Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavnou hrdinkou filmu je Stella, ktorá sa dlhší čas márne usiluje študovať herectvo, napokon ju však napriek očakávaniam prijmú na súkromnú školu Matteusza Gdulu. Stella je ctižiadostivá, ale nie veľmi talentovaná, kvôli čomu sa rýchlo stane terčom posmeškov ostatných spolužiakov. Jej jedinou priateľkou sa stane plachá Cecile. Od nej sa dozvie o Gdulovi, tajomnom zakladateľovi školy a jeho podivných vyučovacích metódach. V 70. rokoch prišli o život viacerí jeho študenti. Gdula spáchal samovraždu a jeho výučba bola zakázaná. Keď však jedna zo študentiek záhadne zmizne a z uzatvoreného, rozpadnutého krídla budovy sa začnú ozývať podivné zvuky, Stella začína tušiť, že Gdulove praktiky sa na tejto škole ani zďaleka neskončili. Teraz má len jediný cieľ: zúčastniť sa na Gdulovej vyučovacej metóde, a to aj v prípade, že by ju to malo stáť život... (ricci.s)

(více)

Recenze (70)

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Nezdielam to okolité nadšenie, pretože vykrádačky nemám rada. No keď sa pridá osobitý prístup k už sfilmovanému dielu, tak to je už nie je vykrádačka , ale remake! Tu to ale neplatí. Keby nad Germániou nepreletela čierna labuť a nezastavil sa tam aj autobus s baleťáčkou, ktorá to má nasmerované do Suspírie a keby...tento film by Andy nenatočil. To nasvetlenie / vymrskaný hudobný motív zo Suspirie / ostrý kill je šľahnutý "Operou " zase od Daria+preformátovaný drill z " LIVIDE " a ako bonus v prestrihoch aj papá z TCM. Netrúfam si odhadnúť, či to je Giallo, alebo len vybledlá žltá. To prenechám na kompetentných. Z celého som si odniesla pocit funkčnej filmárčiny ( tá sa totiž spozná aj pri kdejakom rozpočte ) a toho, že Andy na to má, čo dokázal so svojou " Kali ".Očividne si na celkovom dojme dal záležať a to kvitujem. Inak - akurátne spokojná. ( tak sa nám horror už pomaly presúva na javiská a uvidíme ako si s tým presunom poradí ďalší snímok ) ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Hororová pecka z Německa. Nesmírně atmosférická, patřičně brutální, ba co víc, slušně natočená. Obrovským překvapením je fakt, že Masky ze všeho nejvíc připomínají raného Argenta. A není to jen celkovou stísněností, barevnými kompozicemi (opět převládá červená, modrá a zelená) a dost povědomou, na struny vybrnkávající hudbou, která se vám musí nutně zažrat do hlavy. Tohle není trash, tohle je (i přes svůj rozpočet) nečekaně vyzrálé dílko. (90%) ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Rozdiel medzi týmto a eurohorormi (najmä talianskymi) zo 70tych rokov je ako rozdiel medzi DaVinciho Monou Lisou a farbičkami verne prekreslenou kópiou na A4 výkres. Originalita tu nie je, len lacná imitácia tvorcov, ktorí nemajú víziu a ani len peniaze na to, a tak si musia miesto plátna vystačiť s výkresom a miesto farieb s farbičkami. Všetko je tu presvetlené, strih je úplne otrasný a tie akože retro scény s digitálnym efektom evokujúcim bikajúcu kino-projekciu sú ako z nejakého amatérskeho filmu za 10 eur strihanom v cracknutom Sony Vegas. To už radšej céčkové gialla zo 70tych rokov, ich kameramani, osvetlovači a strihači aspoň ovládali svoje remeslo. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

"Moje javisko je život. Tvoj život..." Zoberte si Stanislavskeho metódu, skombinujte ju so záverečnou pointou Jakubovho rebríka, ochuťte Martyrs-skou naliehavosťou a Lynchovskými výjavmi a celé to aplikujte na film typu Esther Kahn. Vyšlo vám giallo?Že nie? Marschallovi áno. A navyše originálne, nečakané a vskutku geniálne natočené. Zopár slabých miest sa samozrejme nájde; Logika sem-tam trochu hapruje a herci - herecky nie celkom dospelí, vo filme o hraní, to by mohol byť problém. Taký klasický hororový, za ktorý väčšinou strhávam body. Ibaže väčšinou tie horory nemajú to čo Masks. Vlastne nikdy. Masks je totiž pocta žánru, ktorý sama prekonáva. Nejako nikde na nete neviem nájsť rozpočet, ale podľa všetkého to stálo tak pár eur a ono tu o tie masky, ani o vizuál celkovo vôbec nejde(aj keď je super). Všimnite si, že jak je to pôsobivé, tak to muselo byť lacné. Nič, čo by nevyriešilo zopár známych v divadle a zvyšok už mohol ísť kludne podľa Dogmy 95 a nič by sa tým nezmenilo. Vyzerá to ako béčko zo sedemdesiatych rokov a či už to bol úmysel alebo nie, funguje to dokonale. Masks sú totiž úžasný príklad filmu, keď tvorcovia točili z minimálneho rozpočtu presne to, načo im stačili peniaze a vyšlo im z toho presne to, čo natočiť chceli. A čo som ja chcel vidieť. Kultový film. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Než se začnu rozohňovat, které všechny filmy jsem si vybavil (od Suspirie, přes Operu až zpět k Infernu), připomenu si závěr titulků: tento film je věnován - M.Bavovi, D.Argentovi a S.Martinovi. A jsme doma, že.... Jistě, člověk si vzpomene i na Fulciho či na Mučedníky, ale největší vliv bude patřit jednoznačně Argentovi. Barvy (červená!, modrá, žlutá), smysl pro detail, nenásilné spojení hudby s obrazem (zjm. kytara při hledání, bloudění), labyrint chodeb, černé rukavice, bodná zbraň a naturalistické gore, kdy krví se nešetří. Propichování obětí je natolik intenzivní, až z něho mrazí. Hlavně tehdy, kdy jim špic projede hrdlem bez varování. Původně jsem čekal nějaký čarodějnický kult, nakonec se ukázalo něco možná ještě děsivějšího. Hlavní postava - Stella - až pozdě pochopí (prostě blondýna, no), že cesta, kterou zvolila, ji povede přes bolest a děsivé sny do náručí smrti. A čím více se holka brání, tím více se zamotává do lepkavé pavučiny, z níž nebude úniku. Nebo se jí snad nakonec podaří zvítězit nad démony bažícími po její krvi? ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama