Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 219)
Vcelku působivá, ale místy za vlasy (vlásky?) až příliš přitažená tajemná podívaná, které by podle mého názoru slušel ještě horší konec. Přitažená je zejména v jednání rodičů (respektive otce), psycholožky, sestry ze sirotčince... Zkrátka skoro všech kromě matky. Herecké výkony dvou ústředních ženských postav ale velmi dobré, režie včetně Ottmanovy spolehlivé hudby rovněž. A plus rozhodně také je, že dvouhodinovou stopáž jsem si takřka neuvědomil. ()
Skvělej psychoteror, co mě velmi překvapil vezmu-li v potaz, z jaký dílny tenhle výrobek pochází. Stupňování napětí je dobrá věc a taky se opravdu povedlo. Naprosto skvěle se tu taky předvedla Vera Farmiga, jejíž výkon mi na takovej film přijde možná až moc dobrej. Isabelle Fuhrman byla extrémně na zabití (to berte jako plus). Jenom obyčejně sympatickej Sarsgaard je tady na odstřel, čemu tenhle blbštajn věří, to je fakt na pováženou. Jak říká Chermy - proč věří divnýmu děcku, když má doma Veru, to mi fakt mozek nebere. A vidět Rodena je taky fajn, klidně tam mohl bejt častěji. Možná stopáž mohla bejt kratší a zážitek by byl lepší, na druhou stranu pointa patří rozhodně k těm zajímavejm a nečekanejm. Jaume se po nuďárně Dům voskových figurín předvedl v mnohem lepším světle. Škoda, že potom přišlo Unknown. ()
Ale tohle ne, to už tu bylo a tohle zpracování je spíš směšná komedie než hororovej thriller. Spousta scén je šíleně vykonstruovaných a naprosto nelogických, obzvlášť chování dospělých postav postrádá veškerou logiku a s blížícím se koncem se to ještě prohlubuje, skoro mi přišlo, že děti jsou chytřejší, což je docela smutný, navíc postava Esther je až trapně geniální a pravděpodobně se umí teleportovat, je to vědma a slyší i ultrazvuk. Co se týká příběhu, tak jeho schéma je až nechutně okopírovaný a nepříjemně předvídatelný, lekačky taky chabý, nefungujou a je jich málo, prostě celý hodně slabý a několikrát sem se musel až smát, jak je to stupidní, zejména scéna v nemocnici u mě vykouzlila kyselej škleb, jediný co u mě tenhle film zachránilo byla závěrečná pointa, kterou jsem nečekal a byla originální, což mě po předchozím průběhu, kdy sem naprosto přesně věděl, co se uděje, mile překvapilo a pak ještě posledních 20 minut, který byly aspoň napínavý, ale jinak fakt velká bída. ()
Silně nadhodnocený horor, který je tak předvídatelný a dopředu čitelný, že prakticky po titulcích a expozici mohl skončit. Neupírám mu řemeslné kvality a silné herecké výkony, ale co je to platno, když si celý film jako divák říkám ,,aha, tak tohle jsem čekal.." Horor bez překvapení, bez imaginace, divná konstelace... ()
Jistě by bylo hezké si představit, že scénárista má mimořádný vhled do problematiky adopcí či vyniká mimořádnou empatií. Já osobně jsem přesvědčen, že se objednal na konzultaci k psychologovi přes adopce a vykydal každou jeho poznámku do scénáře. Možná ale i přečetl nějaký ten článek. Že mu chybí empatie dokazuje absurdním chováním postav, které směřuje jen a pouze k tomu, aby se mohlo stupňovat násilí, nanášet otázky na postavu Esther a pak na ty otázky dávat děsivé odpovědi. Rodiče, kteří mají být dva mimořádně inteligentní lidé, nejsou schopni si dát dohromady dvě a dvě. SPOILERY. Neptají se po motivu první vraždy, nespojují si události do celku, neprovedou jediné rozumné opatření, nezajímá je, že někde venku běhá brutální vrah, který třebas ani není Esther. Děti dokonale umí zahrát pohodové, milující sourozenečky, Esther dokonale skrývá svou krutou povahu, aby jí dala průchod v pro ni nevhodných okamžicích. Její minulost je nekonzistentní. Esther přes podezření nikdo nehlídá. Nikdo se nesnaží účinně omezit její pohyb. Nikdo před ní neutíká. Kdepak, všechno musí směřovat k povinné závěrečné konfrontaci. Bydlení v jakémsi zapadáku na vršku je další nezbytnost. Uf, ušetřte mě. Silná *. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Film byl z větší části natáčen v Kanadě, ve městech Toronto (např. scéna ve škole se točila v Centennial College Center), Port Hope a Montreal. (Chatterer)
- Fotografie ústavu Saarne je ve skutečnosti Alma College v Saint Thomas. Budova byla zbourána v roce 2008. (TomikZlesa)
- John (Peter Sarsgaard) nosí hodinky značky IWC Portuguese Chronograph. (dyfur)
Reklama