Režie:
Jan HřebejkKamera:
Jan MalířHrají:
Jiří Macháček, Simona Babčáková, Pavel Liška, Emília Vášáryová, Nina Divíšková, Pavel Landovský, Vica Kerekes, Vojta Husa, Roman Luknár, Ady Hajdu (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Oskar pracuje jako hlasatel počasí v jedné televizní stanici a jeho žena Zuzana nastoupila po mateřské dovolené jako moderátorka rozhlasové stanice. Aby se oba mohli věnovat své práci, mají pro svého syna Jakuba chůvu, které Oskar neodolá a začne si s ní milostný poměr. Oskar odmítá jezdit s rodinou na hory, a když je Zuzana s Jakubem v Krkonoších, užívá si Oskar a Jakubovou chůvou. Zuzaně s Jakubem se na horách nelíbí, protože není dobré počasí a chtějí se vrátit dřív, ale Oskar ohlásí v televizi, že se v Krkonoších vyjasní, i když předpověď je úplně jiná. Oskar sice oddálil návrat Zuzany s Jakubem z hor, ale ti přijeli nemocní a Zuzana přišla Oskarovi na nevěru. Oskar je Zuzanou vyhozen z domu a navíc je vyhozen i z práce kvůli tomu, že hlásil jiné počasí, než měl. Oskar přijde na návštěvu ke svým rodičům, kde zjistí, že rodiče hodlají dál brát Zuzanu jako vlastní dceru a Oskarovi vyčítají jeho nestydaté chování vůči Zuzaně. Zuzana se seznámila s příjemným Matějem a jeho dcerou Terezkou, s kterým tráví volný čas, neboť Terezka s Jakubem jsou ve stejném věku. Netrvá dlouho a Zuzana je zase šťastná, jelikož je zamilovaná i milovaná. Oskar si začal nový milostný příběh tentokrát se slavnou zpěvačkou Norou, která je o čtvrt století starší, takže jejich fotografie plní stránky bulvárních časopisů, ale Oskar se cítí být s Norou šťastný. Když zemře Nořin bývalý manžel, dojde Noře, a nakonec i Oskarovi, že věkový rozdíl je moc velký a Oskar je zase sám… (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (711)
Až téměř pesimistický pohled na životní etapu stárnoucího čtyřicátníka Oskara režijním pohledem Jana Hřebejka, který je, vedle Viewegha a Macháčka, také spoluautorem scénáře. Jednou to přijít muselo. Oskar, který svým strojeným úsměvem v televizi předpovídá počasí, je v manželství čím dál méně spokojený. Uspokojení hledá nejprve v náručí mladší a hezčí ženy (Vica Kerekes), poté se zaplete s celebritou - výrazně starší populární zpěvačkou, kterou ztvárnila Emília Vášáryová. Manželka (Simona Babčáková) mu nevěru brzy odhalí, dostane vyhazov jak z bytu, tak z práce, čeká ho rozvod. A možná teď už bude konečně šťastný. Film na mě působil v prvé řadě nedodělaně. Kratší minutáž nebyla úplně optimálně vyplněna. Film se asi v polovině v podstatě omezil na dvě dějové linie. V jedné sledujeme, jak je Oskarova manželka stále spokojenější po boku nového partnera (Pavel Liška), a ve druhé sledujeme Oskarovu vnitřní rozpolcenost vůči ženám a jeho citovou nestálost. Mně osobně v příběhu scházela větší životnost a větší charakterová výrazovost, protože herci na to měli. Vlastně celý film je o tom, jak Jiří Macháček střídá ženy. A to je trochu nuda. 40% ()
Nestoudnost? Ale kdeže... Vše zůstává při starém. Honza Hřebejků stále umí točit jako málokdo jiný v této republice. Stále má i čich na herce (bohužel ne vždy i na neherce). Poněkud rozpačitý úvod je bohatě vykoupen následnou linií Babčákové s Liškou. A nakonec i ty Oskarovy osudy začnou získávat na zajímavosti, což jde ruku v ruce s kvalitou. Prostě klasická (od Horem pádem snad i nejlepší) hřebejkovina posledních let se všemi klady i zápory co k tomuto "subžánru" patří. Pouze absence Jarchovského (konečně!) se na soudržnosti scénáře nijak výrazněji neprojevila. Stále je to slet perfektních scén, které dohromady moc neštymují. ()
Čekal jsem naprostou debilnost, a po Medvídkovi a Krásce v nesnázích se mi určitě nikdo nediví, a ejhle! Ono se na to dalo dívat. A když odmyslím typické hřebejkoviny a macháčkoviny, šlo i o celkem vtipný kousek. Žádná velká sláva, ale odpolední zábava lepší, než čumět do zdi, to byla určitě:-)) Milka to vytáhla ještě o kus výše, i když HH z ní dělat nemuseli. Ale zase o to víc pobavila sama HH v mini střihu:-)))) A na tu otázku bych odpověděl: Áno, áno:-)))) ()
Hřebejk má tu smůlu, že Pelíšky jsou jenom jedny a že je natočil tak brzo, protože všechny dalši jeho filmy už jsou bohužel horší. Přesto to s Nestydou nevidím tak tragicky. Herci sice místy mluví tak "civilně", že jim prakticky není rozumět, ale člověk si časem zvykne. Milá byla česko-slovenská konfrontace ("co je to korytnačka?") i camea paní Hegerové a Mistra Gotta. Nejvíc mě však dostala použitá hudba - tomu říkám naprosto a stoprocentně "hudba mého srdce", takže díky ní zaokrouhluji ze 3,5 nahoru. ()
Ja asi nie som fanúšikom Jana Hřebejka. Myslím si, že jeho najlepším filmom bolo "Musíme Si Pomáhat" a zvyšok kamsi potom padal. V Pelíškoch mám rád humor, ale nie celkový príbeh, Pupendo ma tiež až na pár scénok moc nebralo a keď prišlo Horem Pádem, to bol jeden z najhorších filmov, čo som kedy videl. Nestyda padá do kategórie asi ako bolo Pupendo. Párkrát som sa zasmial a film mal dva tri momenty, kde som sa pousmial, no vždy mám z týchto filmov pocit, že hoci chcú hovoriť o živote, tak je jeho ponímanie tak negatívne a nepríjemné, že niektoré scénky (ako divadlo, smrť korytnačky alebo večera s milenkou) ma skôr štvú, než fascinujú. A to je Hřebejkov najväčší problem. Aspoň v mojich očiach. Keby to radšej poňal štýlom ako Sláma alebo Vejdělek, myslím, že by jeho filmy pozerateľnejšie. Takto sú pre moje oči maximálne nepríjemné a ja sa pri sledovaní filmu nechcem nudiť alebo cítiť zle. A plus ešte musím pridať Cameo Karla Gotta? VÁŽNE??? Načo? Čomu to pomohlo? Plus je to asi to najzbytočnejšie cameo aké som kedy videl. Hodnotenie: D+ ()
Galerie (28)
Zajímavosti (23)
- Scéna v divadle je z plzeňského Divadla J. K. Tyla. (kocourekpeta)
- Film je již čtvrtou spoluprácí mezi Jiřím Macháčkem a Janem Hřebejkem. (vyfuk)
- Hřebejk uvažoval při obsazení hlavní ženské role i o Tatianě Pauhofové. Při konkurzu na roli slovenské Kočičky byly v Bratislavě ve finále obě zrzky. Nakonec ale vybral Evu. (hippyman)
Reklama