. I. Joe Snake Eyes se dlouhou dobu nic nedělo, spousta lidí tak projekt považovala za mrtvý. Studio se ale v posledních měsících zdá být spokojené s dosavadní… (více)

Reklama

Reklama