Režie:
Thomas RothScénář:
Thomas RothKamera:
Jo MolitorisHudba:
Lothar ScherpeHrají:
Manuel Rubey, Patricia Aulitzky, Christian Tramitz, Martin Loos, Nicholas Ofczarek, Susi Stach, Markus Mössmer, Doris Golpashin, David Haderer (více)Obsahy(2)
Životopisný snímek o největší rakouské hvězdě populární hudby: dramatizace života Johanna Hölzela známého jako Falco. Filmová kronika Thomase Rotha popisuje Falcovy začátky na vídeňské hudební scéně, jeho sólový vzestup s “Der Kommissar,” mezinárodní průlom s písní “Rock Me Amadeus” (první píseň od německy mluvícího interpreta, která se stala hitem #1 v USA), jeho bouřlivý osobní život, plný drog a rodinných trablů, až do jeho smrti roku 1998, kdy v Dominikánské republice narazil se svým vozem do autobusu. Manuel Rubey z rakouské hudební skupiny Mondscheiner zde ztvárnil tuto popovou hvězdu s rychlým životem, která sice zmizela ze světových pódií, ale ve své rodné zemi zůstává velikou postavou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (212)
Falco je jedna z mých oblíbených hudebních ikon. Člověk, který mistrně spojoval němčinu s angličtinou v písních, kterými se nechtěl nutně podbízet, ač tak některé vypadají. Dokázal být kontroverzní a stejně dělat hudbu s myšlenkou. Jeho "Jeanny" je geniální, stejně jako posmrtná "Out of the Dark". Film jeho život zachycuje poměrně dobře, co ale oceňuji na hlavním představiteli, to je skutečnost, že poměrně dobře přezpíval Falcovy písně. ()
Manuel Rubey se předvedl, že má Falca zmáknutýho na jedničku a všechno jsem mu věřil, prostě a jednuduše fantastický výkon, který film opravdu zvedá. Některé pasáže byli velmi ve zkratce, ale propojování s Dominikánskou republikou bylo zajímavé a tak nějak to ucelovalo. Ale hlavně jsem si znovu uvědomil, že byl Falco borec a znovu jsem se dostal na temnou stranu rakouského pop/rocku a za to jsem tomuto filmu vděčný :-) ()
Ve svém největším hitu vzkřísil proslulého virtuosa "od vedle", ale jeho už nedokázal vzkřísit nikdo. A tomu říkali první bílý rapper. Rakouský zpěvák Falco byl sice natolik komplikovaná a vnitřně roztrhaná osobnost, až je od filmu nehezké, že ho v jeho životních etapách zachycuje až poněkud nevzrušivě a mnohdy i neživotně, ačkoliv si dal práci s předělávkami jeho nejznámějších klipů, což je na filmu to nejzajímavější, a jeho kariéru mapuje už od mladých let. Manuel Rubey však oproti zesnulé legendě, která krátce ochutnala i úspěch v hitparádách za Velkou louží s nesmrtelným hitem "Rock Me Amadeus", nemá takové noblesní charisma, ani pěvecké schopnosti, abych ho mohl brát vážně. Jeho výstupy postupem času připomínaly parodii na slavného Rakušana. Patrné to bylo třeba v klipové předělávce slavné a kontroverzní "Jeanny", ve které se herec marně snažil předstírat šílenství a delirium ve svěrací kazajce, jeho pitvoření budilo smích. Na druhou stranu před ním ležel nelehký úkol vystihnout všechny zpěvákova gesta, dikci, pohyby atd, které měl odpozorované do detailu. Nechce se mně však věřit, že jeho bohatá umělecká kariéra se smrskla na množství drogových a alkoholových excesů a sex s nahodilými ženami. Ve filmu je to nahozeno tak, až to působí nevěrohodně, občas i prázdně. Navíc film příliš mnoho neobjasní. V podstatě se objeví nejasné plynoucí náznaky, že byl Falco podivně fixován na svoji matku, která ho chtěla mít jen pro sebe a rozhodovala tak o jeho vztazích, on sám pojme podezření, že jeho dcerka není jeho, a to se záhy potvrdí, jeho úspěchy a strmý pád a to vše končí záhadou obestřenou a dodnes nevyjasněnou tragickou smrtí v Dominikánské republice. Ve filmu jsou tyto informace podávány až tak nějak neinvenčně a překotně. U mě to tenhle životopisný film na víc než na mírný nadprůměr nevytáhne. Navzdory tomu, že zesnulý zpěvák rád zpíval o smrti, film o něm není až tak nesmrtelně natočený. Má však něco do sebe a poměrně rychle uteče. 60% ()
Jestli mohu srovnávat mnou nedávno viděné Walk the Line z holywoodské dílny tady s Falcem z německé produkce, tak umně mírně vítězí ta německé produkce. Oproti Walk the Line je Falco takové více surovější a bez zbytečných kudrlinek typických pro holywood. Ovšem zde ta multižánrová pestrost sahá občas i na hranici levné německé telenovely ,ale na tu světlou stranu ji zvedají všechny čistě hudební scény. Jelikož hudba Falca byla naprosto jedinečná a Manuel Rubey se úkolu zhostil dokonale. Ať už gesty nebo zpěvem. To co mají Walk The Line a Falco společného je, že za vším hledej ženu. ()
Na veřejností působil Falco jako namyšlený arogantní ču...ehm pánské přirození. Jaký byl ve skutečnosti Hans Hölzel alias Falco? Na to se pokouší stylizovaným životopisným snímkem odpovědět tento film. Příběh několika pádů a především vzestupů z nichž ten vůbec největší, jakého může zpěvák pop music dosáhnout, je být No. 1 v americké hitparádě Billboard. Úspěch o to větší, že Falcův hit "Amadeus" byl vůbec první, který na vrchol přinesl německý interpret. Manuel Rubey, který Falca představuje, přesně vystihl zpěvákovu zranitelnost a osobnost řečí a gestikulací. Obdiv si zaslouží i odvaha všechny písně znovu nazpívat. Líbilo se mi invenční zpracování, kdy sledujeme umělce doslova pár sekund před osudnou havárií a děj se vrací ve fragmentech vždy chronologicky zpět. Co se mi ale nelíbilo, byly otrocky přetočené klipy, které jednotlivé životní etapy rámují. Kvalitní rakousko-německý film, který ale bohužel u nás je prezentovaný na mizerném DVD. ()
Reklama